DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 8. péntek
Hírösszefoglaló

Colapinto az Alpine-nál? – a nap F1-es hírei

Colapinto, Bortoleto, Schumacher, Alpine, Ferrari: a nap fontosabb F1-es hírei egy helyen.

 

Sajtó: Lecsapna az Alpine Colapintóra?

Lapértesülések szerint Flavio Briatore is érdeklődik az F1-be év közben berobbant argentin iránt – még az is felmerült, hogy akár Jack Doohan kárára…

0000140612_HiRes_0O6JJXF0N9RZJ20FIQN1E08RQJLZ_resize



Az ügy furcsasága természetesen az, hogy az enstone-i gárdának megvan a két pilótája a következő szezonra Pierre Gasly és az újonc Jack Doohan személyében. Viszont ráerősít a pletykára, hogy a Gazzetta dello Sport pedig arról ír, hogy az Alpine-nál a Renault-vezérigazgató Luca de Meo tanácsadójaként dolgozó Flavio Briatore valóban lecsapna Colapintóra – méghozzá akár Doohan „beáldozása” árán is!

„Úgy fest, Flavio Briatore meggondolta magát, és szeretné elhappolni a versenytársak elől Franco Colapintót, aki a szezon ezen részének felfedezettje. Ha ez megvalósulna, azzal véget érnének ifjabb Doohan álmai, aki hosszú ideje a franciák tartalékosa” – olvasható az olasz Gazzetta riportjában.

 

„Csak az volt a kérdés, hogy 2025-ben vagy 2026-ban” – Bortoleto

A Sauber friss F1-es igazolása elmondta: egy ideje már biztos volt, hogy az Audivá váló csapathoz fog kerülni. Alig várja, hogy Alonsóval egy mezőnyben versenyezzen.

„Mattia [Binotto] nem volt biztos abban, hogy egy tapasztalt vagy egy fiatal versenyzőt igazoljon a következő évre, de a terv mindig az volt, hogy együtt legyünk. Csak az volt a kérdés, hogy 2025-ben vagy 2026-ban” – árulta el a pilóta.

 

„Akinek mennie kellett, az ment” – 300 ember távozott az Alpine-tól Briatore óta

Az Alpine vezető tanácsadója, Flavio Briatore elárulta, hogy 300 alkalmazott veszítette el állását azóta, hogy idén májusban újra csatlakozott a csapathoz.  Az enstone-i székhelyű csapatnál jelentős, minden szintre kiterjedő változások történtek, különösen a vezető beosztásúaknál. 

„Idén egyfajta tavaszi nagytakarítást tartottunk” – mondta Briatore a Sky Italiának. „Vissza kellett térnünk ahhoz a helyzethez, amikor az emberek a versenycsapatban dolgoznak, nem pedig az irodákban” – mondta Briatore. „Mindent visszatettünk oda, ahol lennie kell. Az Alpine UK most már teljesen független a többitől. Visszatértünk ahhoz, ami a Renault idején volt. A mérnökök, akik most ott vannak, csak az F1-ben mérnökök. Minden a csapatra összpontosul. Akiknek menniük kellett, azok mentek.”

A csapat struktúrájának megváltoztatása érdekében jelentős számú állásvesztés történt, néhány hónap alatt. 

„Amikor idejöttem, 1150 ember volt itt. Most 850-en vannak” – árulta el a 74 éves férfi.

 

„Lando nézzen tükörbe” – Jordan szerint Norris kevés idén

Eddie Jordan és David Coulthard a Formula For Success podcastben beszélgetett arról, hogy vajon Lando Norris bizonyította-e idén, hogy világbajnok alkat – Coulthard szerint igen, megvan benne a szükséges tudás, Jordan viszont hevesen tiltakozott ez ellen. A korábbi F1-es csapatfőnök úgy véli, hogy Norris pont azt bizonyította, hogy nem alkalmas erre a feladatra.

„Lando még nem tart ott” – mondta Jordan. „Nem elég jók a rajtjai, nem elég jó a pole-pozícióból az első kanyarig. Kétségkívül megvan a tempója, a sebessége adott, de semmi sem mondatja velem azt, hogy láttam valami olyat Landótól, mint amit múlt vasárnap Maxtól. Semmit. Sajnálom, de ez egyszerűen nincs meg” – fogalmazott a brit.

f1-norris-mclaren-brazil_1

„Szóval Landónak ezen a télen hosszan és alaposan bele kell néznie a tükörbe, és azt kell mondania magának, hogy ’ha nagy bajnok akarok lenni, akkor tanulnom kell, meg kell néznem azokat a videókat, hogy hogyan is kell keménynek, harcosnak és győztesnek lenni.’ És bocsánat, de ebben a pillanatban ez nincs meg benne” – tette hozzá.

Coulthard itt közbevágott: „Istenem, Eddie, nagyon, nagyon kemény vagy” – de Jordan már válaszolt is azzal, hogy „Ez tény. Nem váltotta győzelmekre az esélyeit. Megakadt a dobogó körül, a rajt körül. Őszintén, hány futamot kellett volna megnyernie idén?”

 

Új kiemelt szponzort jelentett be a Ferrari

A Ferrari bejelentette, hogy együttműködésre lép az IBM-mel, ami a közlemény szerint az olasz F1-es alakulat „prémium partnere” lett.

A többéves partnerség 2025 januárjától lép életbe, és célja „a digitális átalakulás újradefiniálása a szurkolói élményhez és a rajongói elkötelezettséghez kapcsolódóan a versenypályán és azon kívül is”.

Az IBM a világ egyik legnagyobb technológiai vállalata, amely azért döntött úgy, hogy a Ferrari partnere lesz, hogy a szurkolói élményt fokozza a pálya szélén.

 

Hamilton döntése miatt maradhatott le Leclerc-ről vagy Norrisról a Mercedes

Február legelején dőlt el, hogy Lewis Hamilton 2025-ben már nem a Mercedes, hanem a Ferrari versenyzője lesz az F1-ben. A brit 12 szezon és elképesztő sikerek után távozik az Ezüst Nyilaktól, a helyére pedig az újonc Andrea Kimi Antonelli érkezik. Toto Wolff csapatfőnök azonban egy új, Mercedesről szóló könyvben (Inside Mercedes F1: Life in the Fast Lane) bevallotta, hogy ha hamarabb értesül Hamilton döntéséről, akár Charles Leclerc-t vagy Lando Norrist is megpróbálhatta volna megszerezni, akik épp előtte hosszabbítottak a Ferrarival, illetve a McLarennel:

„Abszolút tisztában voltam bele, hogy Lewis távozhat. Csak azt nem értettem, miért menne át másik csapathoz azelőtt, hogy kiderülne, versenyképesek vagyunk-e. Ráadásul nem maradt időm reagálni. Vészhelyzeti jellegű fel kellett hívnom a partnereinket, és valószínűleg lemaradtam arról, hogy tárgyaljak olyan versenyzőkkel, akik alig néhány héttel korábban írtak alá, mint Charles Leclerc és Lando Norris.”

Wolff ugyanakkor állítja, hogy nincs benne tüske Hamilton távozása miatt: „Hátányosan érintett minket, és kereskedelmi hatása is volt. De személyesnek veszem-e ezt? Ez egy üzleti döntés volt. Rendkívül sikeres utat tettünk meg együtt, és most megvannak a saját céljaink. Ez meg sem rázott, eléggé vastag a bőröm. Volt néhány elég nehéz pillanat az életemben, de ez nem hasonlítható hozzájuk.”

 

Tost szerint a Sauber jobban járt volna Mick Schumacherrel

Franz Tost kritizálta az Audi versenyzőket érintő döntését – a korábbi csapatfőnök szerint Hülkenberg felett már eljárt idő, miközben Mick Schumachernek továbbra sincs versenyzői ülése.

„Véleményem szerint Hülkenberg már nincs F1-es szinten. Jobban jártak volna egy fiatal német versenyző, Mick Schumacher megszerzésével.”

 

Horner cáfolja, hogy érdeklődnek Sainz iránt

Felröppent olyan vad pletyka, hogy a Red Bull nem is Colapintót, hanem a spanyolt szeretné megszerezni a Williamstől – F1-es főnökük most reagált erre.

„Mindig rengeteg a találgatás a Formula-1-es paddockban. Carlos Sainz a Williams versenyzője lesz jövőre. Nagyszerű pilóta, nemrég remek győzelmet aratott Mexikóban, és úgy vélem, nagyon jó lesz annak a csapatnak.”

Amikor konkrétan rákérdeztek, hogy a Red Bull érdeklődik-e Sainz iránt, Horner határozott választ adott: „Nem, Carlos elkötelezett a Williams iránt, és nem része a jövő évi terveinknek.”

 

Domenicali: Rotációs rendszer jön egyes európai F1-es nagydíjaknál

Az F1 vezérigazgatója megerősítette: rövidesen bejelentik az új szisztémát, amelyben bizonyos európai futamokat egymást váltva fognak megrendezni.

„Nagyon-nagyon hamarosan lesznek híreink, amelyeket megoszthatunk azzal kapcsolatban, hogy közép távon lesz néhány európai nagydíj, amelyet rotációs rendszerben rendezhetünk, és néhány egyéb opció is jön később” – fogalmazott a Liberty Media befektetőinek tartott értekezleten Domenicali, akit a Motorsport idézett.

„Ezeket természetesen a megfelelő időben tisztázni fogjuk. Tény, hogy óriási igény mutatjuk lehetséges új helyszínek irányából, akik szeretnének csatlakozni, a mi választásunk pedig mindig a megfelelő gazdasági előnyök terén fog egyensúlyozni, amelyet rendszerként és a piaci növekedéssel aknázhatunk ki.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: