Már csak a két Red Bull, Hülkenberg és Stroll nem tette tiszteletét eddig a pályán.
Ezzel ért véget mai élő közvetítésünk. Persze a nyilatkozatok még csak most jönnek, holnap pedig gyertek a 7 órakor kezdődő futamra, hiszen felettébb izgalmasnak ígérkezik.
Leparkolva Hamilton és Vettel is a Red Bull autójához sétáltak oda, kicsit közelebbről is megnézni azt. A német azért aztán út közben vet néhány szúrós pillantást a W08-asra is.
A lassításokból látszik, hogy Bottasnak nem volt tökéletes az utolsó köre. De talán első mercedeses hétvégéjén nem lesz csalódott a 3. hellyel.
Hamilton győztes körideje 1:22,188, ezzel hatodik pole-ját szerezte Melbourne-ben a háromszoros bajnok. Mögötte Vettel, Bottas, Raikkönen, Verstappen, Grosjean, Massa, Sainz, Kvjat és Ricciardo a sorrend.
Vettel bejön a két Mercedes közé, éppen megelőzve Bottast. Hamiltoné a pole, de ott van a Ferrari is az első sorban!
Bottas 15 ezreddel felülmúlta Hamiltont, de rögtön utána jött a brit, aki újabb három tizedet faragott, így visszaállt az élre.
Pályán a többi, eddig kör nélküli pilóta is - Ricciardót leszámítva természetesen.
A Haas pilótája elfoglalja a helyét az ötödik pozícióban. A Mercedesek megérkeztek közben, és kerülnek lefelé a gumimelegítők a Ferrarikról is.
Grosjean törte meg a csendet. Az élen tehát Hamilton, Vettel, Bottas, Raikkönen a sorrend - mindannyiuktól számíthatunk még egy próbálkozásra.
Újra szabad a pálya, de még van 7 perc, és senki sem siet sehova.
Mindeközben a napsugár utat tört a felhők között: a ránk zúduló jobbnál jobb köridők a kieső Ricciardo után tényleges eső talán már nem lesz.
Itt egy videó a balesetről. Nem volt azért olyan nagy az a becsapódás szerencsére. Ricciardo viszont tönkretette Verstappen körét is.
El accidente de Ricciardo #AusGP pic.twitter.com/VYKCbz5wio
— Victor F1 (@G3OF1) March 25, 2017
Christian Horner már nyilatkozik a Sky-nak, nincs kétsége afelől, hogy vezetői hiba történt Ricciardo esetében. Még nem tudja, hogy kell-e váltócsere.
Piros zászló, Ricciardo jól van, kiszáll az autójából, de ezzel kukázta a jó hazai szereplést mára.
És Ricciardo a falban!
Bottas 1:22,798! Vettel 1:22,796!! Hamilton 1:22,496!!! Jézus mari.
Rosbeg is nézi. Azt mondja, nagyon izgul, de az igazság az, hogy bizonyára ilyen nyugodt már nagyon rég volt egy F1-es időmérőn.
excited about Q3. Merc or Ferrari? .... #F1 #AusGP pic.twitter.com/05ZlTvPiWA
— Nico Rosberg (@nico_rosberg) March 25, 2017
A "nagy hatos" (ez jó név a Red Bull - Mercedes - Ferrari tengelyre, nem?) már ki is hajtott, mások azonban még nem. Raikkönennek már mondják, hogy valószínűleg tapasztalni fog pár esőcseppet.
Indul a Q3 és a pálya közeléből már esőt jelentenek. Na, már csak az kellene! (és tényleg)
Most van némi vita arról, hogy Hamilton tényleg használt ultralágyakon teljesítette-e a körét, mert egyes források azt mondják, hogy nem, és hibás volt a grafika. Végül is olyan hatalmas drámát a használt sem jelentene, látva hogy milyen sokat bírnak idén a leglágyabb abroncsok is.
Perezt feltartotta Massa a gyorskörén. Ezt biztosan nem fogja szó nélkül hagyni a mexikói, és talán a versenybírók sem.
Vége a Q2-nek: Massa, Grosjean, Sainz és Kvjat csatlakoznak a továbbjutókhoz. Alonso, Hülkenberg, Ericsson és a két Force India búcsúzik.
Fernando switches to a new Option tyre and heads out to set a timed lap. #AusGP pic.twitter.com/oBJNArWF7W
— McLaren (@McLarenF1) March 25, 2017
Jönnek az utolsó körök, de "a nagy hatos" biztonságban van, nagyon meglepő kiesés itt nem lesz.
Vettel javított, de maradt negyedik. Most már csak 186 ezred a hátránya. Ezzel azért már elégedettnek kell lennie, legalábbis egy Q2-ben. Lehet, hogy az előző gumiszettjével volt valami gond, ezért futott egy még gyorsabb kört, hogy ezekkel az abroncsokkal kezdhesse a versenyt. Hamilton viszont használt ultralágyakon volt csak kint, így neki azok lesznek fenn a rajtnál.
Alonso közben már vissza is tért a pályára, és akkor remélhetőleg az erő is a Hondába.
Vettel 243 ezred lemaradással áll a negyedik helyen, amit biztonságosnak is gondolhatnánk, de mégis kihajtott egy újabb próbálkozásra.
"No power" - na, kinek a szájából hangzott el? Bizony, Fernando Alonso gurult vissza a bokszba, közben mondogatta a rádión, hogy ugyanúgy elveszítette az autója a motorerőt, mint ahogy az már korábban is történt. Hát, a spanyol korábbi megjegyzésére visszautalva, ezen az eső sem segítene.
Grosjean panaszkodik, hogy egy Sauber és egy Red Bull is feltartotta a gyorskörén, a Haasnál jelentik is az esetet az illetékeseknek.
Ricciardo és Verstappen pedig az 5-6. helyre jöttek, már jelentősebb lemaradással. Egyelőre egyértelmű hierarchia rajzolódik ki, de a Ferrarik azért vészes közelségben vannak a címvédőkhöz.
A Ferrarik 1-2 tizeddel elmaradva sorolnak be mögéjük a tabellán.
Az első Q2-es köridő pedig újabb abszolút körrekord: 1:23,215 Valtteri Bottastól. Hamilton 36 ezredre marad el tőle.
Azért az érdekes, hogy a mezőny három olyan pilótája közül, akik még nem versenyeztek Melbourne-ben korábban, az a Giovinazzi végzett a legelőkelőbb rajthelyen, akinek ma reggel szóltak, hogy "be kéne ülni az autóba és vezetni".
Indul a Q2, elsőként a Mercedesek a pályán, ultralágy gumikkal.
Alonso a 12. helyen jutott tovább. Amikor a rádión közölték ezt vele, így reagált: "Nagyszerű, most már csak egy kis eső kell!"
Ericssonnak viszont sikerült javítania a végére, ezzel bejött a 15., még éppen továbbjutó helyre. A kiesők: Giovinazzi, Magnussen, Vandoorne, Stroll, Palmer - öt különböző csapat pilótái, nincs egyértelmű sereghajtó.
Giovinazzi hibázott utolsó körében. Öten esnek ki most ugyebár, hiszen 20 fősre csökkent a mezőny létszáma.
Giovinazzinak egyelőre jobb ideje van, mint Ericssonnak, Vandoorne pedig most tért vissza, hátha össze tud rakni egy épkézláb kört ezzel a McLarennel.
A Ferrarik és Mercedesek mögött Ricciardo és Grosjean állnak a legjobb idővel, de a figyelem most már áthelyeződik a kiesőzónára, hiszen az utolsó percek jönnek a Q1-ben.
A Ferrari finnje viszont nem is vacakolt, bejött másodiknak, ezzel biztosítva a továbbjutását.
Raikkönen visszatért ultralágyakon, hiszen a középmezőnyre volt csak jó korábbi ideje. Vettel azonban továbbra is harmadik, ő talán megússza, hogy újra ki kelljen mennie.
Itt is van Stroll, most hagyta el a bokszot.
Lance leaves the garage to take part in his first ever #F1 #qualifying session #Quali #AusGP pic.twitter.com/LpHARWbsHc
— WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) March 25, 2017
Hamilton átvette a vezetést: 1:24,191. A Ferrarikon kívül mindenki ultralágyakon.
Verstappen csúnyán elfékezte a bal első gumiját, de azt mondja, marad tovább a pályán, hiszen "muszáj neki".
Jáj, bajok a McLarennél. Stoffel Vandoorne fülére szóltak, hogy üzemanyagáramlási gondok miatt nagyon lassú tempóban térjen vissza a bokszba. A belgának még nincs mért ideje.
Strollt most szíjazza be csapata, ő fog utolsóként kihajtani a 20 pilóta közül.
A két Mercedes az élre ugrott: Bottas az első 1:24,5-tel, dacára annak, hogy hibázott az utolsó előtti kanyarban. Hamilton 21 ezreddel mögötte.
Ettől persze még záporoznak a köridők, az első menetek után Vettel vezet 1:25,7-tel, mögötte a két Toro Rosso.
Ha az elmúlt percekben a megszokottnál kevesebb grafikát láttatok a tévéképernyőn, az nem véletlen: némi technikai probléma merült fel az ezért felelős stábnál.
Az eddig kihajtó 11 pilóta többsége ultralágy gumikon van, kivételt jelent a két Ferrari a szuperlágyakkal.
És megkezdődött az év első időmérő edzése. Sokan azonnal célba veszik a pályát, köztük az újfiú Giovinazzi is.
40% esélyt adnak jelenleg annak, hogy elered az eső az előttünk álló egy órában.
És ezt is jegyezzük fel: 2015 után ismét "normális" időmérő kezdődik Melbourne-ben, tavaly ugyanis a szörnyű, egyenkénti kieséses rendszer debütálásán botránkozhattunk itt meg.
Ha a szabadedzés idején még aludtatok, akkor egyrészt fussátok át az edzésről készült jelentést, másrészt pedig le ne maradjatok a nap eddigi legnagyobb híréről, Pascal Wehrlein hétvégi távolmaradásáról, akinek a helyére Antonio Giovinazzi ugrik be a Sauberbe.
Fontos hír, hogy közben megszületett a szezon első rajtbüntetése is: Lance Stroll Williamsében ki kellett cserélni a váltót a kanadai pilóta harmadik edzésen történt balesete miatt, ez pedig öt rajthelyes hátrasorolást jelent számára debütálófutamán.
Az időmérő előtt nem más, mint a jó öreg (na jó, még mindig csak 36 éves) Baumgartner Zsolt is szórakoztatta a közönséget egy kétüléses Minardival. Itt van róla pár videó:
Handicap race at the #AusGP #F1 pic.twitter.com/y15FMuATVS
— Scott (@Weeda27) March 25, 2017
This is what an #F1 car should sound like! #AusGP pic.twitter.com/VQdMo0zahp
— Alistair Cloke (@ac_f1) March 25, 2017
Ami az időjárást illeti, egyelőre szárazak a körülmények, de a pálya felett gyülemlő felhők nem néznek ki valami bizalomgerjesztően.
Napos reggelt mindenkinek, már csak pár perc és belecsapnak a lecsóba a csapatok, egy óra múlva pedig megtudjuk, ki vághat majd neki az élőről a vasárnapi Ausztrál Nagydíjnak.