Zöld jelzés, kezdünk!
Vége a bulinak, köszönjük a figyelmet, jövünk majd a második szabadedzéssel. Addig pedig lezajlik a Vettel-ügy meghallgatása...
Aki elégedetlen lehet, az a két Alfa: csak a Williamseket és a technikai hiba miatt álló Romain Grosjeant tudták megverni, Raikkönen és Giovinazzi a 16-17. helyen áll, a finn jó hat tizeddel gyorsabb a csapattársánál.
Baj van a Haasnál: több helyről is folyik valami a motor felől...
Pierre Gasly alól is elfutott a Red Bull hátulja, ő is megforgott.
Pár perc van hátra az edzésből, kijelenthető, hogy Mercedes 1-2 lesz - Leclerc szűk négy tizedre van, Verstappen már kilencre, az újabb szárnycserén áteső Vettel ennél is többre.
A Ferrarinál nincs minden rendben: Leclerc és Vettel is panaszkodik az autó elejére, a bokszfalon pedig megy a csapkodás/kiabálás...
Verstappen:
Na, viszatért Leclerc, megverte Verstappent, de közben a két Mercedes még hozzátett bő három tizedmásodpercet, Hamilton-Bottas a sorrend az élen.
Verstappen megforgott, kapott is egy kicsit a kerék. A Ferrarik egyébként nagyon-nagyon régóta a bokszban vannak már.
Most repkednek a jó körök, éppen Bottas vezet Gasly előtt, utánuk jön csak Hamilton. A Ferrarik sehol, 14-15. helyen vannak csak.
Hamilton egy lila utolsó szektorral átveszi az első helyet, alig négy ezreddel megelőzve Norrist.
Jönnek is a combosabb körök: Pierre Gasly is vezetett egy darabig, most pedig 1:34,1-gyel Lando Norris visszaveszi tőle az első helyet. Jó ez a McLaren...
George Russell arról posztolt, hogy az autóját ezen az edzésen birtokba vevő Nicholas Latifi óvatosan körözgessen a Williamsszel, ne tegyen benne kárt...
Ismét kezd benépesülni a pálya, jön az edzés második fele, még 35 perc van hátra. Továbbra is Bottas-Verstappen-Hamilton a sorrend az élen.
Most van éppen a csendes időszak, amikor nem történik semmi a pályán.
Ez a környék azért nem semmi:
Ismét Bottas a első Verstappen előt, Hamilton a harmadik, a Ferrarik jelenleg csak kilenc-tizedikek.
Verstappen panaszkodik, hogy tapadás, aztán megcáfolja saját magát és átveszi a vezetést.
No, meg is érkeztek a Mercedesek és Bottas rögtön bedurrantott egy 1:34,6-tal, amellyel egymásodperces különbséggel átvette a vezetést.
Közben éppen McLaren 1-2 az élen.
Hahh, a két Renault viszont bajban van. Az új autónál valami nem kerek, mindkét pilótánál füst terjeng a "fülkében", valami melegszik...
Kvjat kalandban, de nem bajban:
A Mercedesek továbbra sincsenek sehol, tizenegy pilótának van mért köre, de ezek jó része azért még nem az igazi. Sainz visszavette a vezetést.
Hopp, Vettelnél pont ki is cserélik a szárnyat a régire, próbálgatja a Ferrari, hogy mit is sikerült csinálni és mit nem.
A Ferrari új szárnya: kivágott bal felső sarok és plusz elem alul.
Bottas nemrég érkezett meg és öltözött át, ő nem kapkodja el - nem sokkal korábban posztolta még az alábbi képet:
Leclerc 1:35,8-cal az élen közben.
Pierre Gasly is érkezik, hazai pilótaként:
Up and running for the #FrenchGP @PierreGASLY #F1 pic.twitter.com/56ps46tnE0
— Aston Martin Red Bull Racing (@redbullracing) 2019. június 21.
Carlos Sainzé az első mért kör, rajta kívül a két Ferrari futott ilyet, a többiek még nem - egyelőre 1:35,909 a mérce. Valószínűleg nem sokáig.
A meleg időjárás egyébként valószínűleg a Ferrarinak kedvez, a Mercedes kevésbé lehet boldog emiatt - évek óta ez a helyzet, ilyen körülmények között jobban kezeli a gumikat a Scuderia.
Amíg Ricciardo az új motort próbálgatja, Nico Hülkenberg egy új aerodinamikai csomagot tesztel a Renault-nál.
A Paul Ricard:
Az edzést egyelőre továbbra is a Vettel-ügy lengi körbe, erről van szó a paddockban - a gyakorlás után lesz a meghallgatás...
A Renault közben bejelentette, hogy új belsőégésű motort szerelt be Daniel Ricciardo autójába.
Az időjárási körülmények:
Köszöntjük kedves olvasóinkat, hamarosan kezdetét veszi a Francia Nagydíj első szabadedzése, amelyről természetesen mi is élő, szöveges tudósítással jelentkezünk.