Az eddig látottak alapján még mindig nevezhetjük hatesélyesnek a pole sorsát - azzal persze, hogy Hamilton azért jókora lépéselőnyre tett szert.
Ezzel be is fejezzük ezt a közvetítést. Köszönjük a figyelmet, jövünk holnap a futammal is 15:10-kor.
Hamilton tehát a pole-ban, és szép sormintába állt a három élcsapat: a Mercedesek mögött a Ferrarik, majd a Red Bullok jönnek.
A további sorrend: Magnussen, Alonso, Sainz, Grosjean.
Állva hagyták a Red Bullt, akik viszont nem javítottak. Verstappen 5., Ricciardo 6.
És a Ferrarik is gyorsak, Vettel 3., Raikkönen 4. Jobban működik nekik a lágy, mint a szuperlágy.
Azta, közben Hamilton 1:16,173! Bottas a második, csupán 4 századdal mögötte.
És a két Ferrari is a lágyakon! Na ebből mi lesz?
Ricciardo lágy keverékkel hajtott ki az utolsó gyorskörére. Ez nagyon érdekes, mert taktikázni most már nincs mit, szóval egyértelmű, hogy ezzel szeretne gyorsabb lenni, mint korábban a szuperlággyal.
Verstappen és Ricciardo is 1:16,8-cal állnak, szintén erős körök, de Hamilton előnye több mint három tized velük szemben is.
Minttu Raikkönen elenged egy alig látható szájfélrehúzást a garázsban. Váratlan ez a visszaesés a Ferrariktól. Raikkönen hibázott, így csapattársától is egy másodpercet kapott, de Vettel hátránya is 7 tized.
A Ferrarik az 5. és a 7. helyen, Vettel vezetésével Alonsót fogják közre.
Az első körök után Hamilton az élen! 1:16,491, új rekord. Mögötte Verstappen, Ricciardo és Bottas. De hova lettek a Ferrarik?
Mind a 10 autó azonnal a pályán.
Na de nézzük a Q3-at - ki fog győzni? Mégis magukhoz ragadhatják a kezdeményezést a Ferrarik?
A Haasok a 6. és a 8. helyen zárták a Q2-t, úgy tűnik, visszatérhetnek a középmezőny élére. Ami érdekes annak fényében, hogy korábban azt mondták, nem is igazán hoznak fejlesztéseket Barcelonára.
Alonso idén először jutott be a Q3-ba.
Búcsúzik Vandoorne, Gasly, Ocon, Leclerc és Perez.
Nem javítanak a Red Bullok se, nincs rá szükségük. A "nagy hatoson" kívül továbbjutott a két Haas, és a két spanyol, Sainz és Alonso.
Hír a Renault-tól: Hülkenbergnek üzemanyagnyomás-problémái voltak, ezzel indokolják Q1-es kiesését.
A két Red Bull most még kihajtott, de alighanem csak elővigyázatosságból. Ricciardo már csak 7., szóval érthető.
Visszavett a végére a brit, bár befejezte a kört, de így nem javított. Szóval marad neki is, mint az élmezőny mind a hat tagjának a lágy a rajthoz.
Hamilton kihajtott használt szuperlágyon - vajon tényleg javítani szeretne, vagy csak a biztonság kedvéért jött ki? Az élmezőny többi tagja mind a bokszban, és a brit sincs veszélyben a 4. helyen.
Jézus, Vettel már 1:16-nál tart, méghozzá 1:16,802-nél, méghozzá az előzőnél keményebb gumikon. Mögötte Raikkönen, a Mercedesek és a Red Bullok. Hamilton hibázott egy kicsit, mutatja a visszajátszás.
A Q1-et szuperlágyakkal teljesítette az élmezőny is, most viszont a lágyakkal hajtottak ki a jobbak, már a versenystratégiára gondolva.
Indul a Q2. A 15 perc végén újabb öt pilótától vehetünk érzelmes búcsút nedvesre sírt ruhazsebkendőt lengetve.
Kicsúszó Stroll elmozdult reklámtáblával.
És Vandoorne átugrotta őt, így a Renault németje az első a kiesők között, ő a negatív meglepetése a Q1-nek. Búcsúzunk tehát Hülkenbergtől, Ericssontól, Szirotkintól és Strolltól - a Williams kanadaija el is dobta az autóját a 12-es kanyarban, pedig az első két részideje nem volt rossz.
Hülkenberg ideje csak a 15. helyre volt elég, nem egy életbiztosítás...
Itt a kockás zászló, hirtelen Vandoorne is veszélyben...
Jönnek az utolsó percek, vigyázó szemünket most már a kiesőhelyekre vetjük.
A Red Bullok is megmutatták magukat, Verstappen a 2., Ricciardo a 4. A legjobb Mercedes Hamiltonnal az 5. helyre szorult. Na nem mintha az élmezőnyből bárki továbbjutása is veszélyben lenne.
Hülkenberg hibázhatott, nincs értékelhető köre, egyetlen próbálkozása lesz csak a Q1 végén. Rajta kívül a két Williams és Ericsson áll most kiesőhelyen.
Hát tényleg mindenki itt van Barcelonában. Massa most első F1-es csapatfőnökével, Peter Sauberrel futott össze.
De Vettel most megfutotta mindennek a legjobbját: 1:17,031, ami nemcsak ennek a hétvégének az etalonja, de a pálya jelenlegi vonalvezetésén soha senki nem volt még ilyen gyors. Az idei teszten általa megfutott csúcsot döntötte most meg a német.
Az élmezőny már át is rendeződött, Raikkönen vezet Hamilton és Bottas előtt, 1:17,4-nél jár a köridő.
Mostanra már mind a 19 pilóta kihajtott, köztül Verstappen is, akinek a harmadik edzésen még elektronikai gondjai voltak az autójával.
Ja, ha még nem olvastatok a Ferrari szabálytalannak nyilvánított visszapillantójáról, amit ezen a hétvégén még használhatnak, akkor ide kattintsatok.
Vettel és Raikkönen ugranak az élre 1:17,8 - 1:17,9-es körökkel.
A Red Bullok és a Renault-k nem tartanak attól, hogy megjöhet az eső, a többiekkel ellentétben nem hajtottak azonnal a pályára.
Emlékeztetőül: Szergej Szirotkin három rajthelyes büntetéssel vág neki az időmérőnek a Bakuban Sergio Perezzel történt incidense miatt.
Megkezdőtött a Q1. A 18 perc végén az öt leglassabb búcsúzik, akik egyike már biztosan a pályára sem gördülő Hartley lesz.
Massa még tíz évvel ezelőtt tudott három pole-t szerezni egymás után a Ferrarival, ezt az eredményt csak most, Bakuban tudta megismételni a csapattal Vettel. Vajon növelheti négyre is a számot a német? Ezúttal nem ő tűnik esélyesnek, mindhárom edzésen a Mercedesek diktálták a tempót.
Felipe Massa is tiszteletét tette Barcelonában, hogy meglátogassa a Williamst és a régi ismerősöket.
Look who we found!
— WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) May 12, 2018
Amazing to see you @MassaFelipe19 #SpanishGP #F1Barcelona pic.twitter.com/Ajk1hGpFwT
Továbbra is felhős az ég Barcelona felett, és néhány esőcseppet is jeleznek már a helyszínről. A többség viszont nem gondolja, hogy komolyabban beleszólhat az eső az időmérőbe.
A Toro Rosso hivatalossá tette, amit már sejteni lehetett. Brendon Hartley autója olyannyira összetört a harmadik szabadedzésen történt balesetben, hogy a pilóta nem tud részt venni az időmérőn. Szerencsére az új-zélandi épségben megúszta a becsapódást.
A 15 órai kezdés előtt még itt van néhány karikatúra az F1-es mezőny főbb karaktereiről. Egy spanyol művész festette fel őket a paddock bejáratánál.
Spanish cartoon artists are painting pictures of the drivers on the walls leading to the paddock entrance. Do you recognize them? #AMuS pic.twitter.com/h7p3Mm8L3E
— Tobi Grüner (@tgruener) May 12, 2018
Napos napot a Spanyol Nagydíj kvalifikációjáról, amelynek helyszínén, mint a nyitóképünkön is látható, ott van egy tavaly óta ismerős fiatal arc. Bizony, ő a 2017-es Spanyol Nagydíj óta kisebbfajta világhírnévre szert tevő Thomas Daniel, akinek nézők milliói szeme láttára volt lehetősége találkozni a futamról korán kieső kedvencével, Kimi Raikkönennel. Vajon idén sírni vagy nevetni lesz oka?