DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
20:16

A Williamsek pozícióján nem segített a gyorsulás, Sainz, Hülkenberg és Stroll társaságában foglalják most el a legalsó öt széket.

Ferrari 1. és 3. hely, Mercedes 2. és 6. hely. Na, ez azért már kecsegtet azzal, hogy a vasárnapi Kanadai Nagydíj egy kicsit másféle végeredményt hozhat, mint a szezon eddigi fordulói.

Tartsatok velünk holnap is!

Sebastian Vettel pole-járól lassacskán talán mindenki lemondott az időmérő előrehaladtával, ám a német a végén lecsapott Hamilton hibájára és az élre ugrott. Mögötte tehát Hamilton, Leclerc, Ricciardo pedig legjobb renault-s rajtpozíciójával a 4. Gasly, Bottas, Hülkenberg, Norris, Sainz és Magnussen a további sorrend a Q3 végén. 

Leclerc a harmadik, Bottas szörnyű körével csak a 6. Ez a vége.

De Hamilton rontott a végén, Vettel pedig gyorsulni tudott, 1:10,240-nel a Ferrari németjéé az első hely! Ez azért egy kis fordulatnak is betudható!

A második mérési pontnál megint egy picivel lassabb a német. Közben leintik az időmérőt.

Hamilton leggyorsabb első szektorral kezd, Vettel ezredekkel a nyomában.

Kezdődik a második nekifutás, érkeznek ismét a pályára a pilóták...

Leclerc ideje már hat tizeddel lassabb Hamiltonénál.

Hamilton, Vettel, Leclerc, Gasly, Hülkenberg, Ricciardo, Sainz. Ez a jelenlegi sorrend, a többiek nem rendelkeznek mért idővel.

Bottas viszont megpördült a 2-es kanyarban, viszont sikerült ezt olyan ügyesen és szerencsésen tennie azon a szűk szakaszon, hogy nem koccant a falnak. Visszatért a bokszba, de ezzel ez a szett gumi kuka, így a finnek már csak egy esélye lesz.

És ketten azonnal megjavították a tavaly felállított pályacsúcsot. Hamilton 1:10,493-mal az első, mögötte Vettel 1:10,681.

Mind a kilenc autó a pályán, a többség most kezdi első gyorskörét.

Gasly 1:12,1-es körrel kezdett. Az időmérő ezen szakaszában ez azért nem az igazi. 1:10-es időkre lehet majd számítani a legjobbaktól.

A francia mellett a Mercedesek, a Ferrarik, a Renault-k és a McLarenek vehetnek még részt ebben az utolsó szakaszban. Meg ugye Magnussen vehetne, ha lenne neki mivel. 

És így igaz, el is indult a 12 perces számláló. Az egyetlen állva maradt Red Bull, Gasly az első a pályán. 

Na, hát helyi idő szerint 15:05-kor kezdődik a Q3, most írták ki. Vagyis most.

A kényszerszünetben a kamera azért csak megtalált most is egy mormorát az aszfalt melletti fűben.

Még szerencse, hogy a Haasnál tegnap már megünnepelték Magnussen főszerelőjének 50. születésnapját, mert ma az autó újjáépítése miatti túlórázás miatt már aligha lenne erre idő és hangulat.

Na most megérkezett a bokszutcába a kerekeken guruló daru, egy F1-es autóval a tarisznyájában.

Kicsit hosszadalmasabb az autó elszállítása az ideálisnál. Magnussen közben megjárta az orvosi központot, mindent a legnagyobb rendben találtak nála.

Még mindig ott van a daru a pályán, és a Haasszal játszadozik. Egyelőre nincs hír arról, pontosan mikor kezdődik a Q3.

Videó Magnussen balesetéről:

Itt egy pillanatkép Magnussen bukásáról. A dán megpuszilta a Bajnokok falát, irányíthatatlan autója pedig átcsúszott a túloldalra, hogy ott is csattanjon egyet a falon.

A Q2-es kiesők: Verstappen, Kvjat, Giovinazzi, Albon, Grosjean.

A dán jól van, kiszállt az autóból, viszont lesz pár perc csúszás a takarítás miatt. Ironikus módon Magnussen a 10. helyen továbbjutott, de autó híján nem lehet ott a folytatásban.

Ááá, Kevin Magnussen nagyot csattant, összetörte a Haast a célegyenesben. Piros zászló, és ez azt is jelenti, hogy a mögötte érkező Verstappen nem tud javítani, búcsúzik a Q2-ben, a 11. helyen!

Hamilton azért mintegy erőfitogtatásként - alighanem ezzel is a Q3-ra készülve - futott egy abszolút legjobb első és második szektort, majd behajtott a bokszba.

Szinte mindenki a pályán a végére, még a Mercedesek és a Ferrarik is kihajtottak lágyakon, de nekik nem áll szándékukban gyorsulni.

A Renault-k a 6-7., a McLarenek a 8-9. helyen. Szépen leosztották egymás között a csapatok a lapokat, viszont Verstappenre még várunk, aki most érkezett a lágy gumikkal, miután a közepeseken nem volt elég gyors.

Hamilton bináris számrendszerben is értelmezhető köridővel, 1:11,010-zel állt az élre. Gasly az eggyel lágyabb gumikon be tudott férkőzni a Mercedesek és a Ferrarik sűrűjébe. 

Verstappen a sok autóra és a kevés tapadásra panaszkodik a rádióban. Jobban örülne, ha fordítva lenne.

Ezt a képet ide most betesszük, hogy szebben nézzen ki a szövegfolyam.

Leclerc-t vizsgálják, amiért nem a kijelölt bóját megkerülve tért vissza a pályára az egyik sikán levágásakor.

Vettel tovább javult, és Leclerc is megjött mögé. Verstappen ideje viszont nem tűnik valami biztonságosnak a top10-ben maradáshoz, lehet hogy jönnie kell a lágy keverékért. Gasly már egyből a piros oldalfalú keverékeken érkezett.

Vettel 27 ezreddel gyorsabb Hamiltonnál, és Bottas is megjött a brit közelébe a következő körével.

Bottas hibázott, megcsúszott a sikánban, ezzel kukába dobhatta első próbálkozását. De a pályán tudott maradni, így nem történt különösebb dráma.

Verstappen is közepes keverékekkel próbálkozik, Gasly még nem hagyta el a bokszot.

Hamilton 1:11,336. Ez majdnem olyan jó, mint Vettel etalonja a Q1-ben, a saját ottani lágygumis körénél pedig jobb is.

És mindkét Ferrari is közepeseken érkezik. A lágyakkal kapcsolatban komoly kopási aggodalmaik vannak a csapatoknak, így a rajtnál nem lenne ideális azokkal kezdeni. De meglátjuk, elég gyorsak tudnak-e lenni az élcsapatok az eggyel keményebb keverékkel ahhoz, hogy továbbjutást érő időt fussanak.

Már indul is a 15 perces Q2. Elsőként a Mercedesek a pályán, méghozzá a közepes gumikeveréken!

A Sky Sports előkereste Sainz és Albon feltartási ügyének videóját, tényleg elég egyértelmű, ahogy a spanyol lelassított, de nem mozdult az ideális ívről a saját gyorskörének befejezése után. Hogy is mondjuk, ennél kevesebbért is adtak már feltartásos rajtbüntetést.

Gasly végül egészen a 12. helyig csúszott, de nem került bajba. A kiesőhelyeken pedig újabb átrendeződés: visszakerült a leglassabb öt közé Raikkönen, és odacsúszott a két Racing Point, Perez és Stroll is - nem szakadt hát meg a kanadai rossz sorozata. Ja, meg természetesen Russell és Kubica ismét itt búcsúzik, és ismét ez a sorrend közöttük.

Már lobog a kockás zászló, jön az ítélet pillanata...

Közben újabb átrendeződések történtek az élen, és elég szoros állás alakult ki. Vettel vezet 1:11,200-zal, Leclerc 14, Bottas 29 ezreddel követi. 

Jelenleg a kiesők között van még Raikkönen is, de most épp gyorskörön van és javulni látszik mindenki a tabella alján.

Vizsgálódnak a versenybírók, méghozzá feltartás gyanújával. Carlos Sainz kerülhet bajba, amiért feltehetőleg akadályozta Alexander Albont.

Most Hamilton jött fel 37 ezreddel a monacói mögé. A három élcsapat hat pilótája úgy tűnik, biztonságban van a Q1-re - ellenben ugyebár azzal, amit Monacóban láttunk. Ahogy az ilyenkor lenni szokott, a figyelmünket az öt kieső felé terelhetjük majd át lassan.

Leclerc javított három tizedet, és feljött mögé a második helyre Vettel, két tizedes lemaradással.

Nagyon gyorsan megjöttek az első gyorskörök a mezőny többségétől, jelenleg Leclerc vezet Verstappen, Hamilton és Bottas előtt 1:11,7-tel.

A hazai sztárnak, Strollnak van jelenleg a leghosszabb Q1-es kiesési sorozata, ami a tavalyi USA Nagydíjtól kezdődően immár 10 hétvége óta tart. Vajon otthon ki tud mászni ebből a mélypontból?

A montreali pályacsúcs 1:10,764, amit a tavalyi időmérőn futott a pole-t szerző Sebastian Vettel. 

A 2008-as futamgyőztesé az első mért idő, 1:16-os, ez még sokat fog javulni - számára is.

A Williamsnél ezen a hétvégén sem remélhetnek sokat, az edzéseken most is az utolsók voltak. A csapat legnagyobb örömét abban lelheti, hogy nemrém leigazolt fejlesztőpilótájuk, Jamie Chadwick megnyerte a W Series misanói futamát.

És itt a zöld zászló. Robert Kubica az első, aki pályára hajt a Q1-ben.

A Racing Pointnál most erősítették meg, hogy Lance Stroll autójának délelőtti kigyulladása motorhiba következménye volt, a Mercedes által frissen leszállított egység ment tönkre. Az időmérő előtti két órában a csapat visszarakta az autóba a korábbi hat nagydíjon használt hajtásláncot, hogy a kanadai részt vehessen a folytatásban.

A Sky Sportsnál szakértősködő világbajnok, Jenson Button is azt mondja, Vettel pole-jára tenné a pénzét.

A harmadik edzésen a Ferrari diktálta a tempót, ami reményt adhat a vörösöknek és szurkolóiknak, hogy ezen a hétvégén megfuttathatják a Mercedest a pénzükért. És persze hogy ezúttal nem követnek el fájdalmas hibákat, mint párszor a legutóbbi futamokon.

No, akkor vágjunk is bele, már csak öt perc és kigyullad a zöld lámpa a bokszutca végén. Továbbra is száraz, napos az idő Montrealban.