A Formula.hu F1-es hírösszefoglalója 2024. december 28-án, szombaton: ez történt ma!
Marko: Lawson ne akarja legyőzni Verstappent!
Dr. Helmut Marko szerint Liam Lawsonnak el kell fogadnia, hogy Max Verstappen a legjobb F1-es pilóta, és azt kell megcéloznia, hogy három tizedmásodpercre legyen tőle.
„Mind a kvalifikáción, mind a futamokon három tizeden belül kell maradnia Maxhoz képest” – mondta Marko a Sport.de-nek. „Ennek elégnek kell lennie ahhoz, hogy pontokat gyűjtsön a konstruktőri bajnokságban. Fokozatosan kell majd javulnia, amennyit csak lehet, de mindig szem előtt tartva, hogy jelenleg a legjobb F1-es pilóta mellett versenyez.”
„Ennek során nem szabad belekeverednie a dolgok technikai részébe, például a beállításokba és a stratégiákba, amit más csapattársak a múltban megtettek. Liamnak el kell fogadnia, hogy Verstappen a legjobb. Meglátjuk, mennyire tud közel kerülni hozzá, de nem szabad azzal a céllal beülnie az autóba, hogy Verstappent legyőzze. Ez már az összes csapattársánál rosszul sült el.”
„Néha esélyünk sem volt” – Verstappen trükközést gyanít
Max Verstappen szerint ő biztosan tudja, hogy mik történtek a háttérben, de ezt soha senki nem fogja elismerni. Az ő autójuknál Monza után következett be a fordulat.
Pierre Wache, a Red Bull technikai igazgatója korábban a RacingNews365-nek adott interjújában kifejtette véleményét a McLarennel kapcsolatban, és bár Verstappen nem nevezett meg konkrét csapatot, egyértelművé tette álláspontját.
„A háttérben történtek dolgok, így bizonyos versenyeken egyáltalán nem volt esélyünk” – mondta a de Telegraafnak. „Ezt biztosan tudom, de ezt soha senki nem fogja beismerni.”
A saját autójukról ebben a cikkben beszélt!
Nem alakítja át drámaian új F1-es autóját a Red Bull
Pierre Wache szerint ebben a fázisban már nehéz komolyabb fejlesztéseket eszközölni, így 2025-re nem újul meg jelentősen a Red Bull F1-es autója.
„Biztos, hogy lesz némi fejlődés, és bizonyos pályákon gyorsabbak leszünk, de nagyon-nagyon nehéz lesz pluszteljesítményt találni” – mondta Wache a Racingnews365.comnak adott interjújában.
„Nem tudom, hogy megbeszéltétek-e a többiekkel, de számunkra ez nehéz lesz. Ha az autó látható oldalát nézzük, mindenkinek ugyanolyan koncepciója van, mint nekünk 2022-ben, hátul szélesebb karosszériával, de inkább az a lényeg, hogy az autó alja hova fejlődik” – magyarázta.
Piastri: Nem javultam annyit, mint reméltem
Oscar Piastri szerint 2024-ben főleg egy körön maradt el a várakozásaitól, de most már mindene adott ahhoz, hogy jól szerepeljen 2025-ben.
„A kvalifikációm talán nem javult annyit, amennyit reméltem. De azt hiszem, idén úgy érzem, hogy minden kritériumban voltak jó pillanataim, amire versenyzőként szükségem van. Csak nem tudtam elég gyakran összerakni őket” – fogalmazott Piastri.
„Szóval amíg tavaly még úgy éreztem, hogy hiányzik pár eszközöm, hogy így fogalmazzak, most viszont idén már úgy éreztem, hogy minden eszköz adott, csak össze kell őket raknom stabilabban, folyamatosabban, többször, és akkor remélhetőleg több sikert érhetek el” – tette hozzá.
Montezemolo sajnálja Alonsót 2010 miatt
A Ferrari korábbi elnöke felidézte a 2010-es évet, amikor a szezonzáró versenyen egy megkérdőjelezhető stratégiai döntés következtében bukták el a világbajnoki címet Fernando Alonsóval.
„A 2024-es bajnokság kiszámíthatatlan volt, és végre láthattunk pozitív jeleket a Ferrarinál. Az utolsó versenyen is esélyük volt a győzelemre – ennek kapcsán eszembe jut Alonso 2010-es esete, ahol a negyedik hely is elegendő lett volna. Rosszul érzem magam emiatt” – utalt Montezemolo a 2010-es szezonzáró Abu Dhabi Nagydíjra, ahol a harmadik helyről rajtoló Alonso mindössze a hetedik helyen ért célba, miközben Sebastian Vettel megnyerte a versenyt.
Massa Hamiltonról: A kor Schumachert is érintette
A Ferrarihoz igazolás és az új fejezet nyitása kapcsán Felipe Massa kiemelte a Lewis Hamilton életkorát érintő aggodalmakat, és Michael Schumacherhez hasonlította, aki 41 évesen tért vissza a Mercedeshez:
„A kor egy olyan dolog, ami több versenyzőre is negatívan hatott, ahogy Schumacher esetében is így volt. Ha a sportot nézzük, a kor számít” – fogalmazott Massa.
„És meg kell értenünk, hogy a kor mennyire nyomja őt ebben a helyzetben vagy sem. Magamról beszélek, manapság sokkal többet kell edzenem fizikailag, mint korábban. Sokkal nehezebb fizikailag regenerálódni egy nehéz verseny vagy egy intenzív edzés után.”
Hill: Michael és én jól kijöttünk, de a pályán gyűlöltük egymást
Egy történelmi rivalizálásba nyújtott bepillantást Damon Hill: az 1996-os világbajnok Michael Schumacherrel való kapcsolatáról beszélt. Annak ellenére, hogy civilben jó viszonyt ápoltak egymással, a Hill ellenében 1994-ben és 1995-ben első két vb-címét megnyerő Schumacher pszichológiai játszmázással, a sajtót is felhasználva próbálta megtörni nemezisét.
„Michael és én igazából jól kijöttünk, de a pályán gyűlöltük egymást. Nem lehetett és most sem lehet másképp csinálni, ha Formula-1-es világbajnok akarsz lenni” – nyilatkozta a Bildnek a most 64 éves Hill. „Nem volt helye a finomkodásnak, az ellenfél minden gyengeségére le kellett csapni, és ki kellett fárasztani őt.”
„Michael volt a pszichológiai játszmák mestere, elérte, hogy haszontalannak és tehetségtelennek érezzem magam. És ezt hangoztatta a sajtónak is. Mivel sok futamot nyert akkoriban, nem volt rá okuk, hogy ne higgyenek neki.”
Főszerepben a Red Bull – az év F1-es botránya
A legtöbb 2024-es balhéban szerepet kapott az energiaitalos istálló a főnöke vagy világbajnok versenyzője révén: a szezon legnagyobb vihart kavaró ügyeit gyűjtöttük össze a Formula Plusz rovatunkban, ez ebben a cikkben elolvasható!
Menetrend, program: a 2025-ös F1-es versenynaptár
Kollektív csapatbemutató, szezon előtti teszt, 24 versenyhétvége, újra Melbourne-ben kezdődik az idény, hat sprint: a 2025-ös F1-es szezon tudnivalói egy helyen!
Formula Plusz rovatunk anyaga itt olvasható!