DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 27. szerda
07:37

Alonso közben már vissza is tért a pályára, és akkor remélhetőleg az erő is a Hondába.

Ezzel ért véget mai élő közvetítésünk. Persze a nyilatkozatok még csak most jönnek, holnap pedig gyertek a 7 órakor kezdődő futamra, hiszen felettébb izgalmasnak ígérkezik.

Leparkolva Hamilton és Vettel is a Red Bull autójához sétáltak oda, kicsit közelebbről is megnézni azt. A német azért aztán út közben vet néhány szúrós pillantást a W08-asra is.

A lassításokból látszik, hogy Bottasnak nem volt tökéletes az utolsó köre. De talán első mercedeses hétvégéjén nem lesz csalódott a 3. hellyel.

Hamilton győztes körideje 1:22,188, ezzel hatodik pole-ját szerezte Melbourne-ben a háromszoros bajnok. Mögötte Vettel, Bottas, Raikkönen, Verstappen, Grosjean, Massa, Sainz, Kvjat és Ricciardo a sorrend.

Vettel bejön a két Mercedes közé, éppen megelőzve Bottast. Hamiltoné a pole, de ott van a Ferrari is az első sorban!

Bottas 15 ezreddel felülmúlta Hamiltont, de rögtön utána jött a brit, aki újabb három tizedet faragott, így visszaállt az élre.

Pályán a többi, eddig kör nélküli pilóta is - Ricciardót leszámítva természetesen.

A Haas pilótája elfoglalja a helyét az ötödik pozícióban. A Mercedesek megérkeztek közben, és kerülnek lefelé a gumimelegítők a Ferrarikról is.

Grosjean törte meg a csendet. Az élen tehát Hamilton, Vettel, Bottas, Raikkönen a sorrend - mindannyiuktól számíthatunk még egy próbálkozásra.

Újra szabad a pálya, de még van 7 perc, és senki sem siet sehova.

Mindeközben a napsugár utat tört a felhők között: a ránk zúduló jobbnál jobb köridők a kieső Ricciardo után tényleges eső talán már nem lesz.

Itt egy videó a balesetről. Nem volt azért olyan nagy az a becsapódás szerencsére. Ricciardo viszont tönkretette Verstappen körét is.

Christian Horner már nyilatkozik a Sky-nak, nincs kétsége afelől, hogy vezetői hiba történt Ricciardo esetében. Még nem tudja, hogy kell-e váltócsere.

Piros zászló, Ricciardo jól van, kiszáll az autójából, de ezzel kukázta a jó hazai szereplést mára.

És Ricciardo a falban!

Bottas 1:22,798! Vettel 1:22,796!! Hamilton 1:22,496!!! Jézus mari.

Rosbeg is nézi. Azt mondja, nagyon izgul, de az igazság az, hogy bizonyára ilyen nyugodt már nagyon rég volt egy F1-es időmérőn.

A "nagy hatos" (ez jó név a Red Bull - Mercedes - Ferrari tengelyre, nem?) már ki is hajtott, mások azonban még nem. Raikkönennek már mondják, hogy valószínűleg tapasztalni fog pár esőcseppet.

Indul a Q3 és a pálya közeléből már esőt jelentenek. Na, már csak az kellene! (és tényleg)

Most van némi vita arról, hogy Hamilton tényleg használt ultralágyakon teljesítette-e a körét, mert egyes források azt mondják, hogy nem, és hibás volt a grafika. Végül is olyan hatalmas drámát a használt sem jelentene, látva hogy milyen sokat bírnak idén a leglágyabb abroncsok is. 

Perezt feltartotta Massa a gyorskörén. Ezt biztosan nem fogja szó nélkül hagyni a mexikói, és talán a versenybírók sem.

Vége a Q2-nek: Massa, Grosjean, Sainz és Kvjat csatlakoznak a továbbjutókhoz. Alonso, Hülkenberg, Ericsson és a két Force India búcsúzik.

Jönnek az utolsó körök, de "a nagy hatos" biztonságban van, nagyon meglepő kiesés itt nem lesz.

Vettel javított, de maradt negyedik. Most már csak 186 ezred a hátránya. Ezzel azért már elégedettnek kell lennie, legalábbis egy Q2-ben. Lehet, hogy az előző gumiszettjével volt valami gond, ezért futott egy még gyorsabb kört, hogy ezekkel az abroncsokkal kezdhesse a versenyt. Hamilton viszont használt ultralágyakon volt csak kint, így neki azok lesznek fenn a rajtnál.

Vettel 243 ezred lemaradással áll a negyedik helyen, amit biztonságosnak is gondolhatnánk, de mégis kihajtott egy újabb próbálkozásra. 

"No power" - na, kinek a szájából hangzott el? Bizony, Fernando Alonso gurult vissza a bokszba, közben mondogatta a rádión, hogy ugyanúgy elveszítette az autója a motorerőt, mint ahogy az már korábban is történt. Hát, a spanyol korábbi megjegyzésére visszautalva, ezen az eső sem segítene.

Grosjean panaszkodik, hogy egy Sauber és egy Red Bull is feltartotta a gyorskörén, a Haasnál jelentik is az esetet az illetékeseknek.

Ricciardo és Verstappen pedig az 5-6. helyre jöttek, már jelentősebb lemaradással. Egyelőre egyértelmű hierarchia rajzolódik ki, de a Ferrarik azért vészes közelségben vannak a címvédőkhöz.

A Ferrarik 1-2 tizeddel elmaradva sorolnak be mögéjük a tabellán.

Az első Q2-es köridő pedig újabb abszolút körrekord: 1:23,215 Valtteri Bottastól. Hamilton 36 ezredre marad el tőle.

Azért az érdekes, hogy a mezőny három olyan pilótája közül, akik még nem versenyeztek Melbourne-ben korábban, az a Giovinazzi végzett a legelőkelőbb rajthelyen, akinek ma reggel szóltak, hogy "be kéne ülni az autóba és vezetni".

Indul a Q2, elsőként a Mercedesek a pályán, ultralágy gumikkal. 

Alonso a 12. helyen jutott tovább. Amikor a rádión közölték ezt vele, így reagált: "Nagyszerű, most már csak egy kis eső kell!"

Ericssonnak viszont sikerült javítania a végére, ezzel bejött a 15., még éppen továbbjutó helyre. A kiesők: Giovinazzi, Magnussen, Vandoorne, Stroll, Palmer - öt különböző csapat pilótái, nincs egyértelmű sereghajtó.

Giovinazzi hibázott utolsó körében. Öten esnek ki most ugyebár, hiszen 20 fősre csökkent a mezőny létszáma.

Giovinazzinak egyelőre jobb ideje van, mint Ericssonnak, Vandoorne pedig most tért vissza, hátha össze tud rakni egy épkézláb kört ezzel a McLarennel.

A Ferrarik és Mercedesek mögött Ricciardo és Grosjean állnak a legjobb idővel, de a figyelem most már áthelyeződik a kiesőzónára, hiszen az utolsó percek jönnek a Q1-ben.

A Ferrari finnje viszont nem is vacakolt, bejött másodiknak, ezzel biztosítva a továbbjutását.

Raikkönen visszatért ultralágyakon, hiszen a középmezőnyre volt csak jó korábbi ideje. Vettel azonban továbbra is harmadik, ő talán megússza, hogy újra ki kelljen mennie.

Itt is van Stroll, most hagyta el a bokszot.

Hamilton átvette a vezetést: 1:24,191. A Ferrarikon kívül mindenki ultralágyakon.

Verstappen csúnyán elfékezte a bal első gumiját, de azt mondja, marad tovább a pályán, hiszen "muszáj neki".

Jáj, bajok a McLarennél. Stoffel Vandoorne fülére szóltak, hogy üzemanyagáramlási gondok miatt nagyon lassú tempóban térjen vissza a bokszba. A belgának még nincs mért ideje.

Strollt most szíjazza be csapata, ő fog utolsóként kihajtani a 20 pilóta közül.

A két Mercedes az élre ugrott: Bottas az első 1:24,5-tel, dacára annak, hogy hibázott az utolsó előtti kanyarban. Hamilton 21 ezreddel mögötte.

Már csak a két Red Bull, Hülkenberg és Stroll nem tette tiszteletét eddig a pályán.

Ettől persze még záporoznak a köridők, az első menetek után Vettel vezet 1:25,7-tel, mögötte a két Toro Rosso.

Ha az elmúlt percekben a megszokottnál kevesebb grafikát láttatok a tévéképernyőn, az nem véletlen: némi technikai probléma merült fel az ezért felelős stábnál.

Az eddig kihajtó 11 pilóta többsége ultralágy gumikon van, kivételt jelent a két Ferrari a szuperlágyakkal.

És megkezdődött az év első időmérő edzése. Sokan azonnal célba veszik a pályát, köztük az újfiú Giovinazzi is.

40% esélyt adnak jelenleg annak, hogy elered az eső az előttünk álló egy órában.

És ezt is jegyezzük fel: 2015 után ismét "normális" időmérő kezdődik Melbourne-ben, tavaly ugyanis a szörnyű, egyenkénti kieséses rendszer debütálásán botránkozhattunk itt meg.

Ha a szabadedzés idején még aludtatok, akkor egyrészt fussátok át az edzésről készült jelentést, másrészt pedig le ne maradjatok a nap eddigi legnagyobb híréről, Pascal Wehrlein hétvégi távolmaradásáról, akinek a helyére Antonio Giovinazzi ugrik be a Sauberbe.

Fontos hír, hogy közben megszületett a szezon első rajtbüntetése is: Lance Stroll Williamsében ki kellett cserélni a váltót a kanadai pilóta harmadik edzésen történt balesete miatt, ez pedig öt rajthelyes hátrasorolást jelent számára debütálófutamán.

Az időmérő előtt nem más, mint a jó öreg (na jó, még mindig csak 36 éves) Baumgartner Zsolt is szórakoztatta a közönséget egy kétüléses Minardival. Itt van róla pár videó:

 

Ami az időjárást illeti, egyelőre szárazak a körülmények, de a pálya felett gyülemlő felhők nem néznek ki valami bizalomgerjesztően.

Napos reggelt mindenkinek, már csak pár perc és belecsapnak a lecsóba a csapatok, egy óra múlva pedig megtudjuk, ki vághat majd neki az élőről a vasárnapi Ausztrál Nagydíjnak.