DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
00:18

Hátrébb Tsunoda és Magnussen vív élet-halál harcot a 16-17. helyen. Piastri pedig utolsó figyelmeztetést kap a pályahatárok be nem tartása miatt.

Ennyit a tanulságokról, most megköszönjük itt a figyelmet - vasárnap 21 órától jövünk majd az USA Nagydíjjal, tartsatok addig is és akkor is velünk!

Verstappen ellen tehát nem volt ellenszer, ez alapján vasárnap a hatodik rajthely ellenére is ő lesz az esélyes. A Mercedes és a McLaren tempója viszont erősebbnek tűnt a Ferrariénál, így hiába a Leclerc-pole a nagydíjra, nehéz dolga lesz majd a futamon előreláthatólag.

Három tizeden múlt amúgy, hogy Albon is ne kerüljön Russell elé - itt a teljes végeredmény:

És közben lendül a kockás zászló: Verstappen nyeri a sprintet! Hamilton a második, Leclerc megtartotta a harmadik helyet Norris előtt. Perez ötödik, Sainz hatodik, Russell büntetése után pedig Gasly is a brit előtt, Albon épp nem került elé.

Zhou kap közben egy öt másodperces büntetést. Norris pedig másodpercre már csak Leclerc-től, sokkal jobb a McLaren tempója.

Jön az utolsó kör, Verstappen, Hamilton, Leclerc, Norris a sorrend. Russell pedig továbbra sem bír Sainzcal.

Norris azért nagy tempóban közelít, már csak két és fél másodpercre Leclerc-től, de már csak másfél kör van hátra.

Közben egy kieső: Stroll áll ki a bokszba, ismét a fékekkel van gond az Aston Martinnál.

Jön az utolsó három kör, Verstappen előnye mát 6,3 másodperc Hamiltonnal szemben, aki ugyanennyivel rendelkezik Leclerc-rel szemben - Norris viszont közelít rá, csak túl kevés kör van hátra.

Norris jó tempót autózik a negyedik helyen, de öt másodperc fölötti a lemaradása Leclerc mögött a harmadik-negyedik helyen. Viszont a McLaren tempója jó jel lehet számukra a vasárnapi futamot illetően.

A mezőny közepén azért vannak szép csaták: Ricciardo például a külső íven előzte Strollt az első kanyarban. Öt kör még hátra.

Az 1-es kanyar féktávján be is vetődött most Russell, de Sainz ügyesen visszavágott, tartja egyelőre a hatodik helyet.

Russell is megérkezik Sainzra a hatodik-hetedik helyen - de ne feledjük: ha lesz is helycsere, a Mercedes-pilótának van egy öt másodperces büntetése.

Közeledünk a táv kétharmadához, a 12. körben járunk: Verstappen 3,7 másodperccel vezet Hamilton előtt, ugyanennyi a brit előnye Leclerc előtt.

A következő körben Perez egyből átrágja magát Sainzon, feljön ötödiknek a mexikói. Sainznak mégsem biztos, hogy kifizetődik a lágy gumis taktika - bár egyelőre még ott áll, ahonnan rajtolt...

Na, Norris sokadik próbálkozásra most végül megelőzte Sainzt, feljön a negyedik helyre a McLaren. Ezzel ismét négy különböző csapat egy-egy versenyző az első négyben.

Piastrit amúgy már Albon is megelőzte, bár vizsgálhatják pont ezt az előzést, elképzelhető, hogy pályán kívül történt.

Hamilton hátránya már két másodperc fölött közben az élen, Leclerc további három és félre a Mercedestől. Sainz és Norris duójára pedig kezd megérkezni Perez is.

Sainzt közben egyre jobban szorongatja Norris, de egyelőre tartja magát a spanyol a negyedik helyen. Az imént már előzött is a brit, de visszatámadott a ferraris.

Hat kör elteltével azért kezd elnyúlni Verstappen: már 1,7 másodperc az előnye Hamiltonnal szemben. Russellt pedig büntetik az iménti Piastri-előzésért: öt másodperces büntetés a pályán kívüli manőverért.

"Max elég sokszor lement a pályáról" - ezt pedig Hamilton jelentette.

"A vezethetőség egyértelműen nincs rendben, teljesen elszállt a hátulja" - jelezte rádión Verstappen. Most azért egy másodpercen kívülre került Hamilton előtt.

Piastrit már Gasly is megelőzte. Norris ellenben közelít Sainzra, akinek lehet, hogy eddig tartott a lágy gumija a negyedik helyen.

A visszajátszásokból közben kiderült, hogy Sainz és Piastri koccant a start utáni métereken. Az élen hét tized Verstappen és Hamilton között, Leclerc viszont már három másodperccel leszakadt róluk.

Hamilton egyelőre amúgy tartja Verstappent, legalábbis DRS-távolságon belül maradt eddig a Red Bull-oshoz képest az élen.

Perez a következő körben már sikerrel jár Piastri ellen, sőt Russell is lecsapott az ausztrálra - igaz, talán négy kerékkel elhagyta a pályát utóbbi az előzés közben.

Perez támadta Piastrit a hátsó egyenesben, de az ausztrál leterelte őt, marad az eredeti sorrend. Íme, a rajt utáni pillanatok képen is:

1. kör végén: Verstappen, Hamilton, Leclerc, Sainz, Norris, Piastri, Perez, Russell, Gasly, Albon a top 10. Hamilton egyelőre viszonylag közel Verstappenhez.

Sainz eddig él a lágy gumin, mindkét McLarenen átfűzte magát a spanyol, így a negyedik.

ÉS RAJT! Leclerc az ígéretéhez híven megtámadta Verstappent, aki viszont keményen védekezett, így Hamilton is elment végül a ferraris mellett. Verstappen, Hamilton, Leclerc, Norris, Sainz, Piastri a sorrend.

19 kör lesz egyébként a táv. A mezőny pedig érkezik lassan vissza a rajtrácsra - na nézzük!

Váltott a naptár, magyar idő szerint már vasárnap van - az F1-es mezőny annak rendje és módja szerint el is indult a felvezető körre.

Megérkeztek az információk a gumikról: egyedül a hatodik helyről induló Carlos Sainz rakott fel lágy gumit, mindenki más a közepes keverékűt választotta.

Sprinteken egyébként nagyobb arányban kapták el idén Verstappent: Bakuban Sergio Perez nyert és a holland csak harmadik lett, míg két hete Katarban Oscar Piastrit intették le elsőként szombaton a Red Bull-os előtt. Spielbergben és Spában viszont a címvédő győzött.

Azért az ellenfelek bizakodnak: Leclerc mindenképp előzni szeretne az 1-es kanyar felé menet - erre volt példa bőven a korábbi austini futamokon -, de Hamilton is nyomást gyakorolna a többiekre. Itt olvashatók a kihívók értékelései.

A különbségek tehát kicsik voltak, de azért Christian Horner Red Bull-csapatfőnök utalt rá: egyrészt nem is volt tökéletes Verstappen köre, másrészt némi vezethetőségi gonddal is küzdött, harmadrészt pedig az RB19-es jobban működhet hosszabb etapokon - vagyis hiába van közel a Ferrari, a Mercedes és a McLaren is, azért a háromszoros világbajnok a favorit.

A sprintidőmérő izgalmasan alakult: Max Verstappen egy SQ2-es megforgással együtt is a pole-ban, de egy tizeden belül végzett hozzá képest Charles Leclerc, Lewis Hamilton és Lando Norris is - itt mutatjuk a rajtrácsot, amelyet George Russell feltartás miatti büntetése módosított még a szétlövés végeredményéhez képest.

Köszöntünk ismét mindenkit, negyed óra múlva startol az idei ötödik sprintverseny az austini USA Nagydíjon - tartsatok velünk!