Közeledünk az edzés féltávjához, és elképzelhető, hogy a leggyorsabb köröket már láttuk is erre a délutánra. Közben Ricciardo beugrott a Ferrarik és a Mercedesek közé, a harmadik helyen áll, hajszálnyi lemaradással.
Maradjatok velünk, jön az összefoglaló, meg a nyilatkozatok, meg minden, ami ilyenkor szokott. És persze a hétvége lényegi része is még csak most jön.
Az utolsó pályán töltött méterek peregnek, szóval eredményt is hirdethetünk, noha tulajdonképpen már negyvenöt perccel ezelőtt is megtettük. Vettel a második edzést is behúzta, mögötte pedig Bottas és Ricciardo gondoskodtak arról, hogy változatos legyen az élmezőny.
Vettel azért tartogatott mára is egy káromkodós rádióüzenetet, a forgalom miatt méltatlankodott.
Egyre többen jutnak el 30 megtett körig, eddig Jolyon Palmer a legaktívabb, aki 32-nél jár, de ennek a mennyiségnek a közelében van Massa és Ocon is.
A Sky Sports meg is találta a videót, amely bizonyítékul szolgál arra, hogy Verstappen Bottas leszakadt T-szárnyán hajtott át, és ez rongálta meg azt a padlólemezt.
Verstappen végre kihajtott. Egy közepes hosszúságú etap még belefér a hátralévő 15 percbe.
Nem csak az autók szikrázása, a fékek izzása is látványosabb mesterséges kivilágítás mellett.
Verstappen padlócserén áteső autója mellett még mindig csak nyolc megtett kör áll. Van egy olyan feltételezés, hogy a holland Red Bullja akkor sérült meg, amikor eltalálta Bottas Mercedesének leszakadt T-szárnyát.
Érdekes, hogy nem köröz gyorsabban a mezőny, mint tavaly ugyanitt a második edzésen. Tavaly 1:31,001 volt a péntek délutáni etalon, most Vettel 1:31,310-et futott.
"Furcsa hangokat hallok" - ezen mondata alapján Vandoorne úgy érezheti magát, mint egy horrorfilm főszereplője, aki eltévedt az erdőben. A hangok itt is egy veszélyes szörnyetegtől, az autótól származnak, és a csapat közölte is a belgával, hogy mindenkinek az lesz a legjobb, ha lassan visszagurul a McLarenjével a bokszba.
Bár a leggyorsabb köridő a németé, a legjobb szektoridőket a "nagy négyes" másik három tagja jegyzi.
Na, ez viszonylag gyors volt, Vettellel már el is készültek a Ferrarinál, a német kihajtott, és fél óra még mindig hátra van. Nem veszített sok időt, és szerencséje volt, hogy nem valahol a pálya másik végén állt meg az autója.
Vandoorne fékezte el magát csúnyán, de ez is előrelépés ahhoz, képest, hogy sokáig a pályán sem lehetett. Csak a bajba jutott Vettel, Verstappen és Sainz nem részesei most a bulinak.
Vettel persze minden bizonnyal az első helyen fogja befejezni ezt az edzést is, de a tabellán elfoglalt pozíciónál most jobban érdekelné a csapatot a minél több megtett kilométer versenyszimulációban.
A többi pilóta persze sem Vettel, sem Verstappen bajával nem foglalkozik, ők zavartalanul köröznek, immár feltankolt autóval, a versenyre készülve hosszabb etapokkal.
A Red Bullnál is szerelés zajlik, most próbálnak a garázsban egy új padlólemezt ráeszkábálni Max Verstappen autójára.
Így viszont, hogy a szerelők kezelésbe vehetik az autót, még lehet, hogy Vettel vissza tud térni a pályára a hátralévő 35 percben. Vettel most nem is engedheti meg magának, hogy elmenjen egy sétára a sivatagba, ahogy csapattársa tette az első edzésen!
A Ferrari elektromos hajtása, a pályabírók és a csapat szerelői által az autó végül visszajutott a garázsba.
"Teljesen lekapcsolt" - mondja Vettel, aki már a bokszutcáig sem jutott el, nem sokkal előtte kénytelen volt leparkolni a Ferrarit.
És ezt az edzést sem ússza meg a Ferrari probléma nélkül - ezúttal Vettel autója lassult le!
"Szörnyű a rádió, semmit nem hallok" - méltatlankodott Lance Stroll, aki csak remélheti, hogy a Williamsnél tisztán hallották, amit mondott.
Közben pedig a lenti táblázatban nem tévedés az az 1-es szám Stoffel Vandoorne neve mellett. A McLaren működőképessé hozta az autót, és a belga teljesített vele egy installációs kört.
És a versenybírók is megalapozottnak találták Hamilton panaszkodását, hiszen vizsgálni kezdték az őt feltartó Hülkenberg manőverét.
És bocs, hogy még mindig Hamilton, de ezúttal éleslátásáról is tanúbizonyságot tett. Miközben levezető körön volt, Bottas elszáguldott mellette, mire a brit megjegyezte a rádión, hogy megfigyelése szerint csapattársa autójának T-szárnya közel van ahhoz, hogy leszakadjon. Sanghajban is történt ilyen Bottas Mercedesével.
"Ember, ezek a versenyzők szörnyen veszélyesek" - ezekkel a szavakkal illette Hamilton Hülkenberget, aki azért nem tartozik a rutintalanok közé.
Na, végre össze tudott rakni egy épkézláb kört a brit, a harmadik helyen áll vele. Most Vettel, Bottas, Hamilton, Raikkönen, Hülkenberg, Massa a sorrend az első szuperlágyas körök után.
Igen, egy Renault, méghozzá Hülkenberg tartotta őt fel, a brit szerint igencsak veszélyes módon, aminek hangot is adott a rádióban.
Hamilton második próbálkozását is kukázta, gyaníthatóan most forgalomba került.
Bahreinben az átlagosnál intenzívebben szikráznak az aszfalthoz csapódó autók, ráadásul a villanyfény ezt még látványosabbá teszi. Legutóbb Jolyon Palmer tűzijátékát nézhettük lassításban.
Hamilton viszont elrontotta az 1-es kanyart, így vissza is vett, az ő gyorskörére még várnunk kell egy kicsit.
Bottas a második próbálkozó szuperlágyakon, de 41 ezreddel elmarad Vetteltől.
Ebből a háromból egy másodperc lefaragása már meg is történt. Vettel felrakta a szuperlágy gumikat, amelyek a hétvége során most először kerültek elő, és rögtön repesztett is velük egy 1:31,310-et.
Fél szemmel majd arra is figyelünk a hétvégén, hogy megdől-e a pálya körrekordja, ahogy az Melbourne-ben és Sanghajban is történt. Érdekes, hogy Bahreinben már a tavalyi autók is megdöntötték a korábbi legjobbat, most 1:29,493 számít az etalonnak. Jelenleg Raikkönen 1:32,2-vel áll az élen, tehát még nagyjából három másodperces javulásra lenne szükség az időmérőig. Meglehet, bár a bahreinihez hasonló, gyors kanyaroknak híján lévő pályákon kisebb tempójavulással kecsegtetnek az új szabályok.
Verstappen és Ricciardo az 5-6. helyre jöttek be első próbálkozásukra. Pont oda, ahol az első két futamon látottak alapján a helyük van: a Ferrarik és a Mercedesek mögé.
A veszélyhelyzet gyorsan elhárult, már folyik is tovább az akció. Néhány kisebb pályaelhagyás jellemzi az első perceket, na meg néhány rutinszerű panaszkodás a pilótáktól a tapadás miatt.
Itt a bajba jutott Sainz, és egy lendülettel a jelenlegi állás is látható a kép szélén.
És ez az edzés sem fog teljes mezőnnyel befejeződni, már meg is van az első kiállónk. Carlos Sainz alatt állt meg a Toro Rosso, aki le is parkolta a füstölgő autót a pálya szélén. Virtuális biztonsági autó körülményei léptek életbe.
Már repkednek is be az egyre gyorsabb köridők, előbb Hamilton, majd Raikkönen vette át a vezetést. Közben a két Red Bull is kihajtott.
Bottas egyetlen ezreddel gyorsabb időt jegyzett Vettelnél, ezzel az élre áll. Mondhatjuk, hogy ezzel "vágott vissza" a finn a sanghaji időmérőn elszenvedett ugyanekkora vereségért a németnek, ám itt nem hogy semmi nem jár ezért, de bizonyosan nagyon hamar mindketten tovább fognak javítani.
Bár ez a kép azért nem ad okot túl sok optimizmusra. Ritkán látunk olyat, hogy egy autót szalaggal körbekerítenek a garázsban, jelezve, hogy "belépni tilos".
Vandoorne kivételével a két Sauber és a két Red Bull nem hajtott még ki a bokszból. A McLarennél viszont úgy tűnik, hogy már beindították az autó frissen üzembe helyezett motorját.
Már mostanra sötét lett annyira, hogy világítás nélkül gondot okozzon a vezetés. Szombaton az időmérő, vasárnap pedig a futam is ebben az időpontban fog kezdődni, közép-európai idő szerint 17 órakor.
Vettel már első próbálkozásra egy árnyalattal jobbat futott délelőtti idejénél, 1:32,615-tel állt az élre.
És van friss infó az első gyakorlás bajlódó pilótáiról is: a Ferrarinál helyrehozták Raikkönen autóját, aki az elsők között már ki is hajtott a pályára. A McLarennél Stoffel Vandoorne autóján még dolgoznak, ott motort kell cserélni, de a csapat úgy számol, hogy a belga is akcióba léphet még ma.
Megkezdődött az edzés, a két Haas hajtott elsőként pályára.
Az első edzés eredménytábláján a Ferrarik fogták közre a mezőnyt. Vettel volt a leggyorsabb, Raikkönent viszont technikai hiba sújtotta, a turbó melegedett túl az autójában. Itt olvashattok a történésekről.
Napos napot mindenkinek, indult a második edzés, ahol már "lehúzzák a redőnyöket" és felkapcsolják a reflektorokat a pálya körül. Bár még világos van, a Nap hamarosan lenyugszik, így a másfél órás gyakorlás végére sötétségbe burkolózik Szahír.
The sun goes down, the stars come out... #F1 #BahrainGP #FP2 #LH44 pic.twitter.com/W7GSslSwnr
— Bahrain Int. Circuit (@BAH_Int_Circuit) April 14, 2017