Az F1-ben még az előző napi Lando Norris-bejelentés dominálta a szalagcímeket, hiszen a McLarennel több évre hosszabbító pilóta több érdekes témában is nyilatkozott. Elmondta például, hogy azért (is) maradt a wokingiaknál, mert itt érzi komfortosan magát, s ezt elengedhetetlennek érzi ahhoz, hogy világbajnokságot nyerjen – márpedig ez a célja a britnek. Igaz, azt is elismerte, hogy idén legfeljebb a futamgyőzelmeket tartja reális célnak, a vb-esély a 2026-os szabályváltozásokkal nyílhat meg előttük – erről bővebben itt írtunk.
Norris azt sem tagadta, hogy más istállók is érdeklődtek a szolgálatai iránt: a pletykák mindenekelőtt a Red Bull-lal hozták szóba, ám a világbajnok alakulat helyett is a McLarent választotta. Felmerülhet, hogy amiatt, mert félt attól, hogy a bikáknál Max Verstappen ellen kellene versenyeznie, Norris szerint azonban ennél összetettebb ez a kérdés: úgy véli, jelenleg bárkinek óriási kihívást jelentene a holland ellen felvenni a versenyt, hiszen ő érzi otthon magát a Red Bullnál, sok dolgot köré építettek, míg egy átigazolás esetén az újonnan érkezőnek időbe telne a beilleszkedés – Norris szavai itt olvashatók ezzel kapcsolatban.
A Ferrari is bekerült a hírekbe szombaton. Egyfelől sajtóértesülések szerint nem igazán haladnak az egyeztetések Carlos Sainzcal: mint arról a Formula Podcastban is beszélt utazó tudósítónk, Mészáros Sándor, elsősorban a hosszabbítás időtartama kapcsán nincs egyetértés a spanyol pilóta és a Scuderia között, s a pletykák szerint nem is igazán történt előrelépés ez ügyben – részletek itt.
Mindeközben viszont újabb versenyzőket jelentett be az F1-es csapata kötelékeiben a Ferrari: az eddig is az akadémiájukat erősítő Formula-2-es pilóta, Oliver Bearman a tartalékosok sorához csatlakozott, míg Charles Leclerc öccse, Arthur Leclerc fejlesztőversenyzővé lépett elő – arról, hogy ez utóbbi mit jelent és mikor ülhetnek először F1-es autóba a két állandó pilótával együtt, itt írtunk.
„Nem elég erős a Mercedes technikai csapata” – ez a véleménye az istállót a Toto Wolff előtti érában vezérigazgatóként irányító Nick Frynak. Ellenben úgy érzi, a Ferrari lehet a legközelebbi kihívója a Red Bullnak 2024-ben.
A korábban évekig a Mercedesnél dolgozó, jelenleg a Williamst csapatfőnökként irányító James Vowles elmondta: mai napig fáj neki és karrierje során a legjobban azt bánja, hogy Michael Schumacher nem tudott futamot nyerni anno velük. Vowles hosszan dicsérte a német mentalitását, amelyből Nico Rosberg is sokat merített – bővebben ide kattintva.
Új információk érkeztek a 2026-ban debütáló új madridi F1-es pályáról: a Marca arról számolt be arról a tervező Jarno Zafelli szavai alapján, hogy az egyik kanyar dőlésszöge a jelenlegi legnagyobb, 30 fok körüli lehet, ezzel felülmúlnák a zandvoorti aszfaltcsík 19 százalékos dőlésű részeit is. Zafelli szerint viszont ezen kívül is lesznek egyedi jellegzetességek a madridi pályában, mivel az nem a városközpontban terül majd el, így csak bizonyos mértékig korlátozzák őket a már meglévő utak és létesítmények – további érdekességek itt.
Mindemellett új videóval is jelentkeztünk, amelyben azt szedte össze a Formula.hu statisztikaguruja, Gellérfi Gergő, hogy milyen rekordok dőlhetnek meg és milyen mérföldköveket érhetnek el a versenyzők és a csapatok 2024-ben az F1-ben:
Neuville vs. Ogier csata a Montén, új vb-éllovas a Formula-E-ben
Az F1-en kívül is zajlott az élet a szombaton. A WRC-ben a szombati szakaszok során nagy csatát vívott egymással Thierry Neuville és Sebastien Ogier: végül a nap végén 3,3 másodperccel a Hyundai belgája vezet a toyotás francia előtt. Ez azt is jelenti, hogy amennyiben vasárnap célba ér, az új pontrendszer értelmében Neuville zsebeli be a 18 pontot, míg Ogier 15-rel gazdagszik. A dobogó alsó fokán a pénteket még éllovasként záró Elfyn Evans tanyázik a zárónap előtt.
A Formula-E-ben a második dirijai futamot rendezték szombaton, amelyet ügyes támadómód-taktikával Nick Cassidy húzott be: az új-zélandi pilóta ezzel első győzelmét aratta a Jaguar gyári csapatával, ráadásul a világbajnoki összetettben is magához ragadta a vezetést – a verseny beszámolója és eredménye itt olvasható.
Eközben elstartolt magyar idő szerint szombat este a Daytonai 24 órás, amelyen összesen 11 korábbi F1-es pilótát találunk a mezőnyben. Az egynapos viadalt ide kattintva lehet élőben nézni, de már a verseny előtt történt egy érdekes incidens, amikor a biztonsági autót törték össze:
Yikes, a safety car wrecked this morning at Daytona.
— Joe from (@JoeGrabianowski) January 27, 2024
Zane Plumley via Facebook pic.twitter.com/5OnnkYG21m
Végezetül pedig egy kis MotoGP. Egyrészt bemutatták az új istálló, a Trackhouse Racing festését, amely az amerikai zászló színeit és motívumait hordozza magán. Egyúttal az is kiderült, hogy Miguel Oliveira már a szezon elejétől a legfrissebb, 2024-es specifikációjú motort kapja az Apriliától, míg Raul Fernandez évad közben válthat, azaz tényleg szorosabbra fűzik a kapcsolatot a noalei gyártóval.
Viszont elképzelhető, hogy mégsem tudják mind a 22 nagydíjat megtartani idén, ugyanis sajtóhírek szerint az új argentin kormány megszorító intézkedései miatt benne van a pakliban az április elejére kiírt termasi futam törlése. Az idő szűke miatt azonban így sem valószínű, hogy a tartalékhelyszínként megjelölt Balaton Park Circuit beugrana a helyére – részletek itt, ha pedig nem szeretnél lemaradni semmiről, ami a MotoGP-vel kapcsolatos, csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz!