Az autók hátulja a legtöbb pilóta esetében egyébként ideges, nincs meg a kellő tapadás, kigyorsításon gyakran úszik el minden autó.
Itt a vége, Sainz-Leclerc 1-2-vel ér véget az edzés, pedig a Ferrarik tempója összességében nem meggyőző, viszont ők feltették a lágy gumit, a riválisok pedig nem.
A Red Bull és a McLaren nagyrészt a hosszabb etapokra gyúrt.
Jövünk az összefoglalóval, az eredményekkel és 19:00-tól az időmérővel!
Leclerc is rátesz egy időmérős kört, második, egy tizeddel Sainz mögött, és nagyjából itt ér véget a szabadedzés.
Lágy gumin a Ferrarik: Leclerc versenyetapot próbál velük, Sainz pedig időmérős kört, át is veszi a vezetést, de csak egy tizedet ad a közepesen futó Russellnek.
Hülkenbergnél technikai hiba: egy kerékvetőnél elment a Haas ereje...
Ricciardo már a 9., a korábban vezető Tsunoda pedig a 12. helyig csúszott vissza.
Mindkét McLaren lila körön volt, aztán elvették és begurultak a bokszba a kör befejezés helyett.
Sargeant háborog: az autó beállításai szörnyűek, az első kerekek rendszeresen elemelkednek a kanyarok bejáratán, az ívbelső szinte nem is érintkezik a talajjal...
Albon lágyakon a harmadik, a Williams is túl érzékeny az itteni erős szélre, főleg a nyújtott kanyarokban.
Még bő negyedóra van hátra az edzésből, baleset vagy egyéb extra esemény nem történt, az élen Russell a közepes gumikon, majd jön a két Haas a lágyakon, a többiek a közepeseket se nagyon rakták fel, leginkább a versenyetapokat próbálják feltérképezni.
A két Red Bull elsőre jó időt ment, a két Mercedes és Alonso tempója is jónak tűnik (Alonso most a leggyorsabb a kemény gumit használók között), megint lehet fantázia az AlphaTauriban is, a Ferrarik viszont egyelőre szinte semmit sem mutattak.
Hülkenberg második a lágyakon, most úgy tűnik, hogy Russell közepeseken futott ideje lehet a legjobb ezen az edzésen.
Norris és Jülkenberg összeütközik! Hülkenberg az útban kolbászolt, Norris kikerülte versenytempóban, de valamiért nekihúzta a kormányt, amikor már elkerülte...
Nincs baleset, csak egy koccanás.
A tavalyi pole-pozíciós csak harmadik a lágy gumikon, Alonso keményeken is előtte van, az élen pedig Russell közepeseken áll.
Közben Alonso és Verstappen is bejön Tsunoda elé a második-hramadik helyre. Magnussen pedig jön a lágy gumikon...
Nem, Russell nem hagyja: szűk egy másodpercet ad Tsunodának, ő is felrakta a közepes gumikat. Hamilton versenyszimulációt végez, a legtöbb csapat megosztotta a feladatokat a pilótái között.
Ha senki nem akar már időmérőt szimulálni, akkor ő zárhat az élen...
Yuki Tsunoda egyedüliként felrakta a közepes keveréket, és megpróbált egy időmérős szimulációt: első idő, jelenleg a japán vezeti a szabadedzést.
Többen pedig már át is tértek a hosszabb etapokra: most 60 percbe kell belesűríteni mindent...
Egyelőre nem tudni, hogy mi okozta a spanyol defektjét, a bokszban vizsgálják a helyzetet.
Alonso defektet kapott! A bal hátsó gumi adta meg magát, meglehetősen szokatlan fordulat, de baleset nincs, visszagurul a bokszba.
Verstappen ülését közben szerelik a bokszban, de hiába gyorsul a pálya, a holland idejét ezekben a percekben sem dönti meg senki.
Red Bull 1-2, Mercedes 3-4, a Ferrarik egyelőre a 10-13. helyen, de Norris mellett Alonso tempója is biztató az utóbbi hetekhez képest.
Perez szinte utoléri Verstappent, Hamilton pedig három tizedmásodpercre jön be, de a Mercedes hátránya most is egyértelmű az egyenesben.
Verstappen ülését egyébként nem megfelelően szerelték be, de a csapat szerint ez nem jelent biztonsági problémát.
Alonso a harmadik, Bottas a negyedik a két Red Bull mögött, de egyelőre mindenki a kemény gumikat nyúzza.
Perez bejön másodiknak, ő csak négy tizedet kap, Norris jóval lassabb, a Mercedesek szintén.
Verstappen 1 másodpercet ad Leclerc-nek, aki jelenleg a második.
Verstappen első köre hat tizedmásodperccel jobb bárkinél, pedig már sokan futottak érdemi kört: megint az látszik, hogy a világbajnok elsőre, tapogatózás nélkül, azonnal gyors.
Elkezdődött a 60 perces edzés!
A nap híre eddig az, hogy a brazil helyszín marad az F1-es versenynaptárban legalább 2030-ig: részletek ezen a linken!
A sprintformátum miatt nem lesz több gyakorlás a hétvégén, este már az időmérőt rendezik, holnap sprintnap következik, vasárnaő pedig a nagydíj.
Köszöntünk mindenkit a Sao Pauló-i Nagydíj első és egyetlen szabadedzésén!