DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Hírösszefoglaló

F1-es fizetések és AFM december – kedd

Verstappen csak a bónuszaiból többet tett zsbre, mint Alonso alapfizetése, megjelent 2023 utolsó magazinja, de új szabályokról is szó esett ma.

Idén is megkezdjük hagyományos nagy év végi szezonértékelő F1-es sorozatunkat: elsőként a legjobb versenyzőket vettük górcső alá.

Fred Vasesur elmondta, hogy milyen kapcsolatban van a Mercedes klasszisával, Lewis Hamiltonnal, és arra is utalást tett, hogy mikor hosszabbíthat Leclerc és Sainz.

Megjelent Magyarország motorsportmagazinjának legfrissebb száma, benne a 2023-as F1-es és autósportos szezon minden érdekességével.



A gazdasági ügyekkel rendszeresen foglalkozó Forbes közölt egy cikket arról, hogy milyen bónuszokhoz jutottak idén az F1-es pilóták, és az alapfizetésükkel együtt így milyen bevételhez jutottak 2023-ban.

Az Audi vezetése határozottan kijelentette, hogy kérdés nélkül jön az F1-be 2026-ban, az egyik pilótajelölt pedig a sportágba nemrég visszatért német Nico Hülkenberg lehet.

Christian Horner megerősítette, hogy a Red Bull új szélcsatorna építésébe fog kezdeni. A jelenlegi létesítményüket egy „hidegháborús relikviának” nevezte.

Az FIA egy negyedik szabálykönyvet is ki fog adni 2026-ra, ami a 2030-as karbonsemlegesség felé vezető utat lesz hivatott betartatni.

Az Alpine Formula-1-es csapatának technikai igazgatója, Matt Harman elárulta, hogy a franciák 2024-es autóját teljes egészében újratervezik.

Jövőre is lesz állandó női versenyző az FIA Formula-3-as bajnokságban (nem véletlen tehát, hogy gendersemlegessé tették a szabálykönyv szövegezését), ugyanis bejelentették, hogy Sophia Flörsch 2024-ben a Van Amersfoort Racing színeiben fog versenyezni.

Szokásunknak megfelelően idén is pontoztuk és rangsoroltuk a MotoGP-versenyzőket a Formula Motocast évzáró adásában. Nem meglepő, hogy az első két helyet nálunk is a két vb-aspiráns, Francesco Bagnaia és Jorge Martin hozta el.

 

 

A Red Bull és az AlphaTauri kapcsán merült fel többször is, hogy a szélcsatornás tesztek és az információk eléggé összekuszálódhatnak akkor, ha egy helyen két csapat is dolgozik, de például a Ferrari és a Haas esetében is ugyanez a helyzet, az Aston Martin pedig egészen eddig a Mercedes komplexumát használta a szélcsatornás munkához – külön ajtón kellett belépniük.

„Fernando azért van az Astonnál, hogy bajnokságokat nyerjen” – abszolút pozitívumként értékeli Fernando Alonso Aston Martinhoz igazolását Pedro de la Rosa, az istálló 2022 novemberében kinevezett nagykövete.

Nem tudod, mivel ajándékozd meg autósportőrült rokonodat vagy barátodat az ünnepekre? Van több ajánlatunk is! Ahogy az elmúlt években, idén is elkészítettük szerkesztőségünk két évösszefoglaló kiadványát: az F1-es szezon minden lépését bemutató és összegző Száguldás és Cirkusz 2023-ban megtalálható az idény teljes összefoglalója, a szakma által összeállított toplista és az év legfontosabb sztorijai is; a több mint ötven motorsportos széria évét összefoglaló Autósport Évkönyv 2023-ban pedig a rengeteg összefoglaló, beszámoló és értékelés mellett idén is megtalálható az esztendő legjobb hazai és nemzetközi versenyzőinek aktuális rangsora. Ha pedig mindez nem lenne elég, megjelent 2024-es F1-es falinaptárunk is, amelynek lapjain mind a tíz csapat autóiról láthatók fotók, valamint szokás szerint feltüntettük a jövő évi nagydíjak időpontjait is.

FONTOS! Kizárólag a szerda 12:00-ig (12.20.) leadott rendelések esetén tudjuk garantálni, hogy a termékek időben megérkeznek a karácsonyfa alá!

A Sauber neve az FIA nevezési listáján Stake F1 Team Kick Sauber lett, ám a jelek szerint, ahogyan az AlphaTauri esetében, úgy ez a Saubernél sem tekinthető véglegesnek. A csapat most kiadott egy közleményt, amely mellett jelezték, hogy január 1-jén érkezik az istálló pontos megnevezése.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: