DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 26. kedd
15:06

De már megint a bukótérben van Grosjean, ez pedig most már végzetes műszaki hibának tűnik. A francia kiszállt, ezzel hivatalosan is elismerte, hogy ennyi volt számára a kvalifikáció. Újabb szörnyű szombat után újabb nehéz vasárnap vár a Haas pilótájára.

Izgalmas futam elé nézünk ilyen felállással, tartsatok velünk akkor is. De most kapcsoljatok az Eurosportra, mert ebben a pillanatban startol a Formula-E párizsi versenye!

Vettel is hibázott, de megtartotta az első helyet. Övé a pole, mögötte Hamilton, Bottas, Ricciardo, Verstappen és Raikkönen.

És Raikkönen elrontotta a végét! Két lila szektor után majdnem eldobta az autót, nem javult, így nemhogy pole nem lett, de maradt a 6. helyen.

A két Mercedes javult, de Vettelre nem jelentettek veszélyt.

Jön a finálé: meg tudja-e valaki fogni Vettelt?

Na helyreállt az információfolyam közben: Raikkönen ultralágyakon, az élmezőny másik öt tagja a szuperlágyakon kezdi a vasárnapi futamot. 

Mögöttük a Force Indiák a Renault-k előtt egyelőre.

Lezajlottak az első Q3-as gyorskörök, a sorrend az élen pedig: Vettel, Hamilton, Bottas, Verstappen, Ricciardo, Raikkönen. Vettel előnye 342 ezred Hamiltonnal szemben.

Van egy kis zűrzavar azt illetően, hogy Raikkönen milyen gumikeverékkel futotta Q2-es gyorskörét. A Sky Sportsnál meg vannak róla győződve, hogy ultralágyakon, elvégre más nem maradt neki, és a visszajátszásból is látszott, mennyire szétfoszlott szuperlágy szettje az elfékezés során. Eközben viszont az adattábla a piros oldalfalú gumit jelzi, és még a Pirelli hivatalos csatornája is arról beszél, hogy szuperlágyakon volt kint a finn...

Jön a Q3. 10 autó, 12 perc, 1 pole  Öt csapat jutott ide be két-két autóval, a "nagy hatos" mellett a Renault-k és a Force Indiák.

Hartley közben bocsánatot kért a csapatától és Gaslytől a kamerák előtt az út közepén való kacsázásért. Ő is úgy érezte, hogy defektje, vagy valami baja van az autójának, miután érintőre vette a falat.

Szóval, a kiesők: Stroll, Szirotkin, Alonso, Leclerc, Magnussen. 11-12. hely a Williamsnek, ez azért már kezd hasonlítani valamihez, ellenben az elmúlt három futamon mutatott produkciójukkal, ami semmihez sem hasonlított.

Ricciardo volt nehéz helyzetben, de végül a 10. helyen továbbjutott. Nem javított az idején, szóval úgy tűnik, a nagy hatosból mindenki szuperlágyakon kezdheti majd meg a futamot.

Na tessék, Raikkönen konkrétan mindenre fittyet hányt, és megfutotta a Q2 legjobb idejét azon a használt szuperlágyon!

Ez érdekes: az adatok szerint mindenki ultralágyakkal hajtott viszont ki, kivéve Kimi Raikkönent! Ezek szerint használható állapotban maradt még az az elfékezett szett. A többiek pedig főként csak a biztonság kedvéért jöttek ki, de nem biztos, hogy befejezik a körüket az ultrákkal.

És Raikkönennek nincs ám több szuperlágy keveréke, vagyis ultralággyal kell kihajtania a következő menetre, és bajban lehet a versenyen is emiatt.

Ez a kép eddig jól összefoglalja Raikkönen Q2-jét.

Megtörténtek az első próbálkozások, Raikkönen van igazán bajban, értékelhető eredmény nélkül. De valószínűleg Ricciardo is fog még jönni, aki a 6. helyen áll 8 tizedes lemaradással.

Egyelőre a Mercedes ragadta magához a vezetést, Hamilton a frissen megfutott körével három ezredet adott csupán Bottasnak.

Ooh, és megint Raikkönen áll a bukótérben, ezúttal szembe néz a fallal, onnan időigényes is lesz neki kijönni.

Hamilton pedug ugyan nem csúszott ki, de egy érzése szerint nagy elfékezés után az ő első köre sem lett jó olyan sok mindenre.

Raikkönen és Stroll is buktórében járt, két gyors egymás utáni sárga zászlós szakaszt előidézve.

Éééés az élcsapatok kezdik a taktikázást: mindkét Ferrari, Mercedes és Red Bull a szuperlágy gumikon hajtott ki az ultralágyak helyett. Hát, így egymást biztosan nem fogják kitaktikázni, de kétségtelenül jobb helyzetben lesznek a holnapi első etapban, hiszen ezeken a gumikon kell majd rajtolniuk.

Közben indult a Q2!

Itt az ominózus eset. Már ezt is rossz nézni, pedig senkinek haja szála sem görbült végül is.

Kivonat a rádióbeszélgetésekből. Gasly okkal háborodott fel, de mérnöke azzal próbálta nyugtatni, hogy Hartley-nak defektje volt, így "nem tehetett semmit".

A nagy Toro-ijedtség közben leintették a Q1-et, kiesett Grosjean, Hartley, Ericsson, Gasly és Vandoorne. Lance Stroll gondoskodott róla, hogy a McLaren hulljon ki helyette - és igen, mindkét Williams ott van a Q2-ben, ami idén még nem történt meg a grove-iakkal. 

Közben az egyetlen talponmaradt Haasról dolgok potyognak le, nem mondhatjuk, hogy először történt ilyen a csapattal az F1-es története során.

Huh, és mit csináltak a Toro Rossók már megint! Hartley szinte poroszkált a pálya közepén, amikor Gasly megérkezett rá maximális tempóval, és tényleg millimétereken múlt, hogy el tudta rántani az autót csapattársa mellett - így került a bukótérbe. Rossz belegondolni, hogy mi történhetett volna...

Pierre Gasly is a bukótérben, ami azért baj, mert két perccel a leintés előtt ő még a kiesőzónában taányzik.

Verstappen ugrott fel másodiknak, egy tizeddel van Raikkönen mögött. De 155 ezreden belül a három élcsapat autója a tabella elején, ha csak ebből kiindulhatunk, akkor sokesélyes lehet a kvalifikáció. Bár a Q3-ban azért általában lemorzsolódnak páran a nagy hatosból.

Na, jött egy köteg javulás az élen: Raikkönen 1:42,538-cal továbbra is első, Hamilton a 2., Vettel a 3. jelenleg. Sima ügy a továbbjutás számukra a Q1-ben.

Perez eközben a kiesőzóna közelében egyelőre, most pedig el is rontotta legutóbbi körét, a bukótérből kellett visszajönnie egy elfékezés után.

Oconnak éppen kapóra jött az előtte haladó Ricciardo szélárnyéka, ez is hozzájárult talán meglepően erős idejéhez.

Na, de most már ott vannak ők is, Raikkönen vezet 1:42,985-tel Ocon és Vettel előtt. A Mercedesek 5-6. helyre jöttek be.

Egyelőre a Red Bullok trónoltak be az első két helyre. A Mercedesektől és a Ferrariktól még nem láttunk erős köröket.

A McLarennek ez a mostani sem lesz története legjobb hétvégéje, Alonso és Vandoorne nem titkoltan szélárnyékolással igyekeznek majd segíteni egymás dolgát a minél jobb időeredmény elérésének érdekében.

Hopp, máris hátrafelé megy Grosjean, de ezzel nem lehet pole-t szerezni, mint ahogy azt Vergne tette elhíresült módon a hongkongi kvalifikáción a Formula-E-ben. Egy kis rückvercelés után visszatalált a pályára a francia. 

Szinte mindenki azonnal kihajtott ultralágyakon, a Red Bullok halogatták a legtovább ezt a cselekedetet, de immár ők is csatlakoztak a bulihoz.

Bezöldült a lámpa a bokszutca végén, kezdődik a Q1 mind a 18 perce, amelynek a végén az öt leglassabb autótól búcsúzunk.

De még mielőtt belecsapnánk ebbe az időmérőre, pillantsatok rá két másik végeredményére: az FE-ben Vergne, a WTCR-ben pedig Michelisz szerzett pole-t az elmúlt órákban.

Megjelentek a paddockban az előző korszak nagyjai, Flavio Briatore és Bernie Ecclestone is.

Felcsendült az új főcím, ezzel pedig megkezdődött az ötperces visszaszámlálás a bokszutca megnyitásáig.

Ha még nem értesültetek volna Nico Hülkenberg váltócseréjéről, akkor ide kattintva tegyétek meg.

Napos napot mindenkinek! Bakuban inkább szeles nap van, ami befolyásolta az F2-es futamot, és amitől tartanak az F1-es pilóták is vasárnapra. Most mindenesetre indul az időmérő!