Kezdjük a számunkra legfontosabb hírrel: bejelentették, hogy további öt évre aláírt az F1 és a Hungaroring, így 2032-ig biztosan a versenynaptár része marad a Magyar Nagydíj! Mészáros Sándor utazó riporterünk ennek kapcsán (is) beszélgetett az F1-vezér Stefano Domenicalival a Hungaroring felújítási munkálatairól, a Balaton Park Circuitről és a szenvedélyes magyar szurkolókról – az exkluzív interjú itt olvasható.
Rátérve a pályán történtekre: Lewis Hamilton három ezredmásodperces előnnyel nyerte a 38. Magyar Nagydíj időmérő edzését Max Verstappen előtt. A McLaren kisajátította a második sort, de az igazi meglepetést az Alfa Romeo szállította az ötödik és hetedik helyekkel, miközben Carlos Sainz a Q2-ben, George Russell pedig már a Q1-ben búcsúzott – végeredmény és beszámoló ide kattintva.
Hamilton bő másfél év után szerzett újra pole-t: ezt az időszakot „őrült” és „kemény” hullámvasútnak nevezte a Mercedes versenyzője, aki úgy érezte, mintha az első rajtelsőségét gyűjtötte volna be, s abban sem biztos, hogy fog tudni aludni szombat este.
Eközben Max Verstappen viszont a második rajthely ellenére sem volt boldog, elsősorban az autó egyensúlyára panaszkodott a vb-éllovas. Helmut Marko, a Red Bull F1-es tanácsadója azt is elmondta, hogy a pénteki eső és a rendhagyó gumiszabály is belejátszott abba, hogy a fejlesztéssel ellátott RB19-essel nem találtak bele a megfelelő balanszba.
A Red Bull viszonylagos visszaeséséről egyébként többen is nyilatkoztak: Hamilton például rámutatott, hogy eltűnt a rivális DRS-előnye, míg Fernando Alonso szerint a Silverstone-ban bevezetett új szerkezetű gumik érintették hátrányosan a domináló istállót. Ahogy egyébként az Aston Martint is: a spanyol értékelése itt olvasható.
Lando Norris sem volt felhőtlenül boldog a harmadik rajthellyel, hiszen ha csak egy tizeddel gyorsabb, most övé a pole – viszont a McLaren versenytempóját újfent erősnek érzi a brit.
A nap meglepetését az Alfa Romeo szolgáltatta: finomhangolt fejlesztések, kedvező pálya és előrelátó taktika az edzésen is kellett Guanyu Zhou és Valtteri Bottas ötödik és hetedik rajtpozíciójához – részletek itt.
A Ferrarinál Charles Leclerc is alig akarta elhinni még pénteken az Alfa tempóját, saját magukat illetően pedig kijelentette: dolgozniuk kell, különben hétvégéről hétvégére rengeteg pontot fognak veszíteni a jobban fejlesztő ellenfelekkel szemben. A monacói amúgy hatodik lett, míg Carlos Sainz csak a 11. helyről startolhat majd: a spanyol annak ellenére sem hibáztatta a kísérleti időmérőt, hogy ráfázott arra, hogy a közepes keverékű gumikat kellett használni a Q2-ben.
Nem mutogat az utolsó kanyarban őt megelőző F1-es riválisaira Russell: szerinte a Mercedes taktikázott rosszul a hungaroringi időmérőn.
Nem stresszelt az időmérő előtt a visszatérő Daniel Ricciardo, aki kapásból Q2-be jutott, Tsunodát pedig legyőzte – itt olvashatók az ausztrál szavai.
Ami a pályán kívüli történéseket illeti: az FIA közzétette az első képeket arról, milyen megoldással csökkentenék a felvert vízpermetet. A „sárhányó” múlt heti tesztje azonban nem bizonyult sikeresnek – bővebben itt.
„A helyzet az, hogy még nem írtuk alá, de érzelmileg már kész van” – ezt Toto Wolff mondta Hamilton még mindig függőben lévő szerződéshosszabbításáról. Szintén a Mercedeshez kötődő hír, hogy Andrew Shovlin szerint szívesen visszafogadnák szimulátoros versenyzőként Nyck de Vriest, de a szakember szerint versenyülésre vágyik az AlphaTauritól elküldött holland.
Végezetül pedig Formula-2 és Formula-3. Dennis Hauger nyerte az F2-esek hungaroringi sprintjét, miközben Vesti előnye egyetlen pontra olvadt Pourchaire előtt. Az F3-ban Gabriele Minié volt a szombat.