DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. április 20. vasárnap
16:17

Piastri 4 századra a pályacsúcstól a harmadik szabadedzésen... Russell hét tized hátránnyal a harmadik, még hárman egy másodpercen belül. Igen, ez csak egy szabadedzés, de...

Ezzel most megköszönjük a figyelmet, de maradjatok velünk, hiszen a 19 órakor kezdődő, természetesen élőben közvetített időmérőig is jövünk a legfrissebb hírekkel és érdekességekkel.

És véget ért az utolsó szabadedzés, nézzük az eredményt!

Verstappen javít és feljön a negyedik helyre a két McLaren és Russell mögé, Bortoleto pedig megelőzi Strollt első gyorskörével. Amúgy a 7. Sainz és az  utolsó Stroll között kisebb a különbség, mint Norris és Sainz között.

Hamilton szomorúságát és értetlenségét fejezi ki azt illetően, hogy nincs tapadása.

Tavaly Verstappen 1:27,472-es idővel szerezte meg a pole-t, most Norris ettől 17, Piastri pedig 41 ezredre van. Eközben Russell 1:28,116-os ideje a tavalyi kvalifikáción a 6. helyre lett volna elég – épp Piastri és Norris között.

Russell is javít, de így sincs hat tizeden belül a McLarenekhez képest.

Sainz megint javít, jó köröket futnak a Williamsek is. A közvetlen élmezőny mögött rendkívül szoros a helyzet.

Norris még egyszer nekiveselkedett, és javított 24 ezredet Piastri körén!

Végre Bortoleto is feltett egy szett friss lágyat, nézzük, mire megy vele.

Nézzük a Red Bullokat, Verstappen 9, Tsunoda 11 tized hátránnyal az 5-6. helyen...

Russell 1:28,2-es idővel az élre áll, de Piastri megtanítja kesztyűbe dudálni: 1:27,5 a vége, mögé másfél tized lemaradással jön be Norris.

Russell lilult, de Piastri gyorsan el is veszi tőle a legjobb első szektort. Aztán Russell lila a másodikban, de Piastri itt is felülmúlja.

Feltettek egy friss szett lágyat a McLarenek, ahogy sokan mások is, most jöhet még egy tűzijáték.

A többség visszatért a bokszba, húsz perc van még hátra. Jelenleg csak a jét Aston a pályán, no meg Ocon, aki most tér vissza oda.

Bortoletót kivéve mindenki lágyakon köröz, a brazil valószínűleg a tegnap elmaradt programját igyekszik pótolni ezzel a hosszú közepeses etappal.

Sainz egy bitang jó kört rak össze, feljön az ötödik helyre. Megint gyorsak a Williamsek.

Tsunoda egészen kellemes kört rakott össze, a hatodik helyen áll 0,626 mp lemaradással.

És ismét javít az ausztrál, 1:28,470 az aktuális legjobb idő.

Javulnak a körülmények, Hülkenberg odapattintott egy hetedik helyet, miközben Piastri az agyonra használt lágyakon újabb lila első szektort fut.

Így állunk jelenleg:

Jön Tsunoda! Első nekifutásra a 16. helyre jön be.

Norris feljön másodiknak, ő az elsőben lilult be.

Megint Piastri az élen, 1:28,605 az ideje, ezzel Leclerc-nek két és fél, Verstappennek szűk öt tizedet ad.

A Ferrarik is használtakon javítanak, nézzük a végét: Hamilton végül egy tized lemaradással a harmadik, Leclerc pedig egy hibával együtt is az élre ugrik!

Verstappen! Lila az első, lila a második, a harmadik nem lila, de így is elég! 41 ezreddel átveszi a vezetést. Aztán pedig már Hamiltoné a leggyorsabb első szektor... De mire leírjuk, Leclerc-é.

Visszahozott belőle, két lilával 85 ezred, miközben Bearman is javít a használtakon.

Piastri 1:29,118-cal áll az élre, Norris a középső szektorban ad neki három ezredet – az elsőben viszont sokat kapott.

Ocon is javít használtakon, nem is keveset, de Piastri gyorsabb mindenkinél...

Jönnek a McLarenek lágy gumikon!

Most már a mezőny nagyobb része kilátogatott a pályára, a Ferrarik gyorsköröket is futottak, de mindketten lassabbak Bearmannél, Jack Doohan viszont használt lágyakon megy egy triplalilás kört. Bízzunk benne, hogy a Ferrarik nem nyomtál meg igazán ezt a kört, mert ha igen... Az baj.

Az eddig látottak alapján egyébként egy kiállásos verseny valószínűsíthető.

Itt láthatjuk, milyen abroncsokat tartottak meg az egyes versenyzők a második szabadedzés után. Mint láthatjuk, mindenkinek három szett nem-lágy abroncsa van.

Kép

Mészáros Sándor kollégánk jelenti a helyszínről: rövidesen elkészül Tsunoda autójának a javítása.

Ocon az ötödik versenyző a pályán, miközben a képek tanúsága szerint Russell és Sainz is falatozik még.

A Red Bull még dolgozik Tsunoda autóján, melyet tegnap tört össze a japán.

Az F1-es hétvége első betétversenyét már meg is rendezték: az F1 Academy új győztest avatott, hiszen a brit Ella Lloyd győzött Maya Weug és a szezonnyitót megnyerő Alisha Palmowski előtt. Pin lett a negyedik, Chambers viszont szürkébb verseny végén a hetedik poziciót szerezte meg.

Aztán jön Doohan, majd a két Aston Martin – az ausztrál lágyakat dobott fel.

És a fentebb írottak alapján nem is meglepő, hogy Bortoleto viszi pályára először az autót.

Kezdődik az edzés, nem mindenki siet, jó néhány versenyzőt láthatunk sisak nélkül álldogálni a bokszban.

A Sauber kicserélte Gabriel Bortoleto karosszériáját – az üzemanyagszivárgás következtében a brazil kénytelen volt kihagyni a tegnapi második edzést.

Örömmel és szeretettel köszöntünk mindenkit a húsvéti F1-es hétvége utolsó szabadedzésének közvetítésen! Öt perc múlva kezdődik a száguldás!