Lewis Hamilton 40 éves lett
Ma ünnepli 40. születésnapját a Ferrarihoz igazoló Lewis Hamiltont, a jeles nap kapcsán több cikket is készítettünk a hétszeres világbajnokról. Hamilton rekordjainak összegzését ide kattintva érhetik el olvasóink, míg egy másik összeállításban, mely ezen a linken található, arról írtunk, milyen sikereket értek el eddig a 40 feletti pilóták eddig az F1-ben.
A fentieken kívül még egy cikk bekerült ma a FormulaPlusz rovatba, melyben Sergio Perez F1-es karrierjének legszebb napjait idézzük fel: győzelem az utolsó helyről, hősies védekezés a csapattárs bajnoki címéért, gumimágia, fantasztikus egy kiállásos versenyek, váratlan dobogók – a cikk ide kattintva található.
Sötétebb lesz az idei Ferrari
Az olasz AutoRacer beszámolója szerint az előző két évben látottnál sötétebb árnyalatú lesz az új Ferrari, melyet (legalábbis a festést) először az F1 közös londoni bemutatóján mutatnak meg hivatalosan február 18-án – de a 677-es kódjelű autón nem lesz annyira intenzív a szín, mint a Ferrari 1000. versenyén, a 2020-as Toszkán Nagydíjon használt dizájn.
Bejelentés: az adidas lett a Mercedes hivatalos partnere
Több évre szóló megállapodást kötött egymással a Mercedes F1-es csapata, és az adidas. A bejelentés értelmében a Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team hivatalos csapatpartnereként az adidas egy teljes, a teljesítményt és a stílust ötvöző termékcsaládot tervez és készít az egész csapat számára, beleértve a versenyzőket, a szerelőket és a mérnököket is.
Verstappen: Nem érzem, hogy lenne gyengeségem
Max Verstappen elmúlt években látott produkciója a riválisokból is elismerést váltott ki, a legfőbb üldözőnek bizonyuló Lando Norris például úgy nyilatkozott még néhány hete, hogy a hollandnak nincs gyakorlatilag gyenge pontja. Amikor a Formula1.com által készített interjúban szembesítették ezzel az állásponttal, Verstappen így reflektált: „Nem érzem úgy, hogy lenne bármilyen gyengeségem, és természetesen amúgy sem fogom ezt soha bevallani!”
„Ugyanakkor nagyon nyitott is vagyok, mert tudom, hogy mindig lehetek jobb, de azt is tudom, hogy ez nagyon nehéz… Tudom, hogy egyetlen hétvégén hihetetlen teljesítményt nyújthatnak az emberek, de ez arról szól, hogyan tudod egész éven át fenntartani a nagyon jó teljesítményt.”
Verstappenről nyilatkozott csapatfőnöke, Christian Horner is. Miután a holland nemrég arról beszélt, hogy „nem blöffölt”, amikor például arra tett utalást a tavalyi Szaúd-arábiai Nagydíj hétvégéjén, hogy az ő jövője is kérdésessé válhat, ha esetleg Helmut Marko sportszakmai tanácsadó távozik a Red Bulltól, Horner elmondta, hogy szerinte egyszer sem ingott meg Verstappen elkötelezettsége irántuk – sőt, pillanatnyilag nem is lát okot a négyszeres világbajnok váltására.
Piastri: A külvilág felfújta a papaja-szabályokat
A 2024-es szezon második felében a McLarent illetően gyakran hangzott el a sajtóban és az F1-es közbeszédben a „papaja-szabályok” kifejezés, mely voltaképpen a wokingiak csapatutasításait ölelte fel. A fogalom azt követően került előtérbe, hogy Oscar Piastri első győzelmét némiképp beárnyékolta az, hogy Lando Norris eleinte vonakodott visszaengedni maga elé csapattársát Magyarországon, miután egy taktikai húzás megcserélte kettőjük sorrendjét.
Piastri szerint a papaja-szabályoknak nem volt akkora jelentősége a szezonban, mint amekkorát a külvilág tulajdonított neki: „Hogy őszinte legyek, nem hiszem, hogy a papaya-szabályok bármennyire is beárnyékolták volna az évünket. Kívül sok vita volt róla, de számunkra belül teljesen világos volt a helyzet.”
Oliver Oakes szerint nem kérdés, miért váltanak Mercedesre
Oliver Oakes, az Alpine tavalyi szezon közben kinevezett csapatfőnöke szerint teljesen logikus lépés a részükről Mercedes motorra váltani a 2026-os szezontól kezdődően. Az Alpine döntése nagy port kavart, de Flavio Briatore és Oakes azonban végig kiálltak a lépés mellett, sőt Oakes véleménye szerint nem is kérdés, hogy ez a megfelelő út: „Szerintem elég egyértelmű. A mostani szabályrendszerben végig ők voltak a benchmark.”
Repülő ütközött teherautóval: Döbbenetes baleset az Africa Race-en
Félbe kellett szakítani az Africa Eco Race mai szakaszát, miután egy a versenyrendezőkhöz tartozó kisrepülőgép egyelőre ismeretlen okokból felszállás közben nekiütközött egy a versenyzőket üzemanyaggal ellátó teherautónak. A balesetben egy motoros, Andrea Perfetti súlyosan megsérült: az olasz versenyzőt a szervezők közlése értelmében a helyszínen ellátták, majd helikopterrel a legközelebbi kórházba szállították.
Dakar: Új győztes, nem bírnak a Toyotával
A 19 éves Saood Variawa az első szakaszát nyerte a Dakaron, de továbbra is Henk Lategan vezet. Nasser Al-Attiyah javított, Sebastien Loeb balesetet szenvedett. A nap részletes összefoglalója ide kattintva érhető el, helyzetjelentő videónk pedig itt tekinthető meg: