És mindkét Ferrari is közepeseken érkezik. A lágyakkal kapcsolatban komoly kopási aggodalmaik vannak a csapatoknak, így a rajtnál nem lenne ideális azokkal kezdeni. De meglátjuk, elég gyorsak tudnak-e lenni az élcsapatok az eggyel keményebb keverékkel ahhoz, hogy továbbjutást érő időt fussanak.
Ferrari 1. és 3. hely, Mercedes 2. és 6. hely. Na, ez azért már kecsegtet azzal, hogy a vasárnapi Kanadai Nagydíj egy kicsit másféle végeredményt hozhat, mint a szezon eddigi fordulói.
Tartsatok velünk holnap is!
Sebastian Vettel pole-járól lassacskán talán mindenki lemondott az időmérő előrehaladtával, ám a német a végén lecsapott Hamilton hibájára és az élre ugrott. Mögötte tehát Hamilton, Leclerc, Ricciardo pedig legjobb renault-s rajtpozíciójával a 4. Gasly, Bottas, Hülkenberg, Norris, Sainz és Magnussen a további sorrend a Q3 végén.
Leclerc a harmadik, Bottas szörnyű körével csak a 6. Ez a vége.
De Hamilton rontott a végén, Vettel pedig gyorsulni tudott, 1:10,240-nel a Ferrari németjéé az első hely! Ez azért egy kis fordulatnak is betudható!
A második mérési pontnál megint egy picivel lassabb a német. Közben leintik az időmérőt.
Hamilton leggyorsabb első szektorral kezd, Vettel ezredekkel a nyomában.
Kezdődik a második nekifutás, érkeznek ismét a pályára a pilóták...
Leclerc ideje már hat tizeddel lassabb Hamiltonénál.
Hamilton, Vettel, Leclerc, Gasly, Hülkenberg, Ricciardo, Sainz. Ez a jelenlegi sorrend, a többiek nem rendelkeznek mért idővel.
Bottas viszont megpördült a 2-es kanyarban, viszont sikerült ezt olyan ügyesen és szerencsésen tennie azon a szűk szakaszon, hogy nem koccant a falnak. Visszatért a bokszba, de ezzel ez a szett gumi kuka, így a finnek már csak egy esélye lesz.
És ketten azonnal megjavították a tavaly felállított pályacsúcsot. Hamilton 1:10,493-mal az első, mögötte Vettel 1:10,681.
Mind a kilenc autó a pályán, a többség most kezdi első gyorskörét.
Gasly 1:12,1-es körrel kezdett. Az időmérő ezen szakaszában ez azért nem az igazi. 1:10-es időkre lehet majd számítani a legjobbaktól.
A francia mellett a Mercedesek, a Ferrarik, a Renault-k és a McLarenek vehetnek még részt ebben az utolsó szakaszban. Meg ugye Magnussen vehetne, ha lenne neki mivel.
És így igaz, el is indult a 12 perces számláló. Az egyetlen állva maradt Red Bull, Gasly az első a pályán.
Na, hát helyi idő szerint 15:05-kor kezdődik a Q3, most írták ki. Vagyis most.
A kényszerszünetben a kamera azért csak megtalált most is egy mormorát az aszfalt melletti fűben.
Még szerencse, hogy a Haasnál tegnap már megünnepelték Magnussen főszerelőjének 50. születésnapját, mert ma az autó újjáépítése miatti túlórázás miatt már aligha lenne erre idő és hangulat.
Happy 50th birthday to Kevin’s No.1 mechanic, Toby!
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) June 7, 2019
That’s some cake - we’ve got a feeling he enjoyed it pic.twitter.com/sBAqInWt9x
Na most megérkezett a bokszutcába a kerekeken guruló daru, egy F1-es autóval a tarisznyájában.
Kicsit hosszadalmasabb az autó elszállítása az ideálisnál. Magnussen közben megjárta az orvosi központot, mindent a legnagyobb rendben találtak nála.
Még mindig ott van a daru a pályán, és a Haasszal játszadozik. Egyelőre nincs hír arról, pontosan mikor kezdődik a Q3.
Videó Magnussen balesetéről:
Q2 gets red flagged as Magnussen crashes. #CanadianGP pic.twitter.com/lOx6cMyQ51
— Oana Popoiu (@Oana_Popoiu) June 8, 2019
Itt egy pillanatkép Magnussen bukásáról. A dán megpuszilta a Bajnokok falát, irányíthatatlan autója pedig átcsúszott a túloldalra, hogy ott is csattanjon egyet a falon.
A Q2-es kiesők: Verstappen, Kvjat, Giovinazzi, Albon, Grosjean.
A dán jól van, kiszállt az autóból, viszont lesz pár perc csúszás a takarítás miatt. Ironikus módon Magnussen a 10. helyen továbbjutott, de autó híján nem lehet ott a folytatásban.
Ááá, Kevin Magnussen nagyot csattant, összetörte a Haast a célegyenesben. Piros zászló, és ez azt is jelenti, hogy a mögötte érkező Verstappen nem tud javítani, búcsúzik a Q2-ben, a 11. helyen!
Hamilton azért mintegy erőfitogtatásként - alighanem ezzel is a Q3-ra készülve - futott egy abszolút legjobb első és második szektort, majd behajtott a bokszba.
Szinte mindenki a pályán a végére, még a Mercedesek és a Ferrarik is kihajtottak lágyakon, de nekik nem áll szándékukban gyorsulni.
A Renault-k a 6-7., a McLarenek a 8-9. helyen. Szépen leosztották egymás között a csapatok a lapokat, viszont Verstappenre még várunk, aki most érkezett a lágy gumikkal, miután a közepeseken nem volt elég gyors.
Hamilton bináris számrendszerben is értelmezhető köridővel, 1:11,010-zel állt az élre. Gasly az eggyel lágyabb gumikon be tudott férkőzni a Mercedesek és a Ferrarik sűrűjébe.
Verstappen a sok autóra és a kevés tapadásra panaszkodik a rádióban. Jobban örülne, ha fordítva lenne.
Ezt a képet ide most betesszük, hogy szebben nézzen ki a szövegfolyam.
Leclerc-t vizsgálják, amiért nem a kijelölt bóját megkerülve tért vissza a pályára az egyik sikán levágásakor.
Vettel tovább javult, és Leclerc is megjött mögé. Verstappen ideje viszont nem tűnik valami biztonságosnak a top10-ben maradáshoz, lehet hogy jönnie kell a lágy keverékért. Gasly már egyből a piros oldalfalú keverékeken érkezett.
Vettel 27 ezreddel gyorsabb Hamiltonnál, és Bottas is megjött a brit közelébe a következő körével.
Bottas hibázott, megcsúszott a sikánban, ezzel kukába dobhatta első próbálkozását. De a pályán tudott maradni, így nem történt különösebb dráma.
Verstappen is közepes keverékekkel próbálkozik, Gasly még nem hagyta el a bokszot.
Hamilton 1:11,336. Ez majdnem olyan jó, mint Vettel etalonja a Q1-ben, a saját ottani lágygumis körénél pedig jobb is.
Már indul is a 15 perces Q2. Elsőként a Mercedesek a pályán, méghozzá a közepes gumikeveréken!
A Sky Sports előkereste Sainz és Albon feltartási ügyének videóját, tényleg elég egyértelmű, ahogy a spanyol lelassított, de nem mozdult az ideális ívről a saját gyorskörének befejezése után. Hogy is mondjuk, ennél kevesebbért is adtak már feltartásos rajtbüntetést.
Gasly végül egészen a 12. helyig csúszott, de nem került bajba. A kiesőhelyeken pedig újabb átrendeződés: visszakerült a leglassabb öt közé Raikkönen, és odacsúszott a két Racing Point, Perez és Stroll is - nem szakadt hát meg a kanadai rossz sorozata. Ja, meg természetesen Russell és Kubica ismét itt búcsúzik, és ismét ez a sorrend közöttük.
Már lobog a kockás zászló, jön az ítélet pillanata...
Közben újabb átrendeződések történtek az élen, és elég szoros állás alakult ki. Vettel vezet 1:11,200-zal, Leclerc 14, Bottas 29 ezreddel követi.
A Williamsek pozícióján nem segített a gyorsulás, Sainz, Hülkenberg és Stroll társaságában foglalják most el a legalsó öt széket.
Jelenleg a kiesők között van még Raikkönen is, de most épp gyorskörön van és javulni látszik mindenki a tabella alján.
Vizsgálódnak a versenybírók, méghozzá feltartás gyanújával. Carlos Sainz kerülhet bajba, amiért feltehetőleg akadályozta Alexander Albont.
Most Hamilton jött fel 37 ezreddel a monacói mögé. A három élcsapat hat pilótája úgy tűnik, biztonságban van a Q1-re - ellenben ugyebár azzal, amit Monacóban láttunk. Ahogy az ilyenkor lenni szokott, a figyelmünket az öt kieső felé terelhetjük majd át lassan.
Leclerc javított három tizedet, és feljött mögé a második helyre Vettel, két tizedes lemaradással.
Nagyon gyorsan megjöttek az első gyorskörök a mezőny többségétől, jelenleg Leclerc vezet Verstappen, Hamilton és Bottas előtt 1:11,7-tel.
A hazai sztárnak, Strollnak van jelenleg a leghosszabb Q1-es kiesési sorozata, ami a tavalyi USA Nagydíjtól kezdődően immár 10 hétvége óta tart. Vajon otthon ki tud mászni ebből a mélypontból?
Straight out for @lance_stroll
— SportPesa Racing Point F1 Team (@RacingPointF1) June 8, 2019
Making up for lost time after missing out on #FP3 #MakeItCount #F1 #CanadianGP pic.twitter.com/vncvipu5Dq
A montreali pályacsúcs 1:10,764, amit a tavalyi időmérőn futott a pole-t szerző Sebastian Vettel.
A 2008-as futamgyőztesé az első mért idő, 1:16-os, ez még sokat fog javulni - számára is.
A Williamsnél ezen a hétvégén sem remélhetnek sokat, az edzéseken most is az utolsók voltak. A csapat legnagyobb örömét abban lelheti, hogy nemrém leigazolt fejlesztőpilótájuk, Jamie Chadwick megnyerte a W Series misanói futamát.
És itt a zöld zászló. Robert Kubica az első, aki pályára hajt a Q1-ben.
A Racing Pointnál most erősítették meg, hogy Lance Stroll autójának délelőtti kigyulladása motorhiba következménye volt, a Mercedes által frissen leszállított egység ment tönkre. Az időmérő előtti két órában a csapat visszarakta az autóba a korábbi hat nagydíjon használt hajtásláncot, hogy a kanadai részt vehessen a folytatásban.
A Sky Sportsnál szakértősködő világbajnok, Jenson Button is azt mondja, Vettel pole-jára tenné a pénzét.
A harmadik edzésen a Ferrari diktálta a tempót, ami reményt adhat a vörösöknek és szurkolóiknak, hogy ezen a hétvégén megfuttathatják a Mercedest a pénzükért. És persze hogy ezúttal nem követnek el fájdalmas hibákat, mint párszor a legutóbbi futamokon.
No, akkor vágjunk is bele, már csak öt perc és kigyullad a zöld lámpa a bokszutca végén. Továbbra is száraz, napos az idő Montrealban.