Nem változtat az F1-es szárnyteszteken az FIA
Számos egyéb technikai trükk, mint például a McLaren mini-DRS-e vagy a Red Bull padlólemez-előkéjének állítója mellett az egyik legklasszikusabb terület, az első szárnyak hajlékonysága is fókuszba került 2024-ben a Formula-1-ben. Mindezt a hírek szerint a Red Bull és a Ferrari gyanúja váltotta ki, miszerint több csapat, közülük is főként két riválisuk, a McLaren és a Mercedes autóin is túlzottan elhajlottak az első légterelők.
Az FIA ugyanakkor hangsúlyozta: minden autó átment az összes terheléses teszten, azaz megfeleltek a szabályoknak – és egyúttal azt is megjegyezték, hogy a plusz kamerák sem jövőbeli szigorítást készítenek elő, csupán igyekeznek felmérni a helyzetet. Nikolas Tombazis, az FIA együléses szériákért felelős igazgatója most a Motorsport.com szaklapnak nyilatkozva újfent aláhúzta: 2025-re sem terveznek plusz terheléses teszteket bevetni az első szárnyaknál.
Elárulta a Mercedes, miért szenvedett Hamilton a W15-össel
Nyert ugyan két futamot, mégsem nevezhető igazán jónak Lewis Hamilton 2024-es szezonja, amely során 2022-höz hasonlóan alulmaradt csapattársával, George Russell szemben. Andrew Shovlin, a Mercedes vezető pályamérnöke igyekezett magyarázatot adni a 39 éves pilóta szenvedésére: „Az autó nem volt elég gyors, és ez volt az, amit próbáltunk megoldani. Nem volt könnyű jó egyensúlyi tartományba hozni, és különösen az jelentett kihívást, hogy ha azt megtaláltuk, akkor ott is tartsuk.”
„Mindezeken túl szerintem tudjuk, hogy Lewis küszködött az egykörös tempóval. A versenytempója végig megvolt a hétvégéken. De ilyen szoros mezőny esetén gyakran rajtolhatsz néhány hellyel a csapattársad mögül, és aztán feltartanak és így nem tudod megmutatni, mit tudnál.” Shovlin teljes nyilatkozata ide kattintva olvasható.
Verstappen: Ha így folytatjuk, nem leszek bajnok jövőre
Bár Max Verstappen zsinórban negyedszer is világbajnok lett a Formula-1-ben, a 2024-es idénye korántsem volt annyira könnyű menet, mint az előző. A szezon első negyede után ugyanis eltűnt a Red Bull dominanciája, sőt olykor csak a harmadik-negyedik erőnek számított az RB20-as az élbolyban. Verstappen a De Telegraafnak adott interjúban elmondta, hogyan vezetett a mélypontot jelentő monzai hétvége ahhoz, hogy a Red Bull újra megtalálja a helyes irányt a fejlesztésekkel. Ugyanakkor a riválisaik trükközését gyanító holland egyúttal azt is jelezte: ez még nem elég a 2025-ös vb-címhez.
Aston Martin: Velünk lesz Yoda, semmi baj nem lehet 2026-ra
A pályán kívül az egyik legnagyobb az Aston Martin könyvelhette el idén, ők szerezték meg ugyanis a Red Bulltól távozó Adrian Newey szolgálatait: szeptemberben jelentették be, hogy 2025. március 1-jén áll munkába náluk az elmúlt bő három évtizedben a Williamsnél, a McLarennél és az energiaitalosoknál is világbajnokságot nyerő autók sorát tervező mérnök.
Newey jelenléte optimizmussal tölti el Mike Krack csapatfőnököt, aki az alakulat YouTube-csatornájára feltöltött videóban egyetértett azzal a rajongóval, aki a Csillagok háborúja ikonikus jedimesteréhez, Yodához hasonlította a tervezőt: „Jelenleg teljes gőzzel hajtunk 2025 előtt, de már egyik szemünket 2026-on tartjuk. És rövidesen itt lesz nekünk Yoda, hogy segítsen nekünk, és vele az ereje, szóval semmi baj nem történhet 2026-ban.”
Red Bull: Gyakorlatilag kész a 2025-ös F1-es autó
Helmut Marko elárulta, a Red Bull 2025-ös autójának alapkoncepciójával végeztek, jöhet a gyártás – és reményeik szerint mindkét fő problémájukat sikerült orvosolniuk: egyrészt a működési tartomány szélesítését, másrészt pedig a rázóköveken tapasztalt nehézségek megoldását. Marko nyilatkozata itt olvasható.
Coulthard: Raikkönen a munkamorálja miatt nem lett többszörös bajnok
David Coulthard nemrég feltűnt a The Red Flags című produkció egyik adásában, ahol más témák mellett egykori csapattársa, Kimi Raikkönen is szóba került, akit szerinte a tehetsége több sikerre jogosított volna fel, mint amennyit végül elért: „Ő egyszerűen egy kiemelkedő, nagyszerű, született tehetség volt. De végül csak egy világbajnoki címet nyert, persze beszélhetünk a McLaren megbízhatóságáról és minden ilyesmiről. De ha olyan munkamorálja lett volna, mint Michaelnek, szerintem többet nyert volna.”
Verstappen: „Inkább nem gondolok a magyar hétvégére újra”
Max Verstappen 2024-es szezonjának legemlékezetesebb pillanatai között szerepel a Magyar Nagydíj a versenyző szerint – csak éppen a negatív oldalon. Ezen a versenyen történt Verstappen és Lewis Hamilton ütközése az első kanyarban, amely során a Red Bull a levegőbe is emelkedett. A holland befejezte a versenyt, de csak ötödik helyen, ami azon a ponton szezonjának egyik legrosszabb eredménye volt: „Úgy gondolom, Magyarország elég eseménydús verseny volt, mondjuk úgy. Inkább nem gondolok arra a hétvégére újra” – mondta a Talking Bull podcastben a világbajnok.
„Mindig büszke leszek rá” – Russell a spái elvett győzelméről
Nem futott rossz évet 2024-ben a Formula-1-ben George Russell, aki összességében felülmúlta Lewis Hamiltont is a Mercedesen belül, különösen az időmérők tekintetében. Két győzelmet könyvelhetett el az ifjabb brit, de a pályán ez valójában három elsőség volt, azonban az F1-es Belga Nagydíjról utólag kizárták, mivel autója könnyebbnek bizonyult az előírt minimumsúlynál. Ennek ellenére az egykiállásos taktikával Hamiltont és Oscar Piastrit a pályán maga mögött tartó Russell a spái, nem pedig a domináns Las Vegas-i győzelmének teljesítményt tekinti idei legjobbjának.