DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
19:57

Nincs lejátszva még a pole pozíció, Hamiltonnak oda kell tennie magát az utolsó három percben. A brit egyelőre nincs a pályán. Vettelnek egy gyors kerékcsere, aztán irány ismét kifelé, még egy próbálkozása lehet.

Az időmérő edzés végeredménye:

Izgalmas időmérő edzésen vagyunk túl, a Mercedes mégis rájött a gumimelegítés titkára, Hamilton pedig hihetetlen nagyot autózott és megverte Sebastian Vettelt. Vettel a második hellyel sem lehet szomorú, a versenytempója a németnek is remeknek tűnt.

A Q3 végeredménye:

Vettel nem tud eleget javítani, de a második hely így is megvan neki. Lewis Hamiltonnak pedig a pole pozíció!

Hamilton az első két szektor után egy kis hibát követett el, a köridő ennek ellenére három tizeddel jobb, mint a korábbi ideje! Bottas és Raikkönen nem tudott Vettel elé kerülni. Vettel még gyors körön!

Lewis Hamilton a legjobb első szektorral nyit!

VETTEL NÉGY EZREDDEL MARAD CSAK EL LEWIS HAMILTONTÓL!!! Micsoda szoros eredmény!

Sebastian Vettel kiváló első szektorral nyit. Meg tudja-e tréfálni Lewis Hamiltont? Ne hirdessünk még eredményt előre!

Bő öt perc még a Q3-ból, Verstappen az ötödik, Ricciardo a hatodik, Massa a hetedik, mögöttük Perez, Ocon és Hülkenberg a sorrend.

Hamiltont nem tudom, meg lehet-e fogni ma, ez a kör elképesztően jól sikerült. A brit azonban még egy gyors körre ment el, javításra állt, de elvette a gázt. Hamilton megdöntötte az eddigi hivatalos montreali körrekordot!

Hamilton hihetetlen, mekkorát robbantott a Q3 elején, a Ferrarik fél másodpercnél nagyobb távolságból követik a harmadik és negyedik helyen, Vettel ráadásul a Q2 után ismét belehibázott gyors körébe.

Vettel hibázik a hajtűnél, ennek megfelelően 1:12,423-mat fut. Hamilton mögötte jóval gyorsabban érkezik, ideje 1:11,791, sejthető volt, hogy 1:12 alá is bejönnek ma még! Hamilton, Bottas, Raikkönen, Vettel az első négy jelenleg!

Vettel a gyors körén, most mindenki a pályán már, a német kezdte elsőként a mért kört.

Jöjjön a döntő, a legjobb tíz egymás között dönt az első tíz helyről!

Hülkenberg nagy harc árán bejutott a legjobb tíz közé, Alonsónak nem sikerült. Vettel hibázott az egyetlen gyors körén, így nem tudhatjuk, mire ment volna egy közel tökéletes körrel. Hamarosan kezdődik a Q3, a két Ferrari és a két Mercedes ádáz csatájára számíthatunk.

A Q2 végeredménye:

Alonso a 12. helyre jön fel, de ez nem elég a Q3-hoz. Vége a Q2-nek!

Hülkenberg marad 10., de javít. Sainz közben egy hátsó defekttel küzd, ő biztosan kiesik már.

Kieső helyen jelenleg Kvjat, Sainz, Alonso, Grosjean és Palmer. Még egy lövése van mindenkinek.

Verstappen javít, de marad az ötödik. Bottas közben feljebb jön a második helyre, most a Mercedes duója az élen a Ferrari kettőse előtt. De az idők azt sejtetik, hogy a Ferrari is bejut a Q3-ba könnyedén, így nem fogják annyira erőltetni. Vettel nem jött ki, egy perc hátra, ezek szerint biztonságban érzi magát.

Gyanús, hogy az 1:11-es időkbe is belekóstolnak majd a Q3-ban, amikor mindent rátekernek. 2,5 perc hátra, biztosan nagy tűzijáték elé nézünk, Vettel még mindig a garázsban.

Vettel kivételével mindenki a pályán jelenleg, Alonso is vissza tudott térni. 

Alonso az utolsó szektorban (a hosszú egyenesben) hét tizedet veszített, itt jön ki a Honda-erőforrás gyengesége.

Alonso panaszkodott a rádión, hogy a Q1-hez képest csökkent a motor ereje. Be is jött a bokszba, remélhetőleg látjuk ma még a spanyol világbajnokot a pályán.

Bő hat perc van hátra a Q2-ből, ismét sormintát rajzolnak a Mercedesek és a Ferrarik.

Hamilton, Raikkönen, Bottas, Vettel, Ricciardo, Verstappen, Massa, Perez, Ocon és Hülkenberg jelenleg az első 10 helyen.

Massa autója az utolsó szektorban abszolút leggyorsabb időt futott, javít, de marad hetedik. Alonso egyelőre nem villog, egyelőre a 13. helyre elég. 1,3 mp a hátránya.

Nagyon szoros az eleje, Hamilton, Raikkönen, Bottas is egy tizeden belül, Vettel csak a negyedik, de a gyors körén nagyon látványosan megcsúszott, ott is maradt az a két és fél tized. Ricciardo és Verstappen felzárkózott az ötödik és hatodik helyre, pünkösdi királyság volt a Force Indiák vezetése.

Megperdült Carlos Sainz az első kanyarban, de Wehrleinnal ellentétben nem csapódott a falnak, folytatni tudja az edzést.

Massa szenzációs utolsó szektorra 1:13 alá ment, de Hamilton és Bottas azonnal meg is előzik egy 1:12 közepi idővel.

Ocon kiváló kört fut 1:13,3-mal. De nem sokáig marad az élen, mert saját csapattársa, Perez veri meg közel hat századdal. A Force India bejelentkezett a Q3-ba!

Így ütközött Wehrlein a célegyenes utáni kanyarban:

Hamilton a Q1-gyel ellentétben most már az elején is pályára gurul. Vajon mire megy a Ferrari ultralágyon?

Ismét zöld zászló, megkezdődött a Q2!

Eddig izgalmas az időmérő edzés, a Mercedes-Ferrari párharcba némi szerencsével Verstappen is bezavarhat. Alonsónak van némi esélye a Q3-ra is.

A Q1 végeredménye:

 

Vége az időmérő első szakaszának, kiesett Vandoorne, Stroll, Magnussen, Ericsson és Wehrlein!

Pascal Wehrlein az egyes kanyarban összetöri az autóját, az autó hátulja csúszott neki a féktáv után a falnak!

Bottas, Hamilton, Vettel, Massa, Perez, Ocon és Raikkönen már a bokszban, ők bíznak a továbbjutásban 1,5 perccel a vége előtt.

Három perccel a Q1 vége előtt az állás.

Nincs egyértelmű kiesőjelölt, talán csak a Sauberek, de még a két Sauber sincs annyira lemaradva a mezőny többi tagjától.

Felipe Massa feljön az ötödik helyre, végre mutat valamit a Williams a szombati napon is.

Alonso egyelőre a tizedik helyen, egy másodperc a lemaradása Bottas mögött. A Ferrarik még mindig csak szuperlágyon futottak az időmérő első szakaszában.

Robbantottak a Mercedesek! Ultralágyas idővel Bottas hét ezreddel Hamilton elé került, mögöttük Vettel három és fél tizeddel, de a Ferrarik még nem használták az ultralágy gumikat.

Stoffel Vandoorne nekikoccant a falnak a nyolcas kanyarban, de tovább tudott menni. Megkóstolta a betont a belga.

Az első lövések után:

Bottas, Vettel, Hamilton, Verstappen, Ocon, Ricciardo, Raikkönen és Massa az első nyolc helyen, Alonso a 9.

Ocon feljött a harmadik helyre egy kiváló ultralágy gumis körrel. Hamilton első köre a második helyre jó, három századdal maradt el Vetteltől, ez nem jó jel egyelőre a Mercedesnek. Bottas első köre két tizeddel jobb, mint Hamilton és Vettel ideje.

Lewis Hamilton is pályán, ultralágy gumikat kért már az első nekifutásra is, ezzel vélhetően átveheti majd a vezetést.

Az első hat helyen jelenleg:

Vettel, Raikkönen, Alonso, Kvyat, Sainz, Massa.

Grosjean a tapadás hiányára panaszkodik. Gyaníthatjuk, hogy ez sok pilótának problémát fog okozni.

Alonso feljön a harmadik helyre ultralággyal, de még kevesen nyomták meg igazán. Igaz, 1:13,9-es köre a McLarenhez képest nem is számít rossznak így elsőre.

Vettel 1:13,7-es idővel kezd, Raikkönen viszont elveszi tőle az első helyet, két tizeddel jobb időt futott a csapattársnál.

A nagyágyúk közül Hamilton, Bottas és Ricciardo nem gurult még pályára, Sainz és Vettel pedig már mért körön. Szuperlágyakon még a Ferrarik.

Kérdés, hogy továbbra is ugyanolyan csúszós marad-e a pálya, mint az elmúlt másfél napban. Az első három szabadedzésen estek-keltek a versenyzők, a tapadást nagyon nehezen találták. Legtöbb gondot az egyes kanyar okozta.

Zöld lámpa, kezdetét veszi a kvalifikáció Kanadában! Elsőként a Q1.

Hamarosan megkezdődik az időmérő edzés. Az FP3-ban a két Ferrari volt a leggyorsabb, de Hamilton, Verstappen és Bottas sem tűnik esélytelennek. Izgalmas egy óra elé nézünk.

 

Az elmúlt tíz év pole pozíciósai:

2007 Hamilton 2008 Hamilton 2010 Hamilton 2011 Vettel 2012 Vettel 2013 Vettel 2014 Rosberg 2015 Hamilton 2016 Hamilton