TE JÓ ÉG!!! Leclerc óriási kockázatot vállalt az utolsó kör kezdetén, kész csoda, hogy mindkét Ferrari versenyben maradt.
A verseny összefoglalója ide kattintva olvasható, ezzel köszönjük meg a figyelmet. Tartsatok velünk továbbra is a Formula.hu-n, hamarosan jövünk a nyilatkozatokkal és minden mással!
Íme, a verseny végeredménye:
Leclerc meglapogatta Sainzot, úgy látszik, nincs harag. Persze lehet, hogy Frederic Vasseur most nem a legboldogabb azt illetően, amit az utolsó körben láthattunk.
Formációban jön be a két Red Bull sorozatban 10 Verstappen-, sorozatban 15 Red Bull-győzelem után.
Russell az ötödik, Hamilton büntetéssel is hatodik, majd jön Albon, Norris, Alonso és Bottas.
Perez a második, Sainz a harmadik, Leclerc a negyedik. Óriási csata volt a két Ferrari között!
Itt az új rekord: sorozatban tizedszer győz Max Verstappen!
Verstappen közeledik a célhoz...
Sargeantnak nem lesz pontja, megbüntették öt másodpercre.
Remekül védekezik Sainz, igazi mestermunka!
Két kör van hátra, Sainz pedig arra kéri a csapatot, hogy Leclerc ne támadja őt.
Annyira lekötnek minket az élmezőnyben zajló csaták, hogy szinte fel sem tűnt, hogy Ocon feladta a versenyt. A Haas szomorú vasárnapjai pedig folytatódnak, a két utolsó helyen Hülkenberg és Magnussen.
Majdnem összeért a két Ferrari, visszaelőzte a spanyol Leclerc-t, de mindkettne levágták a Roggiát!
És Sainz most bukik mindent: Leclerc is megelőzi, de aztán még visszatámad a spanyol...
Megvan! Perez megelőzi Sainzot, és feljön a második helyre!
Hamilton előremenekül az öt másodperc elől: megelőzi Norrist és kergeti Albont.
Perez nagyjából ötödször vág át a sikánon Sainz támadása közben...
Piastri ezzel szemben megfutja a leggyorsabb kört!
Hamilton kap egy öt másodpercest azért, amit Piastri ellen elkövetett.
Ennyi volt a csoda, Bottas megelőzte Sargeantot. Megint a 11. helyen az amerikai. Közben Lawson szépen jön fel a második kiállás után, most 13. a másik újonc.
Sainz közben továbbra is szenzációsan védekezik Perezzel szemben. A mexikói persze annyira nincs elragadtatva, ő inkább panaszkodik kollégájára.
Piastri a bokszban új első szárnyért, ezzel visszaesik a pontzónán kívülre, Logan Sargeant pedig jelenleg pontszerző helyen!
Vizsgálják is az esetet.
Összeért Hamilton és Piastri! A második kontaktot már nem úszta meg sérülés nélkül a mclarenes!
Az első 11 helyezett közül egyedül Hamilton halad közepes keveréken...
Hamilton a Roggiában próbálta megelőzni Piastrit. Mindketten elhagyták a pályát.
Tizenegy kör van hátra és mindössze négyen jártak másodszor a bokszban. Ők vannak az utolsó négy helyen, úgy tűnik, nem ez volt a jó stratégia.
Norris megpróbálta a célegyenes végén elvenni Albon hatodik helyét, de le kellett vágnia a sikánt. Piastri pedig ott ólálkodik mögötte...
Egy érdekes, egyúttal borzasztó statisztikai adat. Azzal, hogy az élen töltött 14 kört, Carlos Sainz a harmadik helyre ugrott az idei ranglistán. Ez a legtöbb kör, amit egy nem-Red Bull-pilóta az első helyen megtett.
Alex Albon továbbra is a hatodik helyen, bár keményen támadják a McLarenek. A brit-thai pilóta utoljára még 2020-ban Verstappen csapattársaként végzett ennyire előkelő helyen.
Gasly másodszor is a bokszban. A két Alpine a két utolsó helyen. Borzadály.
Most megvan az előzés, a mexikói Sainz után eredhet. Jelen állás szerint kettős dobogója nem lesz a Ferrarinak, de lesz-e második helye?
Hóóóóó, Leclerc óriásit védekezik Perez ellen, de majdnem nagy baj lett, hiszen a fűre vezette Perezt a Roggia előtt. A monacóinak nincs DRS-e, ki tudja, meddig tartja még magát.
Perez Leclerc-t a harmadik, Noris Albont a hatodik helyért támadja. Piastri pedig visszaért csapattársára, nem fogja ezt annyiban hagyni az ausztrál.
Húzzuk alá: Liam Lawson továbbra is a 11. helyen van, ebből simán lehet egy pontszerzés. Az AT idén mindössze háromszor szerzett pontot, mindig Tsunoda, mindig egyet.
Hamilton még mindig pályán a kemény gumikon, de most fél kör alatt hárman is megelőzik. És jön is a bokszba, ennek eddig volt értelme.
Russellt megbüntették öt másodpercre – a McLarenek esetét pedig vizsgálják.
Hamilton is az élen tölthetett egy kört, hiszen még nem járt a bokszban, de a célegyenesben Verstappen simán megelőzte. Egy kicsivel hátrébb viszont gyönyörű csatát látunk a két Ferrari és Perez között.
Összeért a két McLaren! A bokszból kijövet összetalálkoztak az 1-es kanyarban – szerencsére úgy tűnik, hogy nem sérült egyik autó sem.
Húha, Russell büntetést kaphat! A pályán kívül előzte meg Ocont, s nem adta vissza a pozíciót.
Norris érkezik a kerékcserére, ami azt jelenit, hogy legalább egy kör erejéig életében először Oscar Piastri vezet egy F1-es futamot!
A két Ferrari mögé érkezik, akik egymással bíbelődnek.
Perezt nem viszik hosszan sehova, a bokszba érkezik a mexikői is. Na hova jön a Ferrarikhoz képest?
Sainz! A bokszból kiérő Leclerc-t sikerült épphogy megelőznie. És most Leclerc keményen támadja a spanyolt.
Leclerc jön, Perez marad a pályán!
Verstappen jön a bokszba, közben Perez már Leclerc nyakán. Russell pedig eléjük akar vágni?
Hívják is Sainzot, Russell is jön a bokszba.
Verstappen brutális tempóban szakítja le a Ferrarikat, és Perez is érkezik rájuk. Közben Sainz arra panaszkodik, hogy az abroncsai teljesen elfogytak.
Óh, Verstappen már másodpercen kívülre szakíttota le Sainzot. Vajon meghúz-e valami váratlant a Ferrari stratégiai szempontból?
Vezet tehát a holland, és Perez is áthámozza magát Russellen nagy nehezen.
Hiba! Sajnz elfékezte a célegyenes végén, ezt tudta a második sikánban kihasználni Verstappen!
A mexikói azt mondta a csapatnak, hogy Russell leszorította. A valóság ezzel szemben az, hogy nem.
Hát ez érdekes! Perez megelőzte Russellt, de mindketten levágták a kanyart. Perez vissza is adja a pozíciót, közben persze panaszkodik a csapatrádión.
Miközben az élen zajló csatát nézzük, Alonso és Lawson is átugrotta Hülkenberget. A beugró új-zélandi egyetlen helyre van a pontszerzéstől.
A Ferrari idén az eddigi tizenhárom futamon tizenkét kört töltött az élen. Ez most a tizenkettedik ma.
Russell egyelőre meg tudja őrizni a helyét Perezzel szemben, de ezt hosszú távon nagyon nehéz lesz.
Kilenc kör itán egy másodpercen belül az első három, és kb. négy másodpercen belül az első öt.
A leggyorsabb kör Verstappené, de támadni nem tudott most, Perez viszont kőkeményen üldözi Russellt.
Meg is próbálta, aztán az utolsó pillanatban elvette, nehogy úgy járjanak, mint ő és Hamilton 2021-ben...
Verstappen tapad Sainzra, és hamarosan előzéssel is próbálkozhat.
Két Alpine és egy Aston Martin az utolsó négy helyen...
Az első hat helyezett megtartotta a rajtnál elfoglalt pozíciót. Pontosabban úgy, hogy Albon elvesztette, aztán visszaszerezte. Sainz vezet, mögötte Verstappen, aztán Leclerc, Russell, Perez és Albon következik. Az első tízben még a két McLaren Piastri, Norris sorrendben, majd jön Hamilton és a remekül rajtoló Hülkenberg.
Baleset nélkül eljött a mezőny szerencsére.
Sainz megtartotta a vezetést!
Bízzunk benne, hogy a vártnál 20 perccel később, de végre elrajtol az Olasz Nagydíj.
Na akkor nézzük még egyszer. 19 autó kezdi meg a felvezető kört.
Két perc van hátra, a szerelők lassan elhagyják az autókat.
Itt a jelzés: 15 óra 20 perckor kezdődik a felvezető kör.
Nagyjából 10 perce kellett volna elindulnia a versenynek. Helyette még legalább 5 percet várnunk kell, hiszen a rajt előtt be fogják mutatni az ötperces jelzést. Ami még nem történt meg.
Már viszik az autót...
A csapattagok visszatértek a rajtrácsra, közben Tsunoda a szállítójárműben üldögél. Szegény.
Elhalasztják a rajtot, nem tudják elvinni Tsunoda autóját.
Még mindig ott az autó, hát hogy lesz így rajt?
Elindult a második felvezető kör, közben Tsunoda autóját kell eltüntetni a pálya széléről. Nézzük, sikerül-e, elsőre nem sikerült megmozdítani.
Így nem lesz rajt. Legalábbis egyelőre. A mezőny most áll fel a rajtrácsra.
Hoppá! Tsunoda autója megáll a hátsó egyenesben!
A hétvégi nézőszám 304134 fő. Ahogy idén sosem, most sem lehet panasz az érdeklődésre.
Elkezdődött, a mezőny lelkesen melegíti az abroncsokat.
A csapattagok elhagyták a rajtrácsot, pillanatokon belül indul a felvezető kör.
Hamilton fel is tette azt a használt keményet! Rajta kívül Magnussen és Bottas rajtol keményen, a többiek közepesen.
A Mercedes számára stratégiai hátrányt jelenthet a Red Bullokkal és a Ferrarikkal szemben, hogy nem maradt friss szett kemény gumijuk a futamra. Itt látható, kinek mennyi és milyen abroncsa maradt a futamra.
A Pirelli egy kiállásos versenyt valószínűsít, de a két kiállást sem lehet kizárni egyes versenyzőknél.
Ejtsünk még egy szót Liam Lawsonról: az AlphaTauri újonca második F1-es időmérőjén egyetlen hellyel maradt el rutinos csapattársától, Yuki Tsunodától – a hatodik sorból várja a rajtot a faenzaiak két autója. Egyelőre nem lehet panasz a fiatal új-zélandi teljesítményére!
A nap legnagyobb kérdése természetesen az, hogy Max Verstappen megszerzi-e a rekordot jelentő sorozatban tizedik futamgyőzelmét.
A rajtig hátralévő időben érdemes lehet elolvasni egy elemzést arról, hogyan és miért tudta Sainz elhappolni Verstappen elől a pole-pozíciót.
Az Olasz Nagydíj pole-ját Carlos Sainz szerezte meg a címvédő Verstappen, valamint csapattársa, Charles Leclerc előtt. Nagyon szoros kvalifikáció volt, a teljes rajtrács ide kattintva érhető el.
Bízzunk benne, hogy az első kanyaron gond nélkül túljut a mezőny, hiszen ma már láttunk egy borzalmas balesetet: a MotoGP-ben a barcelonai 1-es kanyarban történt tömegbukás után a 2-esben elgázolták a vb-címvédő és éllovas Pecco Bagnaiát, akinek szerencsére "csak" a lábát találták el, és eszméleténél volt, amikor kórházba szállították.
Nagy szeretettel köszöntünk mindenkit az Olasz Nagydíj élő közvetítésében!