Nem sok minden történt ma az F1-ben, kifejezetten csendes napot zárt a száguldó cirkusz, nem volt bejelentés, nem derült ki semmi különleges dolog.
Carlos Sainz még a Dakart negyedszer is megnyerő édesapjáról nyilatkozott, és úgy fogalmazott, hogy szerinte a 61 éves spanyol mindenki másnál okosabb volt ebben a két hétben, és a saját Dakarjait figyelembe véve is most versenyzett a legokosabban.
Idősebb Carlos Sainz is beszélt a sikeréről, és arról, hogy mi az, ami még ennyi idősen is hajtja, és hogy mit érez most, a negyedik Dakar-győzelme után. Szavai ezen a linken elolvashatók!
Mi készítettünk egy videót is arról, hogy mi történt a Dakaron, bő tíz percben foglaltuk össze a főbb eseményeket, amikkel érdemes tisztában lenni. Ez megtekinthető a YouTube-csatornánkon:
Közben elkezdődött a következő nagy autósport-esemény, a Daytonai 24 órás verseny felvezetése, túl vagyunk az első tesztnapon. Hogy pontosan mit is kell tudni a Daytonai 24 órásról, kik vesznek rajta részt, és mi lesz a menetrendje, mikor lesznek a különböző események, azt ebben a cikkünkben foglaltuk össze!
A MotoGP-ben volt egy motorbemutató, Marc Marquez új versenygépéről, a Gresini Ducatiról hullt le a lepel. Képek, videó és az esemény részletei itt találhatók!
A közelgő Monte-Carlo Rali miatt a WRC is egyre nagyobb figyelmet kap, most Elfyn Evans, a Toyota sztárpilótája fejtette ki azt, hogy miért tartja sajnálatosnak azt, ahogy az FIA megváltoztatta a Rali-vb pontrendszerét 2024-re. A tanulságos összegző ezen a linken elérhető!
Ami az F1-et illeti, csak néhány dologról tudunk beszámolni. Egyrészt az Alpine technikai igazgatója, Matt Harman elmondta, hogy a franciák már leginkább 2026-ra koncentrálnak, az autóval kapcsolatban is vannak nagy ötleteik, a motorfejlesztés terén is már azzal foglalkoznak, és az infrastruktúrájukat is ennek érdekében fejlesztik, hamarosan meglesz például az új szimulátoruk. Részletek ezen a linken!
Kevin Magnussen arról beszélt, hogy miért nem feküdt neki a 2023-as Haas: egy vezetéstechnikai faktorra mutatott rá, míg Ayao Komatsu, az új csapatfőnök hozzátette, hogy a 2024-es Haasnak elvileg már nem lesz meg ez a negatív tulajdonsága.
Nem egészen F1, de érinti azt is: Robert Kubica arról beszélt, hogy 2024-ben végre Ferrari-pilóta lehet, igaz nem a száguldó cirkuszban, hanem a WEC-ben. „Azt gondolom, hogy a Ferrarinál versenyezni valami mást jelent, mint akármelyik másik márkánál. A múltban többször is közel voltam a Ferrarihoz. F1-es pilótaként ként célom volt, az egyik a világbajnoki cím, a másik pedig az, hogy vörösbe öltözhessek. Ez nem történt meg, mert az élet más forgatókönyvet írt, és bevallom, hogy emiatt maradt egy nyílt seb. Ez a lehetőség most egy nagyszerű kihívás” – mondta Kubica a La Gazzetta dello Sportsnak.
Végezetül pedig Lando Norris, aki megdicsérte Oscar Piastrit, és elmondta, hogy szerinte mi az, amit az ausztrál jobban csinált újoncként, mint ő annaka idején. A McLaren-pilóta szavai itt olvashatók!