Médianaptól nem megszokott, de egy pályán történt esemény váltotta ki csütörtökön a legnagyobb visszhangot az Olasz Nagydíjon, Bernd Maylander ugyanis délután balesetet szenvedett a biztonsági autóval. Mint később az SC sofőrje elmondta: technikai hiba történt a fékkel, ez okozta az autótörést – amelyről azóta egy videó is napvilágot látott:
Assez dingue ce crash de la Safety Car à Monza, juste avant l’#ItalianGP. pic.twitter.com/F4L252RUop
— Au Rupteur (@AuRupteur) August 29, 2024
A monzai pályán végrehajtott változtatások pedig a versenyzők körében váltottak ki nemtetszést: Daniel Ricciardo vezetésével attól tartanak az F1-esek, hogy a kerékvetők új kialakítása miatt elveszíti old-school karakterét az ikonikus helyszín, de neheztelnek a konzultáció hiánya miatt is – az ausztrál és a többiek nyilatkozatai ide kattintva olvashatók.
Míg csütörtökön a pályán történt események voltak váratlanok, a hétvégén pedig a pályán kívül is történhetnek érdekességek, ugyanis az Alpine motorprogramjának beszántása miatt tiltakozó dolgozók tüntetéseket terveznek – amelyre már közleményben reagált is az istálló.
Újoncok a középpontban
Két érdekes debütálásra is sor fog kerülni a hétvégén. Franco Colapinto konkrétan versenyezni is fog a Williamsszel: a Logan Sargeantot váltó pilóta elmondta, hogy egyáltalán nem számított a lehetőségre – és egyúttal arra is reagált, hogy argentinként tekinthető-e ő a Formula-1 Lionel Messijének.
Andrea Kimi Antonelli eközben csak egy szabadedzést kap majd a Mercedesnél, de várhatóan ő lesz jövőre Lewis Hamilton utódja – a hétszeres világbajnok pedig annak rendje és módja szerint méltatta is az ifjú olaszt: a brit szerint ő jelképzeli az F1-es generációváltást – bővebben itt.
Antonelli kapcsán amúgy a Red Bull-tanácsadó Helmut Marko is elárult egy érdekességet, szerinte ugyanis a gokartos csapata révén a Ferrarinak is lett volna lehetősége leigazolni az olasz tehetséget.
A pilótapiac kapcsán a két Sauber-pilóta szólalt meg, és érdekes különbség, hogy míg Valtteri Bottast csak egy többéves szerződés érdekli, addig Guanyu Zhou egy egyéves megállapodással is elégedett lenne a 2026-tól Audivá váló alakulatnál.
Ki az F1-es Olasz Nagydíj esélyese?
A McLaren van a legjobb formában, de ezen a pályán a Red Bull gyengéi sem lesznek olyan nyilvánvalóak és a Ferrarit sem szabad leírni Monzában – részletes esélylatolgató elemzésünk ide kattintva olvasható.
Persze eközben maguk az érintettek is nyilatkoztak minderről. A Ferrarinál például Charles Leclerc úgy érzi, a jelentős fejlesztési csomag és az előző nagydíjak dobogói után sem beszélhetnek győzelmi esélyekről, Carlos Sainz szerint azonban azért a pénteket még várják meg az ilyen kijelentésekkel.
Max Verstappen ugyanakkor elmondta: nem érzi jelenleg győzelemre esélyesnek a Red Bullt – de azt sem gondolja, hogy Adrian Newey távozásának köze lenne a visszaesésükhöz. Az energiaitalosok amúgy várhatóan Monzában is folytatják a kísérletezést a korábbi specifikációjú alkatrészekkel és fejlesztésekkel – részletek itt.
A favoritnak kikiáltott McLarennél Andrea Stella csapatfőnök elmondta: tudják, hogy a rajtok jelentik a fő problémájukat, s ez részben a pilótán, részben viszont a csapaton múlik. S ha már McLaren-pilóta: az egyre inkább vb-esélyesnek tartott Lando Norris őszintén beszélt arról, hogy vasárnaponként még az evéssel is küzd a nyomás miatt: korábban nagyon szenvedett emiatt, de azóta megtanulta kezelni, és szerinte az idei csatában ez már segít neki, az idegesség viszont nem múlik.
Ami pedig a Mercedest illeti: James Allison technikai igazgató elismerte, hogy egyelőre nem tudják, köze van-e az új padlólemezüknek a Hollandiában látott gyenge formájukhoz, ugyanis a várt leszorítóerőt produkálja a fejlesztés, de lehet, hogy az megbontotta az autó egyensúlyát.
Eközben pedig Hamilton is nyilatkozott egy érdekeset: szerinte pole-ból indulva nyerni „unalmas”, „nem is igazi versenyzés”, számára a legnagyobb élvezetet a csaták jelentik – a teljes nyilatkozat itt olvasható.
Megvan az első thaiföldi MotoGP-versenyző
Ami az F1-en kívüli történéseket illeti: eldőlt, hogy Colapinto Formula-2-es ülését az az Oliver Goethe veszi át, aki ezzel az F3-as bajnokesélyéről is lemond az ottani idényzáró hétvége kihagyásával.
Végezetül pedig egy kis MotoGP, ahol az LCR Honda bejelentette, hogy hét év után távozik a HRC tesztelőjévé váló Takaaki Nakagami, s a helyére a Moto2-ből Somkiat Chantrát igazolják, aki a királykategória történetének első thai motorosa lesz – bővebben itt.