Sajtó: Lecsapna az Alpine Colapintóra?
Lapértesülések szerint Flavio Briatore is érdeklődik az F1-be év közben berobbant argentin iránt – még az is felmerült, hogy akár Jack Doohan kárára…
Az ügy furcsasága természetesen az, hogy az enstone-i gárdának megvan a két pilótája a következő szezonra Pierre Gasly és az újonc Jack Doohan személyében. Viszont ráerősít a pletykára, hogy a Gazzetta dello Sport pedig arról ír, hogy az Alpine-nál a Renault-vezérigazgató Luca de Meo tanácsadójaként dolgozó Flavio Briatore valóban lecsapna Colapintóra – méghozzá akár Doohan „beáldozása” árán is!
„Úgy fest, Flavio Briatore meggondolta magát, és szeretné elhappolni a versenytársak elől Franco Colapintót, aki a szezon ezen részének felfedezettje. Ha ez megvalósulna, azzal véget érnének ifjabb Doohan álmai, aki hosszú ideje a franciák tartalékosa” – olvasható az olasz Gazzetta riportjában.
„Csak az volt a kérdés, hogy 2025-ben vagy 2026-ban” – Bortoleto
A Sauber friss F1-es igazolása elmondta: egy ideje már biztos volt, hogy az Audivá váló csapathoz fog kerülni. Alig várja, hogy Alonsóval egy mezőnyben versenyezzen.
„Mattia [Binotto] nem volt biztos abban, hogy egy tapasztalt vagy egy fiatal versenyzőt igazoljon a következő évre, de a terv mindig az volt, hogy együtt legyünk. Csak az volt a kérdés, hogy 2025-ben vagy 2026-ban” – árulta el a pilóta.
„Akinek mennie kellett, az ment” – 300 ember távozott az Alpine-tól Briatore óta
Az Alpine vezető tanácsadója, Flavio Briatore elárulta, hogy 300 alkalmazott veszítette el állását azóta, hogy idén májusban újra csatlakozott a csapathoz. Az enstone-i székhelyű csapatnál jelentős, minden szintre kiterjedő változások történtek, különösen a vezető beosztásúaknál.
„Idén egyfajta tavaszi nagytakarítást tartottunk” – mondta Briatore a Sky Italiának. „Vissza kellett térnünk ahhoz a helyzethez, amikor az emberek a versenycsapatban dolgoznak, nem pedig az irodákban” – mondta Briatore. „Mindent visszatettünk oda, ahol lennie kell. Az Alpine UK most már teljesen független a többitől. Visszatértünk ahhoz, ami a Renault idején volt. A mérnökök, akik most ott vannak, csak az F1-ben mérnökök. Minden a csapatra összpontosul. Akiknek menniük kellett, azok mentek.”
A csapat struktúrájának megváltoztatása érdekében jelentős számú állásvesztés történt, néhány hónap alatt.
„Amikor idejöttem, 1150 ember volt itt. Most 850-en vannak” – árulta el a 74 éves férfi.
„Lando nézzen tükörbe” – Jordan szerint Norris kevés idén
Eddie Jordan és David Coulthard a Formula For Success podcastben beszélgetett arról, hogy vajon Lando Norris bizonyította-e idén, hogy világbajnok alkat – Coulthard szerint igen, megvan benne a szükséges tudás, Jordan viszont hevesen tiltakozott ez ellen. A korábbi F1-es csapatfőnök úgy véli, hogy Norris pont azt bizonyította, hogy nem alkalmas erre a feladatra.
„Lando még nem tart ott” – mondta Jordan. „Nem elég jók a rajtjai, nem elég jó a pole-pozícióból az első kanyarig. Kétségkívül megvan a tempója, a sebessége adott, de semmi sem mondatja velem azt, hogy láttam valami olyat Landótól, mint amit múlt vasárnap Maxtól. Semmit. Sajnálom, de ez egyszerűen nincs meg” – fogalmazott a brit.
„Szóval Landónak ezen a télen hosszan és alaposan bele kell néznie a tükörbe, és azt kell mondania magának, hogy ’ha nagy bajnok akarok lenni, akkor tanulnom kell, meg kell néznem azokat a videókat, hogy hogyan is kell keménynek, harcosnak és győztesnek lenni.’ És bocsánat, de ebben a pillanatban ez nincs meg benne” – tette hozzá.
Coulthard itt közbevágott: „Istenem, Eddie, nagyon, nagyon kemény vagy” – de Jordan már válaszolt is azzal, hogy „Ez tény. Nem váltotta győzelmekre az esélyeit. Megakadt a dobogó körül, a rajt körül. Őszintén, hány futamot kellett volna megnyernie idén?”
Új kiemelt szponzort jelentett be a Ferrari
A Ferrari bejelentette, hogy együttműködésre lép az IBM-mel, ami a közlemény szerint az olasz F1-es alakulat „prémium partnere” lett.
A többéves partnerség 2025 januárjától lép életbe, és célja „a digitális átalakulás újradefiniálása a szurkolói élményhez és a rajongói elkötelezettséghez kapcsolódóan a versenypályán és azon kívül is”.
Az IBM a világ egyik legnagyobb technológiai vállalata, amely azért döntött úgy, hogy a Ferrari partnere lesz, hogy a szurkolói élményt fokozza a pálya szélén.
Hamilton döntése miatt maradhatott le Leclerc-ről vagy Norrisról a Mercedes
Február legelején dőlt el, hogy Lewis Hamilton 2025-ben már nem a Mercedes, hanem a Ferrari versenyzője lesz az F1-ben. A brit 12 szezon és elképesztő sikerek után távozik az Ezüst Nyilaktól, a helyére pedig az újonc Andrea Kimi Antonelli érkezik. Toto Wolff csapatfőnök azonban egy új, Mercedesről szóló könyvben (Inside Mercedes F1: Life in the Fast Lane) bevallotta, hogy ha hamarabb értesül Hamilton döntéséről, akár Charles Leclerc-t vagy Lando Norrist is megpróbálhatta volna megszerezni, akik épp előtte hosszabbítottak a Ferrarival, illetve a McLarennel:
„Abszolút tisztában voltam bele, hogy Lewis távozhat. Csak azt nem értettem, miért menne át másik csapathoz azelőtt, hogy kiderülne, versenyképesek vagyunk-e. Ráadásul nem maradt időm reagálni. Vészhelyzeti jellegű fel kellett hívnom a partnereinket, és valószínűleg lemaradtam arról, hogy tárgyaljak olyan versenyzőkkel, akik alig néhány héttel korábban írtak alá, mint Charles Leclerc és Lando Norris.”
Wolff ugyanakkor állítja, hogy nincs benne tüske Hamilton távozása miatt: „Hátányosan érintett minket, és kereskedelmi hatása is volt. De személyesnek veszem-e ezt? Ez egy üzleti döntés volt. Rendkívül sikeres utat tettünk meg együtt, és most megvannak a saját céljaink. Ez meg sem rázott, eléggé vastag a bőröm. Volt néhány elég nehéz pillanat az életemben, de ez nem hasonlítható hozzájuk.”
Tost szerint a Sauber jobban járt volna Mick Schumacherrel
Franz Tost kritizálta az Audi versenyzőket érintő döntését – a korábbi csapatfőnök szerint Hülkenberg felett már eljárt idő, miközben Mick Schumachernek továbbra sincs versenyzői ülése.
„Véleményem szerint Hülkenberg már nincs F1-es szinten. Jobban jártak volna egy fiatal német versenyző, Mick Schumacher megszerzésével.”
Horner cáfolja, hogy érdeklődnek Sainz iránt
Felröppent olyan vad pletyka, hogy a Red Bull nem is Colapintót, hanem a spanyolt szeretné megszerezni a Williamstől – F1-es főnökük most reagált erre.
„Mindig rengeteg a találgatás a Formula-1-es paddockban. Carlos Sainz a Williams versenyzője lesz jövőre. Nagyszerű pilóta, nemrég remek győzelmet aratott Mexikóban, és úgy vélem, nagyon jó lesz annak a csapatnak.”
Amikor konkrétan rákérdeztek, hogy a Red Bull érdeklődik-e Sainz iránt, Horner határozott választ adott: „Nem, Carlos elkötelezett a Williams iránt, és nem része a jövő évi terveinknek.”
Domenicali: Rotációs rendszer jön egyes európai F1-es nagydíjaknál
Az F1 vezérigazgatója megerősítette: rövidesen bejelentik az új szisztémát, amelyben bizonyos európai futamokat egymást váltva fognak megrendezni.
„Nagyon-nagyon hamarosan lesznek híreink, amelyeket megoszthatunk azzal kapcsolatban, hogy közép távon lesz néhány európai nagydíj, amelyet rotációs rendszerben rendezhetünk, és néhány egyéb opció is jön később” – fogalmazott a Liberty Media befektetőinek tartott értekezleten Domenicali, akit a Motorsport idézett.
„Ezeket természetesen a megfelelő időben tisztázni fogjuk. Tény, hogy óriási igény mutatjuk lehetséges új helyszínek irányából, akik szeretnének csatlakozni, a mi választásunk pedig mindig a megfelelő gazdasági előnyök terén fog egyensúlyozni, amelyet rendszerként és a piaci növekedéssel aknázhatunk ki.”