DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 11. hétfő
16:02

Közben Alonso és Verstappen is bejön Tsunoda elé a második-hramadik helyre. Magnussen pedig jön a lágy gumikon...

Itt a vége, Sainz-Leclerc 1-2-vel ér véget az edzés, pedig a Ferrarik tempója összességében nem meggyőző, viszont ők feltették a lágy gumit, a riválisok pedig nem.

A Red Bull és a McLaren nagyrészt a hosszabb etapokra gyúrt.

Jövünk az összefoglalóval, az eredményekkel és 19:00-tól az időmérővel!

Leclerc is rátesz egy időmérős kört, második, egy tizeddel Sainz mögött, és nagyjából itt ér véget a szabadedzés. 

Lágy gumin a Ferrarik: Leclerc versenyetapot próbál velük, Sainz pedig időmérős kört, át is veszi a vezetést, de csak egy tizedet ad a közepesen futó Russellnek.

Hülkenbergnél technikai hiba: egy kerékvetőnél elment a Haas ereje...

Ricciardo már a 9., a korábban vezető Tsunoda pedig a 12. helyig csúszott vissza.

Mindkét McLaren lila körön volt, aztán elvették és begurultak a bokszba a kör befejezés helyett. 

Sargeant háborog: az autó beállításai szörnyűek, az első kerekek rendszeresen elemelkednek a kanyarok bejáratán, az ívbelső szinte nem is érintkezik a talajjal...

Albon lágyakon a harmadik, a Williams is túl érzékeny az itteni erős szélre, főleg a nyújtott kanyarokban.

Még bő negyedóra van hátra az edzésből, baleset vagy egyéb extra esemény nem történt, az élen Russell a közepes gumikon, majd jön a két Haas a lágyakon, a többiek a közepeseket se nagyon rakták fel, leginkább a versenyetapokat próbálják feltérképezni.

A két Red Bull elsőre jó időt ment, a két Mercedes és Alonso tempója is jónak tűnik (Alonso most a leggyorsabb a kemény gumit használók között), megint lehet fantázia az AlphaTauriban is, a Ferrarik viszont egyelőre szinte semmit sem mutattak.

Hülkenberg második a lágyakon, most úgy tűnik, hogy Russell közepeseken futott ideje lehet a legjobb ezen az edzésen.

Norris és Jülkenberg összeütközik! Hülkenberg az útban kolbászolt, Norris kikerülte versenytempóban, de valamiért nekihúzta a kormányt, amikor már elkerülte...

Nincs baleset, csak egy koccanás.

A tavalyi pole-pozíciós csak harmadik a lágy gumikon, Alonso keményeken is előtte van, az élen pedig Russell közepeseken áll.

Nem, Russell nem hagyja: szűk egy másodpercet ad Tsunodának, ő is felrakta a közepes gumikat. Hamilton versenyszimulációt végez, a legtöbb csapat megosztotta a feladatokat a pilótái között.

Ha senki nem akar már időmérőt szimulálni, akkor ő zárhat az élen...

Yuki Tsunoda egyedüliként felrakta a közepes keveréket, és megpróbált egy időmérős szimulációt: első idő, jelenleg a japán vezeti a szabadedzést.

Többen pedig már át is tértek a hosszabb etapokra: most 60 percbe kell belesűríteni mindent...

Egyelőre nem tudni, hogy mi okozta a spanyol defektjét, a bokszban vizsgálják a helyzetet.

Alonso defektet kapott! A bal hátsó gumi adta meg magát, meglehetősen szokatlan fordulat, de baleset nincs, visszagurul a bokszba.

Verstappen ülését közben szerelik a bokszban, de hiába gyorsul a pálya, a holland idejét ezekben a percekben sem dönti meg senki.

Red Bull 1-2, Mercedes 3-4, a Ferrarik egyelőre a 10-13. helyen, de Norris mellett Alonso tempója is biztató az utóbbi hetekhez képest.

Perez szinte utoléri Verstappent, Hamilton pedig három tizedmásodpercre jön be, de a Mercedes hátránya most is egyértelmű az egyenesben.

Verstappen ülését egyébként nem megfelelően szerelték be, de a csapat szerint ez nem jelent biztonsági problémát.

Az autók hátulja a legtöbb pilóta esetében egyébként ideges, nincs meg a kellő tapadás, kigyorsításon gyakran úszik el minden autó.

Alonso a harmadik, Bottas a negyedik a két Red Bull mögött, de egyelőre mindenki a kemény gumikat nyúzza.

Perez bejön másodiknak, ő csak négy tizedet kap, Norris jóval lassabb, a Mercedesek szintén.

Verstappen 1 másodpercet ad Leclerc-nek, aki jelenleg a második.

Verstappen első köre hat tizedmásodperccel jobb bárkinél, pedig már sokan futottak érdemi kört: megint az látszik, hogy a világbajnok elsőre, tapogatózás nélkül, azonnal gyors.

Elkezdődött a 60 perces edzés!

A nap híre eddig az, hogy a brazil helyszín marad az F1-es versenynaptárban legalább 2030-ig: részletek ezen a linken! 

A sprintformátum miatt nem lesz több gyakorlás a hétvégén, este már az időmérőt rendezik, holnap sprintnap következik, vasárnaő pedig a nagydíj. 

Köszöntünk mindenkit a Sao Pauló-i Nagydíj első és egyetlen szabadedzésén!