DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 27. szerda
18:32

Maradjatok velünk, jön az összefoglaló, meg a nyilatkozatok, meg minden, ami ilyenkor szokott. És persze a hétvége lényegi része is még csak most jön. 

Az utolsó pályán töltött méterek peregnek, szóval eredményt is hirdethetünk, noha tulajdonképpen már negyvenöt perccel ezelőtt is megtettük. Vettel a második edzést is behúzta, mögötte pedig Bottas és Ricciardo gondoskodtak arról, hogy változatos legyen az élmezőny.

Vettel azért tartogatott mára is egy káromkodós rádióüzenetet, a forgalom miatt méltatlankodott.

Egyre többen jutnak el 30 megtett körig, eddig Jolyon Palmer a legaktívabb, aki 32-nél jár, de ennek a mennyiségnek a közelében van Massa és Ocon is.

A Sky Sports meg is találta a videót, amely bizonyítékul szolgál arra, hogy Verstappen Bottas leszakadt T-szárnyán hajtott át, és ez rongálta meg azt a padlólemezt.

Verstappen végre kihajtott. Egy közepes hosszúságú etap még belefér a hátralévő 15 percbe.

Nem csak az autók szikrázása, a fékek izzása is látványosabb mesterséges kivilágítás mellett.

Verstappen padlócserén áteső autója mellett még mindig csak nyolc megtett kör áll. Van egy olyan feltételezés, hogy a holland Red Bullja akkor sérült meg, amikor eltalálta Bottas Mercedesének leszakadt T-szárnyát.

Érdekes, hogy nem köröz gyorsabban a mezőny, mint tavaly ugyanitt a második edzésen. Tavaly 1:31,001 volt a péntek délutáni etalon, most Vettel 1:31,310-et futott. 

"Furcsa hangokat hallok" - ezen mondata alapján Vandoorne úgy érezheti magát, mint egy horrorfilm főszereplője, aki eltévedt az erdőben. A hangok itt is egy veszélyes szörnyetegtől, az autótól származnak, és a csapat közölte is a belgával, hogy mindenkinek az lesz a legjobb, ha lassan visszagurul a McLarenjével a bokszba.

Bár a leggyorsabb köridő a németé, a legjobb szektoridőket a "nagy négyes" másik három tagja jegyzi.

Na, ez viszonylag gyors volt, Vettellel már el is készültek a Ferrarinál, a német kihajtott, és fél óra még mindig hátra van. Nem veszített sok időt, és szerencséje volt, hogy nem valahol a pálya másik végén állt meg az autója.

Vandoorne fékezte el magát csúnyán, de ez is előrelépés ahhoz, képest, hogy sokáig a pályán sem lehetett. Csak a bajba jutott Vettel, Verstappen és Sainz nem részesei most a bulinak.

Vettel persze minden bizonnyal az első helyen fogja befejezni ezt az edzést is, de a tabellán elfoglalt pozíciónál most jobban érdekelné a csapatot a minél több megtett kilométer versenyszimulációban.

A többi pilóta persze sem Vettel, sem Verstappen bajával nem foglalkozik, ők zavartalanul köröznek, immár feltankolt autóval, a versenyre készülve hosszabb etapokkal.

A Red Bullnál is szerelés zajlik, most próbálnak a garázsban egy új padlólemezt ráeszkábálni Max Verstappen autójára.

Így viszont, hogy a szerelők kezelésbe vehetik az autót, még lehet, hogy Vettel vissza tud térni a pályára a hátralévő 35 percben. Vettel most nem is engedheti meg magának, hogy elmenjen egy sétára a sivatagba, ahogy csapattársa tette az első edzésen!

A Ferrari elektromos hajtása, a pályabírók és a csapat szerelői által az autó végül visszajutott a garázsba.

"Teljesen lekapcsolt" - mondja Vettel, aki már a bokszutcáig sem jutott el, nem sokkal előtte kénytelen volt leparkolni a Ferrarit.

És ezt az edzést sem ússza meg a Ferrari probléma nélkül - ezúttal Vettel autója lassult le!

"Szörnyű a rádió, semmit nem hallok" - méltatlankodott Lance Stroll, aki csak remélheti, hogy a Williamsnél tisztán hallották, amit mondott.

Közben pedig a lenti táblázatban nem tévedés az az 1-es szám Stoffel Vandoorne neve mellett. A McLaren működőképessé hozta az autót, és a belga teljesített vele egy installációs kört.

És a versenybírók is megalapozottnak találták Hamilton panaszkodását, hiszen vizsgálni kezdték az őt feltartó Hülkenberg manőverét.

Közeledünk az edzés féltávjához, és elképzelhető, hogy a leggyorsabb köröket már láttuk is erre a délutánra. Közben Ricciardo beugrott a Ferrarik és a Mercedesek közé, a harmadik helyen áll, hajszálnyi lemaradással.

És bocs, hogy még mindig Hamilton, de ezúttal éleslátásáról is tanúbizonyságot tett. Miközben levezető körön volt, Bottas elszáguldott mellette, mire a brit megjegyezte a rádión, hogy megfigyelése szerint csapattársa autójának T-szárnya közel van ahhoz, hogy leszakadjon. Sanghajban is történt ilyen Bottas Mercedesével. 

"Ember, ezek a versenyzők szörnyen veszélyesek" - ezekkel a szavakkal illette Hamilton Hülkenberget, aki azért nem tartozik a rutintalanok közé.

 

Na, végre össze tudott rakni egy épkézláb kört a brit, a harmadik helyen áll vele. Most Vettel, Bottas, Hamilton, Raikkönen, Hülkenberg, Massa a sorrend az első szuperlágyas körök után.

Igen, egy Renault, méghozzá Hülkenberg tartotta őt fel, a brit szerint igencsak veszélyes módon, aminek hangot is adott a rádióban.

Hamilton második próbálkozását is kukázta, gyaníthatóan most forgalomba került. 

Bahreinben az átlagosnál intenzívebben szikráznak az aszfalthoz csapódó autók, ráadásul a villanyfény ezt még látványosabbá teszi. Legutóbb Jolyon Palmer tűzijátékát nézhettük lassításban.

Hamilton viszont elrontotta az 1-es kanyart, így vissza is vett, az ő gyorskörére még várnunk kell egy kicsit.

Bottas a második próbálkozó szuperlágyakon, de 41 ezreddel elmarad Vetteltől.

Ebből a háromból egy másodperc lefaragása már meg is történt. Vettel felrakta a szuperlágy gumikat, amelyek a hétvége során most először kerültek elő, és rögtön repesztett is velük egy 1:31,310-et.

Fél szemmel majd arra is figyelünk a hétvégén, hogy megdől-e a pálya körrekordja, ahogy az Melbourne-ben és Sanghajban is történt. Érdekes, hogy Bahreinben már a tavalyi autók is megdöntötték a korábbi legjobbat, most 1:29,493 számít az etalonnak. Jelenleg Raikkönen 1:32,2-vel áll az élen, tehát még nagyjából három másodperces javulásra lenne szükség az időmérőig. Meglehet, bár a bahreinihez hasonló, gyors kanyaroknak híján lévő pályákon kisebb tempójavulással kecsegtetnek az új szabályok.

Verstappen és Ricciardo az 5-6. helyre jöttek be első próbálkozásukra. Pont oda, ahol az első két futamon látottak alapján a helyük van: a Ferrarik és a Mercedesek mögé.

A veszélyhelyzet gyorsan elhárult, már folyik is tovább az akció. Néhány kisebb pályaelhagyás jellemzi az első perceket, na meg néhány rutinszerű panaszkodás a pilótáktól a tapadás miatt.

Itt a bajba jutott Sainz, és egy lendülettel a jelenlegi állás is látható a kép szélén.

És ez az edzés sem fog teljes mezőnnyel befejeződni, már meg is van az első kiállónk. Carlos Sainz alatt állt meg a Toro Rosso, aki le is parkolta a füstölgő autót a pálya szélén. Virtuális biztonsági autó körülményei léptek életbe.

Már repkednek is be az egyre gyorsabb köridők, előbb Hamilton, majd Raikkönen vette át a vezetést. Közben a két Red Bull is kihajtott.

Bottas egyetlen ezreddel gyorsabb időt jegyzett Vettelnél, ezzel az élre áll. Mondhatjuk, hogy ezzel "vágott vissza" a finn a sanghaji időmérőn elszenvedett ugyanekkora vereségért a németnek, ám itt nem hogy semmi nem jár ezért, de bizonyosan nagyon hamar mindketten tovább fognak javítani.

Bár ez a kép azért nem ad okot túl sok optimizmusra. Ritkán látunk olyat, hogy egy autót szalaggal körbekerítenek a garázsban, jelezve, hogy "belépni tilos".

Vandoorne kivételével a két Sauber és a két Red Bull nem hajtott még ki a bokszból. A McLarennél viszont úgy tűnik, hogy már beindították az autó frissen üzembe helyezett motorját.

Már mostanra sötét lett annyira, hogy világítás nélkül gondot okozzon a vezetés. Szombaton az időmérő, vasárnap pedig a futam is ebben az időpontban fog kezdődni, közép-európai idő szerint 17 órakor.

Vettel már első próbálkozásra egy árnyalattal jobbat futott délelőtti idejénél, 1:32,615-tel állt az élre.

És van friss infó az első gyakorlás bajlódó pilótáiról is: a Ferrarinál helyrehozták Raikkönen autóját, aki az elsők között már ki is hajtott a pályára. A McLarennél Stoffel Vandoorne autóján még dolgoznak, ott motort kell cserélni, de a csapat úgy számol, hogy a belga is akcióba léphet még ma.

Megkezdődött az edzés, a két Haas hajtott elsőként pályára.

Az első edzés eredménytábláján a Ferrarik fogták közre a mezőnyt. Vettel volt a leggyorsabb, Raikkönent viszont technikai hiba sújtotta, a turbó melegedett túl az autójában. Itt olvashattok a történésekről.

Napos napot mindenkinek, indult a második edzés, ahol már "lehúzzák a redőnyöket" és felkapcsolják a reflektorokat a pálya körül. Bár még világos van, a Nap hamarosan lenyugszik, így a másfél órás gyakorlás végére sötétségbe burkolózik Szahír.