DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
19:29

Ocon kiváló kört fut 1:13,3-mal. De nem sokáig marad az élen, mert saját csapattársa, Perez veri meg közel hat századdal. A Force India bejelentkezett a Q3-ba!

Az időmérő edzés végeredménye:

Izgalmas időmérő edzésen vagyunk túl, a Mercedes mégis rájött a gumimelegítés titkára, Hamilton pedig hihetetlen nagyot autózott és megverte Sebastian Vettelt. Vettel a második hellyel sem lehet szomorú, a versenytempója a németnek is remeknek tűnt.

A Q3 végeredménye:

Vettel nem tud eleget javítani, de a második hely így is megvan neki. Lewis Hamiltonnak pedig a pole pozíció!

Hamilton az első két szektor után egy kis hibát követett el, a köridő ennek ellenére három tizeddel jobb, mint a korábbi ideje! Bottas és Raikkönen nem tudott Vettel elé kerülni. Vettel még gyors körön!

Lewis Hamilton a legjobb első szektorral nyit!

Nincs lejátszva még a pole pozíció, Hamiltonnak oda kell tennie magát az utolsó három percben. A brit egyelőre nincs a pályán. Vettelnek egy gyors kerékcsere, aztán irány ismét kifelé, még egy próbálkozása lehet.

VETTEL NÉGY EZREDDEL MARAD CSAK EL LEWIS HAMILTONTÓL!!! Micsoda szoros eredmény!

Sebastian Vettel kiváló első szektorral nyit. Meg tudja-e tréfálni Lewis Hamiltont? Ne hirdessünk még eredményt előre!

Bő öt perc még a Q3-ból, Verstappen az ötödik, Ricciardo a hatodik, Massa a hetedik, mögöttük Perez, Ocon és Hülkenberg a sorrend.

Hamiltont nem tudom, meg lehet-e fogni ma, ez a kör elképesztően jól sikerült. A brit azonban még egy gyors körre ment el, javításra állt, de elvette a gázt. Hamilton megdöntötte az eddigi hivatalos montreali körrekordot!

Hamilton hihetetlen, mekkorát robbantott a Q3 elején, a Ferrarik fél másodpercnél nagyobb távolságból követik a harmadik és negyedik helyen, Vettel ráadásul a Q2 után ismét belehibázott gyors körébe.

Vettel hibázik a hajtűnél, ennek megfelelően 1:12,423-mat fut. Hamilton mögötte jóval gyorsabban érkezik, ideje 1:11,791, sejthető volt, hogy 1:12 alá is bejönnek ma még! Hamilton, Bottas, Raikkönen, Vettel az első négy jelenleg!

Vettel a gyors körén, most mindenki a pályán már, a német kezdte elsőként a mért kört.

Jöjjön a döntő, a legjobb tíz egymás között dönt az első tíz helyről!

Hülkenberg nagy harc árán bejutott a legjobb tíz közé, Alonsónak nem sikerült. Vettel hibázott az egyetlen gyors körén, így nem tudhatjuk, mire ment volna egy közel tökéletes körrel. Hamarosan kezdődik a Q3, a két Ferrari és a két Mercedes ádáz csatájára számíthatunk.

A Q2 végeredménye:

Alonso a 12. helyre jön fel, de ez nem elég a Q3-hoz. Vége a Q2-nek!

Hülkenberg marad 10., de javít. Sainz közben egy hátsó defekttel küzd, ő biztosan kiesik már.

Kieső helyen jelenleg Kvjat, Sainz, Alonso, Grosjean és Palmer. Még egy lövése van mindenkinek.

Verstappen javít, de marad az ötödik. Bottas közben feljebb jön a második helyre, most a Mercedes duója az élen a Ferrari kettőse előtt. De az idők azt sejtetik, hogy a Ferrari is bejut a Q3-ba könnyedén, így nem fogják annyira erőltetni. Vettel nem jött ki, egy perc hátra, ezek szerint biztonságban érzi magát.

Gyanús, hogy az 1:11-es időkbe is belekóstolnak majd a Q3-ban, amikor mindent rátekernek. 2,5 perc hátra, biztosan nagy tűzijáték elé nézünk, Vettel még mindig a garázsban.

Vettel kivételével mindenki a pályán jelenleg, Alonso is vissza tudott térni. 

Alonso az utolsó szektorban (a hosszú egyenesben) hét tizedet veszített, itt jön ki a Honda-erőforrás gyengesége.

Alonso panaszkodott a rádión, hogy a Q1-hez képest csökkent a motor ereje. Be is jött a bokszba, remélhetőleg látjuk ma még a spanyol világbajnokot a pályán.

Bő hat perc van hátra a Q2-ből, ismét sormintát rajzolnak a Mercedesek és a Ferrarik.

Hamilton, Raikkönen, Bottas, Vettel, Ricciardo, Verstappen, Massa, Perez, Ocon és Hülkenberg jelenleg az első 10 helyen.

Massa autója az utolsó szektorban abszolút leggyorsabb időt futott, javít, de marad hetedik. Alonso egyelőre nem villog, egyelőre a 13. helyre elég. 1,3 mp a hátránya.

Nagyon szoros az eleje, Hamilton, Raikkönen, Bottas is egy tizeden belül, Vettel csak a negyedik, de a gyors körén nagyon látványosan megcsúszott, ott is maradt az a két és fél tized. Ricciardo és Verstappen felzárkózott az ötödik és hatodik helyre, pünkösdi királyság volt a Force Indiák vezetése.

Megperdült Carlos Sainz az első kanyarban, de Wehrleinnal ellentétben nem csapódott a falnak, folytatni tudja az edzést.

Massa szenzációs utolsó szektorra 1:13 alá ment, de Hamilton és Bottas azonnal meg is előzik egy 1:12 közepi idővel.

Így ütközött Wehrlein a célegyenes utáni kanyarban:

Hamilton a Q1-gyel ellentétben most már az elején is pályára gurul. Vajon mire megy a Ferrari ultralágyon?

Ismét zöld zászló, megkezdődött a Q2!

Eddig izgalmas az időmérő edzés, a Mercedes-Ferrari párharcba némi szerencsével Verstappen is bezavarhat. Alonsónak van némi esélye a Q3-ra is.

A Q1 végeredménye:

 

Vége az időmérő első szakaszának, kiesett Vandoorne, Stroll, Magnussen, Ericsson és Wehrlein!

Pascal Wehrlein az egyes kanyarban összetöri az autóját, az autó hátulja csúszott neki a féktáv után a falnak!

Bottas, Hamilton, Vettel, Massa, Perez, Ocon és Raikkönen már a bokszban, ők bíznak a továbbjutásban 1,5 perccel a vége előtt.

Három perccel a Q1 vége előtt az állás.

Nincs egyértelmű kiesőjelölt, talán csak a Sauberek, de még a két Sauber sincs annyira lemaradva a mezőny többi tagjától.

Felipe Massa feljön az ötödik helyre, végre mutat valamit a Williams a szombati napon is.

Alonso egyelőre a tizedik helyen, egy másodperc a lemaradása Bottas mögött. A Ferrarik még mindig csak szuperlágyon futottak az időmérő első szakaszában.

Robbantottak a Mercedesek! Ultralágyas idővel Bottas hét ezreddel Hamilton elé került, mögöttük Vettel három és fél tizeddel, de a Ferrarik még nem használták az ultralágy gumikat.

Stoffel Vandoorne nekikoccant a falnak a nyolcas kanyarban, de tovább tudott menni. Megkóstolta a betont a belga.

Az első lövések után:

Bottas, Vettel, Hamilton, Verstappen, Ocon, Ricciardo, Raikkönen és Massa az első nyolc helyen, Alonso a 9.

Ocon feljött a harmadik helyre egy kiváló ultralágy gumis körrel. Hamilton első köre a második helyre jó, három századdal maradt el Vetteltől, ez nem jó jel egyelőre a Mercedesnek. Bottas első köre két tizeddel jobb, mint Hamilton és Vettel ideje.

Lewis Hamilton is pályán, ultralágy gumikat kért már az első nekifutásra is, ezzel vélhetően átveheti majd a vezetést.

Az első hat helyen jelenleg:

Vettel, Raikkönen, Alonso, Kvyat, Sainz, Massa.

Grosjean a tapadás hiányára panaszkodik. Gyaníthatjuk, hogy ez sok pilótának problémát fog okozni.

Alonso feljön a harmadik helyre ultralággyal, de még kevesen nyomták meg igazán. Igaz, 1:13,9-es köre a McLarenhez képest nem is számít rossznak így elsőre.

Vettel 1:13,7-es idővel kezd, Raikkönen viszont elveszi tőle az első helyet, két tizeddel jobb időt futott a csapattársnál.

A nagyágyúk közül Hamilton, Bottas és Ricciardo nem gurult még pályára, Sainz és Vettel pedig már mért körön. Szuperlágyakon még a Ferrarik.

Kérdés, hogy továbbra is ugyanolyan csúszós marad-e a pálya, mint az elmúlt másfél napban. Az első három szabadedzésen estek-keltek a versenyzők, a tapadást nagyon nehezen találták. Legtöbb gondot az egyes kanyar okozta.

Zöld lámpa, kezdetét veszi a kvalifikáció Kanadában! Elsőként a Q1.

Hamarosan megkezdődik az időmérő edzés. Az FP3-ban a két Ferrari volt a leggyorsabb, de Hamilton, Verstappen és Bottas sem tűnik esélytelennek. Izgalmas egy óra elé nézünk.

 

Az elmúlt tíz év pole pozíciósai:

2007 Hamilton 2008 Hamilton 2010 Hamilton 2011 Vettel 2012 Vettel 2013 Vettel 2014 Rosberg 2015 Hamilton 2016 Hamilton