DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 27. szerda
16:09

Most megvan az előzés, a mexikói Sainz után eredhet. Jelen állás szerint kettős dobogója nem lesz a Ferrarinak, de lesz-e második helye?

A verseny összefoglalója ide kattintva olvasható, ezzel köszönjük meg a figyelmet. Tartsatok velünk továbbra is a Formula.hu-n, hamarosan jövünk a nyilatkozatokkal és minden mással!

Íme, a verseny végeredménye:

Leclerc meglapogatta Sainzot, úgy látszik, nincs harag. Persze lehet, hogy Frederic Vasseur most nem a legboldogabb azt illetően, amit az utolsó körben láthattunk.

Formációban jön be a két Red Bull sorozatban 10 Verstappen-, sorozatban 15 Red Bull-győzelem után.

Russell az ötödik, Hamilton büntetéssel is hatodik, majd jön Albon, Norris, Alonso és Bottas.

Perez a második, Sainz a harmadik, Leclerc a negyedik. Óriási csata volt a két Ferrari között!

Itt az új rekord: sorozatban tizedszer győz Max Verstappen!

Verstappen közeledik a célhoz...

TE JÓ ÉG!!! Leclerc óriási kockázatot vállalt az utolsó kör kezdetén, kész csoda, hogy mindkét Ferrari versenyben maradt.

Sargeantnak nem lesz pontja, megbüntették öt másodpercre.

Remekül védekezik Sainz, igazi mestermunka!

Két kör van hátra, Sainz pedig arra kéri a csapatot, hogy Leclerc ne támadja őt.

Annyira lekötnek minket az élmezőnyben zajló csaták, hogy szinte fel sem tűnt, hogy Ocon feladta a versenyt. A Haas szomorú vasárnapjai pedig folytatódnak, a két utolsó helyen Hülkenberg és Magnussen.

Majdnem összeért a két Ferrari, visszaelőzte a spanyol Leclerc-t, de mindkettne levágták a Roggiát!

És Sainz most bukik mindent: Leclerc is megelőzi, de aztán még visszatámad a spanyol...

Megvan! Perez megelőzi Sainzot, és feljön a második helyre!

Hamilton előremenekül az öt másodperc elől: megelőzi Norrist és kergeti Albont.

Perez nagyjából ötödször vág át a sikánon Sainz támadása közben...

Piastri ezzel szemben megfutja a leggyorsabb kört!

Hamilton kap egy öt másodpercest azért, amit Piastri ellen elkövetett.

Ennyi volt a csoda, Bottas megelőzte Sargeantot. Megint a 11. helyen az amerikai. Közben Lawson szépen jön fel a második kiállás után, most 13. a másik újonc.

Sainz közben továbbra is szenzációsan védekezik Perezzel szemben. A mexikói persze annyira nincs elragadtatva, ő inkább panaszkodik kollégájára.

Piastri a bokszban új első szárnyért, ezzel visszaesik a pontzónán kívülre, Logan Sargeant pedig jelenleg pontszerző helyen!

Vizsgálják is az esetet.

Összeért Hamilton és Piastri! A második kontaktot már nem úszta meg sérülés nélkül a mclarenes!

Az első 11 helyezett közül egyedül Hamilton halad közepes keveréken...

Hamilton a Roggiában próbálta megelőzni Piastrit. Mindketten elhagyták a pályát.

Tizenegy kör van hátra és mindössze négyen jártak másodszor a bokszban. Ők vannak az utolsó négy helyen, úgy tűnik, nem ez volt a jó stratégia.

Norris megpróbálta a célegyenes végén elvenni Albon hatodik helyét, de le kellett vágnia a sikánt. Piastri pedig ott ólálkodik mögötte...

Egy érdekes, egyúttal borzasztó statisztikai adat. Azzal, hogy az élen töltött 14 kört, Carlos Sainz a harmadik helyre ugrott az idei ranglistán. Ez a legtöbb kör, amit egy nem-Red Bull-pilóta az első helyen megtett.

Alex Albon továbbra is a hatodik helyen, bár keményen támadják a McLarenek. A brit-thai pilóta utoljára még 2020-ban Verstappen csapattársaként végzett ennyire előkelő helyen.

Gasly másodszor is a bokszban. A két Alpine a két utolsó helyen. Borzadály.

Hóóóóó, Leclerc óriásit védekezik Perez ellen, de majdnem nagy baj lett, hiszen a fűre vezette Perezt a Roggia előtt. A monacóinak nincs DRS-e, ki tudja, meddig tartja még magát.

Perez Leclerc-t a harmadik, Noris Albont a hatodik helyért támadja. Piastri pedig visszaért csapattársára, nem fogja ezt annyiban hagyni az ausztrál.

Húzzuk alá: Liam Lawson továbbra is a 11. helyen van, ebből simán lehet egy pontszerzés. Az AT idén mindössze háromszor szerzett pontot, mindig Tsunoda, mindig egyet.

Hamilton még mindig pályán a kemény gumikon, de most fél kör alatt hárman is megelőzik. És jön is a bokszba, ennek eddig volt értelme.

Russellt megbüntették öt másodpercre – a McLarenek esetét pedig vizsgálják.

Hamilton is az élen tölthetett egy kört, hiszen még nem járt a bokszban, de a célegyenesben Verstappen simán megelőzte. Egy kicsivel hátrébb viszont gyönyörű csatát látunk a két Ferrari és Perez között.

Összeért a két McLaren! A bokszból kijövet összetalálkoztak az 1-es kanyarban – szerencsére úgy tűnik, hogy nem sérült egyik autó sem.

Húha, Russell büntetést kaphat! A pályán kívül előzte meg Ocont, s nem adta vissza a pozíciót.

Norris érkezik a kerékcserére, ami azt jelenit, hogy legalább egy kör erejéig életében először Oscar Piastri vezet egy F1-es futamot!

A két Ferrari mögé érkezik, akik egymással bíbelődnek.

Perezt nem viszik hosszan sehova, a bokszba érkezik a mexikői is. Na hova jön a Ferrarikhoz képest?

Sainz! A bokszból kiérő Leclerc-t sikerült épphogy megelőznie. És most Leclerc keményen támadja a spanyolt.

Leclerc jön, Perez marad a pályán!

Verstappen jön a bokszba, közben Perez már Leclerc nyakán. Russell pedig eléjük akar vágni?

Hívják is Sainzot, Russell is jön a bokszba.

Verstappen brutális tempóban szakítja le a Ferrarikat, és Perez is érkezik rájuk. Közben Sainz arra panaszkodik, hogy az abroncsai teljesen elfogytak.

Óh, Verstappen már másodpercen kívülre szakíttota le Sainzot. Vajon meghúz-e valami váratlant a Ferrari stratégiai szempontból?

Vezet tehát a holland, és Perez is áthámozza magát Russellen nagy nehezen.

Hiba! Sajnz elfékezte a célegyenes végén, ezt tudta a második sikánban kihasználni Verstappen!

A mexikói azt mondta a csapatnak, hogy Russell leszorította. A valóság ezzel szemben az, hogy nem.

Hát ez érdekes! Perez megelőzte Russellt, de mindketten levágták a kanyart. Perez vissza is adja a pozíciót, közben persze panaszkodik a csapatrádión.

Miközben az élen zajló csatát nézzük, Alonso és Lawson is átugrotta Hülkenberget. A beugró új-zélandi egyetlen helyre van a pontszerzéstől.

A Ferrari idén az eddigi tizenhárom futamon tizenkét kört töltött az élen. Ez most a tizenkettedik ma.

Russell egyelőre meg tudja őrizni a helyét Perezzel szemben, de ezt hosszú távon nagyon nehéz lesz.

Kilenc kör itán egy másodpercen belül az első három, és kb. négy másodpercen belül az első öt.

A leggyorsabb kör Verstappené, de támadni nem tudott most, Perez viszont kőkeményen üldözi Russellt.

Meg is próbálta, aztán az utolsó pillanatban elvette, nehogy úgy járjanak, mint ő és Hamilton 2021-ben...

Verstappen tapad Sainzra, és hamarosan előzéssel is próbálkozhat.

Két Alpine és egy Aston Martin az utolsó négy helyen...

Az első hat helyezett megtartotta a rajtnál elfoglalt pozíciót. Pontosabban úgy, hogy Albon elvesztette, aztán visszaszerezte. Sainz vezet, mögötte Verstappen, aztán Leclerc, Russell, Perez és Albon következik. Az első tízben még a két McLaren Piastri, Norris sorrendben, majd jön Hamilton és a remekül rajtoló Hülkenberg.

Baleset nélkül eljött a mezőny szerencsére.

Sainz megtartotta a vezetést!

Bízzunk benne, hogy a vártnál 20 perccel később, de végre elrajtol az Olasz Nagydíj.

Na akkor nézzük még egyszer. 19 autó kezdi meg a felvezető kört.

Két perc van hátra, a szerelők lassan elhagyják az autókat.

Itt a jelzés: 15 óra 20 perckor kezdődik a felvezető kör.

Nagyjából 10 perce kellett volna elindulnia a versenynek. Helyette még legalább 5 percet várnunk kell, hiszen a rajt előtt be fogják mutatni az ötperces jelzést. Ami még nem történt meg.

Már viszik az autót...

A csapattagok visszatértek a rajtrácsra, közben Tsunoda a szállítójárműben üldögél. Szegény.

Elhalasztják a rajtot, nem tudják elvinni Tsunoda autóját.

Még mindig ott az autó, hát hogy lesz így rajt?

Elindult a második felvezető kör, közben Tsunoda autóját kell eltüntetni a pálya széléről. Nézzük, sikerül-e, elsőre nem sikerült megmozdítani.

Így nem lesz rajt. Legalábbis egyelőre. A mezőny most áll fel a rajtrácsra.

Hoppá! Tsunoda autója megáll a hátsó egyenesben!

A hétvégi nézőszám 304134 fő. Ahogy idén sosem, most sem lehet panasz az érdeklődésre.

Elkezdődött, a mezőny lelkesen melegíti az abroncsokat.

A csapattagok elhagyták a rajtrácsot, pillanatokon belül indul a felvezető kör.

Hamilton fel is tette azt a használt keményet! Rajta kívül Magnussen és Bottas rajtol keményen, a többiek közepesen.

A Mercedes számára stratégiai hátrányt jelenthet a Red Bullokkal és a Ferrarikkal szemben, hogy nem maradt friss szett kemény gumijuk a futamra. Itt látható, kinek mennyi és milyen abroncsa maradt a futamra.

A Pirelli egy kiállásos versenyt valószínűsít, de a két kiállást sem lehet kizárni egyes versenyzőknél.

Ejtsünk még egy szót Liam Lawsonról: az AlphaTauri újonca második F1-es időmérőjén egyetlen hellyel maradt el rutinos csapattársától, Yuki Tsunodától – a hatodik sorból várja a rajtot a faenzaiak két autója. Egyelőre nem lehet panasz a fiatal új-zélandi teljesítményére!

A nap legnagyobb kérdése természetesen az, hogy Max Verstappen megszerzi-e a rekordot jelentő sorozatban tizedik futamgyőzelmét.

A rajtig hátralévő időben érdemes lehet elolvasni egy elemzést arról, hogyan és miért tudta Sainz elhappolni Verstappen elől a pole-pozíciót.

Az Olasz Nagydíj pole-ját Carlos Sainz szerezte meg a címvédő Verstappen, valamint csapattársa, Charles Leclerc előtt. Nagyon szoros kvalifikáció volt, a teljes rajtrács ide kattintva érhető el.

Bízzunk benne, hogy az első kanyaron gond nélkül túljut a mezőny, hiszen ma már láttunk egy borzalmas balesetet: a MotoGP-ben a barcelonai 1-es kanyarban történt tömegbukás után a 2-esben elgázolták a vb-címvédő és éllovas Pecco Bagnaiát, akinek szerencsére "csak" a lábát találták el, és eszméleténél volt, amikor kórházba szállították.

Nagy szeretettel köszöntünk mindenkit az Olasz Nagydíj élő közvetítésében!