A rajt ismétlése: Verstappen a harmadik sorból úgy szlalomozott át a többiek között, mintha egy másodperccel előbb rajtolt volna. Közben megkapta Vettel szárnyát, így tört el az elem. Egyúttal az is kiderült, hogy Sainz nem hagyott elég helyet Grosjeannak, így ütköztek.
A rajongókat beengedték a célegyenesbe, a versenyzők a dobogóra vonulnak, mi pedig elbúcsúzunk: a legfontosabb nyilatkozatokat azonban még ma olvashatjátok nálunk!
Miközben Hamilton örvendezik, Ocon csalódott: úgy véli, csapattársa nem volt sportszerű.
Ez pedig a teljes eredmény – Stroll megszerezte pályafutása első pontjait.
Hamilton megnyerte a Kanadai Nagydíjat Bottas előtt – idén először 1-2-ben a Mercedes. Ricciardo a dobogón, Vettel pedig a negyedik helyre zárkózott fel a Force Indiák elé.
Ezt követően aztán felsétált a lelátóra, ahol a közönség majd szétszedte.
A 10. helyen haladó Alonso kiállt. Motorhiba miatt.
A láncreakciót Perez váltotta ki, amikor blokkolta csapattársát – Ocon aztán kis híján összeütközött Vettellel.
A 66. körben Ocon, majd Vettel is kiment a pályáról egy kanyarban: kezd szétszakadni az első három. Ricciardo egyik lábával már a dobogón van.
Vettel utolérte a Force Indiákat, egyértelműen a dobogó lebeg a német szeme előtt. Raikkönen elveszett, már 15 másodpercre van csapattársától, a hajtáslánc problémái miatt szakad le drasztikusan.
Egy pillanat múltán már Vettel van Raikkönen előtt: 4 másodperccel lassabb kört teljesített a finn. A sikánban követett el egy hibát(?).
Miközben a Force Indiák továbbra is DRS-távolságon belül Ricciardóhoz képest, a Ferrarik közelednek a hármasfogathoz: Raikkönen csupán 3, Vettel 6 másodpercre az ausztráltól. Jó kis végjáték áll előttünk?
Hamilton felmutatott hüvelykujjal kommunikált a lekörözött Lance Stroll-lal. Vajon mit üzent a 9. helyen első pontjai felé tartó újoncnak?
Rövid idő alatt Kvjat versenye kudarcba fulladt: vibrációra panaszkodva kiállt a bokszba, letöltte 10 másodperces büntetését, vesztegeltek az egyik keréknél, aztán a feltett szuperlágyakat lágyakra cserélték, végül lekapcsoltatták a motort.
Eddig a pontig Raikkönen volt a leggyorsabb a pályán, de most már Vettelé a legjobb idő 1:15,431-gyel.
A Ferrari előtt a harmadik hely lebeg: a négyszeres bajnok 19 másodpercre van Ricciardótól.
Vettel kiszállt a buliból, az utolsó 20 körre felkerülnek az ultralágyak az autóra. A 7. helyre tért vissza a német.
Hamilton és Bottas már eltűnt a távolban, de a harmadik helyen ígéretes vonat állt össze: Ricciardo, Perez, Ocon és Vettel mind DRS-távolságon belül egymáshoz képest.
Lance Stroll számos előzés után Alonsót is letudta – a Mercedes-motoros Williamsnek könnyű dolga volt a McLaren-Hondával. Pontot érő helyen a kanadai újonc.
1:15.725: Raikkönen a friss ultralágyon érthető módon a leggyorsabb kört is megfutotta.
Fernando Alonso pedig 41 körön át koptatta az ultralágyat, mikor végre kiállt. Magnussen és Vandoorne azonban még mindig nem járt a bokszban.
Raikkönen elsőként érkezezik második kiállásra: 23 körös szuperlágyat cseréltek le, nem jól működik a keverék a Ferrarin. Vettelen ugyanebben a keverékben már 36 kör van.
Büntetéskabaré Kvjattal: További 10 másodperces időbüntetést kapott, mivel az előző szankció (áthajtás) helytelen volt.
Vettel autója továbbra sem tökéletes, sérült padlólemezzel versenyez, tette közzé a Ferrari.
#Kimi7's car too has got balance problems after the excursion on the grass at the beginning of the race #CanadianGP
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) 2017. június 11.
A Red Bull elmondása szerint Verstappen kiesése az akkumulátorhoz köthető.
Tekintsük át a gumistratégiát: Bottas és Ricciardo lágy gumit kapott a bokszban, Kvjat és Wehrlein ultralágyat, mindenki más szuperlágyat.
Hárman nem jártak már csak a bokszban: a 8. Alonso, 11. Magnussen és 12. Vandoorne.
A Mercedes újra 1-2-ben vezet, Ocon Raikkönen és Vettel közé tért vissza a hatodik helyre.
Hamilton kijött a bokszba, 32 körös ultralágy abroncsát szuperlágyra cserélte. Ugyanebben a körben Ocon is kiállt a második helyről.
Vettel megelőzte Alonsót a 7. helyért, eközben Bottas is vadászik Oconra.
Alonso kioktatta a McLarent stratégiából: „Nem a hasznos információt adjátok nekem, Magnussen tempójára vagyok kíváncsi.” Aztán hozzátette, figyeli a Ferrarikat, ezért úgy véli, a szuperlágy nem lesz megfelelő abroncs még mindig nem teljesített kiállásánál.
Magnussent is büntetik, a biztonsági autó alatt előzött, 5 másodperces bokszutcai büntetés jár érte.
Hamilton két egymás utáni körben is megfutotta a verseny leggyorsabbját. Nem úgy tűnik, mint akinek problémái lennének a gumikkal. 26 kör telt el a Kanadai Nagydíjból.
Egy Mercedes is kiállt, Bottas érkezett előbb a bokszba. A kiállás nélküli Ocon a második helyen halad.
Időközben Vettel sorban előzi az ellenfeleket: Strollt és Magnussent is letudta, már hetedik helyen a német. Rövidesen Ocon és Alonso is mögé kerülhet, akik még nem álltak ki.
A taktikájuk eltérő: Ricciardo lágy, Raikkönen és Perez szuperlágy abroncsot kapott.
Raikkönen után Ricciardo és Perez is kiállt – a sorrend nem változott közöttük, a Red Bull, Force India és Ferrari ilyen sorrendben harcol a harmadik helyért.
Raikkönen a bokszban a 18. körben, először teljesített menetrendszerű kiállást az élmezőnyből. Továbbra is Sergio Perez a közvetlen ellenfele.
Az élen Hamilton vezet Bottas előtt: emlékeztetjük az olvasókat, hogy idén nem született még kettős Mercedes-siker. Ricciardo a 3., Raikkönen 5., Vettel 13. pozícióban található.
Kvjat bokszutcai büntetést kapott, az orosz ugyanis elfoglalta eredeti rajthelyét, holott az utolsó kockába kellett volna felállnia, miután lefulladt autója, és jóval a mezőny után indult a felvezető körre.
Most viszont újra lengenek a zöld zászlók, tiszta a pálya.
A pályabírók még mindig tolják Verstappen autóját, hogy egy megnyitáshoz érjenek.
Virtuális biztonsági autó a pályán. A versenyzőknek lassítaniuk kell, de a különbségek nem tűnnek el.
Verstappen félreállt a Red Bull-lal! A második helyről esett ki a holland!
Vettel az utolsó, 18. helyre tért vissza, 32 másodpercre van Hamiltontól.
Az első öt jelenlegi sorrendje: Hamilton, Verstappen, Bottas, Ricciardo és Perez.
Ez pedig Raikkönen forró pillanata volt.
Vettel a 6. kör végén inkább ki is állt új szárnyért, szuperlágy abroncs került fel a Ferrariba. Mit hozhatnak ki ebből a versenyből?
Vettel első szárnya nincs gyári állapotban, Raikkönen pedig kis híján felkente magát a falra. A két Ferrari negyedik és hetedik helyen áll.
A 3. kör végén újraindult a verseny, Verstappen megtámadta Hamiltont, végül Bottasszal szemben is védekeznie kellett.
„Mit művelnek? Őrült rajt volt. Le kellene higgadniuk” – mondta Fernando Alonso, mi pedig egyetértünk vele.
A biztonsági autó alatt Wehrlein és Grosjean is kijött a bokszba – a francia segíthetett rá Sainz megpördülésére.
Sainz már farral előre érkezett a kanyarkombinációba, így golyózta ki Massát.
Máris pályára lép a biztonsági autó.
Eseménydús rajt, Verstappen a második helyre ugrott fel, Bottas lement a fűre, Sainz és Massa is összetörte autóját.
A mezőny visszatért a rajtrácsra. Kvjat csak az utolsó pozícióba állhat fel, miután mindenki elhaladt mellette.
Elsőre Kvjat sem tudott elrajtolni, de rövidesen a többiek nyomába eredt.
A mezőny – a bokszban várakozó Wehrlein kivételével – megindult a felvezető körre. A levegő hőmérséklete 30 Celsius, a széllökések, amelyek miatt többen aggódtak, elcsendesültek.
Hamilton számára a hétvége különlegessége, hogy utolérte Ayrton Senna 65 pole-pozícióját, amely alkalomból a Senna-család példaképe sisakjával ajándékozta meg őt. Utólag derült ki, hogy ez nem egy eredeti, versenyen használt fejvédő, mint eredetileg hitték.
A mezőny a nemzeti himnuszt is végighallgatta, ez azt jelenti, hogy már nagyon közel állunk a rajthoz.
Pascal Wehrlein a hátsó szárny és sebességváltó cseréje miatt a 20. hely helyett a bokszutcából kezdi a 70 körös nagydíjat. Teljes rajtrács itt böngészhető végig.
3-3: Így áll győzelmek számában a Ferrari és Mercedes a szezon eddigi hat futama alapján. Kanadában, mint az időmérő eredményei is mutatják, a Mercedes felé billen a mérleg, de fordított már Vettel hasonló helyzetből. Jó szórakozást az esti versenyhez!