Elkezdődött az időmérő első szakasza, a 18 perces Q1, a középmezőny számos tagja a pályára siet.
Ma délután és este figyeljetek minket az időmérővel kapcsolatos hírekért, holnap pedig 15:10-től kövessétek velünk a Francia Nagydíjat!
A Q3 vége – a McLaren harmadik rajtsora igencsak meggyőző:
Vettel köre nem állt össze, a német csupán a hetedik rajthelyet szerezte meg!
Norris futólag bejött a negyedik helyre, de Verstappen visszavette a pozíciót.
Bottas nem javított, több apró hibát is elkövetett, Hamilton viszont 1:28,319-re csökkentette a körrekordot!
Bár a Q2-ben jól működött a közepes, most mindenki lágy gumin. Első etapján Gasly próbálkozott közepessel, de leglassabb volt.
Három perc van még hátra, jönnek az utolsó gyorskörök, sorban mindenki a pályára siet. Vettelnek nincs mért köre, neki egyetlen lövése van
Leclerc 0,567, Verstappen 1,247 másodpercre a harmadik-negyedik helyen. Vettel megszakította gyorskörét egy hiba miatt, csak neki és Giovinazzinak nincs gyors köre.
Bottas és Hamilton bravúros köröket vágott ki első nekifutásra: a brit 1:28,448-cal az élen!
Kezdetét vette a 12 perces Q3 – Sainz megállt a bokszutca végén kifelé menet.
Biztató lehet a Q3-ra nézve, hogy a Mercedes nagy ugrását tudta tartani a Ferrari azonos abroncson: Vettel a két ezüst autó között, mindössze 0,069 másodperc hátrányban.
A Q2 eredménye:
A javító Ricciardo, Giovinazzi és Gasly még épp továbbjut, Albon, Raikkönen, Hülkenberg, Perez és Magnussen viszont már nem.
Parádés kör Norristól: negyedik helyen, 1:30 alatt a közepessel!
Albon, Perez, Giovinazzi, Raikkönen és Magnussen most a kiesők – a pilóták már a felvezető körön utolsó próbálkozásaik felé.
Látva, mennyire gyors Sainz a sárga jelölésű keveréken, mindkét Renault átváltott közepesre.
A közepesen Sainz, aztán Verstappen ugrott a két Mercedes mögé, a holland, 0,662 másodpercre van Bottastól.
Bottas még Hamiltonnál is gyorsabb, 1:29,437 az új körrekord!
Bottas fél, a harmadik Leclerc csaknem egy egész másodpercre Hamiltontól.
Hamilton 1:29,520-szal már most fél másodperccel a tavalyi időmérős csúcs előtt – közepes keveréken!
Több versenyző megpróbál közepes keveréken továbbjutni, hogy taktikai előnyben legyen a rajtnál: a két Mercedes és két Ferrari mellett Verstappen, de még Sainz is.
Elkezdődött a Q2-es szakasz is, ahonnan 10-en jutnak majd tovább.
A Q1 eredménye:
A hajrában Perez váratlanul az ötödik helyre ugrott fel, végül Kvjat, Grosjean, Stroll, Russell és Kubica estek ki.
Hoppá, Russell körével mind a két Racing Pointot átugrotta: ilyet idén először láttunk a Williamstől.
Egy perc sincs már hátra, most Albon, Stroll, Perez, Russell és Kubica az öt kieső helyen.
De nem ő az egyetlen a középmezőnyben, aki villog: Magnussen legjobb középső szektorral fért be az orosz elé, Norris pedig a negyedik helyen 1:31 alatti körrel!
Kvjat biztosan az utolsó helyről indul, ennek ellenére a Q1-ben odatette magát, és hatodik helyre ugrott fel.
Bár összetettben Bottas vezet, egyetlen szektorban sem ő volt a leggyorsabb: az első Hamiltoné, a másik kettő Leclerc-é.
Az első próbálkozásával csak 13. Verstappen is összekapta magát, a negyedik helyre ugrott, Vettel elé.
Bottas jelenleg vezető köre 1:30,550.
A következő körben tovább javul az első hármas: Bottas, Hamilton és Leclerc 0,1 másodpercen belül.
Raikkönen iménti felfedezőútja Grosjean szemszögéből:
A hétvége eddigi legjobb köre a harmadik edzésről, Bottastól 1:30,159.
Megjöttek a nagyfiúk is: 1:31,378-cal most Bottas vezet Leclerc, Hamilton és Vettel előtt.
Raikkönen hibázott egyet első gyorskörén, kiszáguldott a különleges sávos bukótérbe.
Az első gyorskörök alapján Sainz vezet (1:32,010) Albon és Norris előtt. Hamarosan a három topcsapat is érkezik.
Nagy a meleg a helyszínen, a levegő 25, a pálya 54 Celsius fok.
Ugyancsak hír a helyszínről, hogy a Mercedes elővigyázatosságból szenzort cserélt Hamilton autóján. A munkát éppen az időmérő előtt fejezték be.
Lando Norris a szabadedzéseken szerzett hetedik helyeivel a B-liga eddigi favoritja – emellett az alább látható megnyilvánulásával a közösségi médiában is tarol.
Danyiil Kvjat motorcsere miatt biztosan a rajtrács végéről indul Franciaországban. A Honda ráadásul talált egy kiskaput a szabályban: szándékosan feltörték több elem plombáját, ami a jövőbeli cserék alkalmával fizetődik majd ki. A trükkről itt írtunk.
A hírek szerint a harmadik edzésen műszaki hibával küszködő George Russell autójában is kicserélik az elektronikát és akkumulátort, így a készletből kifogyva ő is büntetést kap.
A második erőnek a Ferrari tűnik, a Red Bull szemlátomást le van maradva, akár még a McLaren vagy Renault is fenyegetheti egyes esélylatolgatók szerint.
Egyértelműen a Mercedes tűnik favoritnak a Paul Ricardon a szabadedzések alapján: mindhárom alkalommal az első és a második helyen végzett a csapat két versenyzője. Az első tréningen Lewis Hamilton, a másik kettőn Valtteri Bottas volt a leggyorsabb.
A három szabadedzés után az időmérőről is közvetít a Formula.hu: a Q1-es szakasz 15:00-kor kezdődik.