DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. július 7. vasárnap
Hírösszefoglaló

Brit GP, szenzációs McLaren, kiszámíthatatlan Ferrari – vasárnapi hírek

Verstappen nyolcadszor győzött idén, de mindenki a McLarenről beszélt. Az Aston Martin visszaesett, téma volt a Red Bull másolása, visszatérhet az üzemanyag-égetés az F1-be.

Max Verstappen megnyerte a Brit Nagydíjat is: Az első körökben még vezetett is a McLaren, de végül a Red Bull világbajnoka húzta be idei nyolcadik sikerét. Norris második, Hamilton a jókor érkező SC révén dobogós – összefoglalónk itt található meg.

Nagyon elégedetlen „driftelős” rajtjával a Brit Nagydíj futamgyőztese, de legalább izgalmasabbá tette a silverstone-i futamot – Norrist megdicsérte hazai szerepléséért. „Szörnyen rajtoltunk, az okának utána kell majd járni. Ezt követően Lando, de igazából mindkét McLaren szuper gyors volt, eltartott pár körig, míg visszaelőztem őt” – nyilatkozta Verstappen.

Úszott a boldogságban a nagydíjat másodikként záró Lando Norris, bár a taktika kapcsán viccesen odaszúrt azért a csapatának: „Lágy gumit akartam, de nem érdekel, második vagyok!” Ezt mondta az idei első dobogóját szerző brit.



Csapattársa, Oscar Piastri viszont bánkódik a negyedik hely miatt.  A biztonsági autóig úgy tűnt, újoncként megszerzi első dobogóját. A McLaren célja mostantól nem a konstruktőri ötödik hely, hanem az élen való küzdelem – részletek.

A Mercedesnél Lewis Hamilton és George Russell is a McLaren tempójáról beszélt. „Az az autó igen gyors volt a nagytempójú kanyarokban. Wow! Nem tudtam tartani a lépést, de volt egy jó kis csatánk az újraindításnál” – fogalmazott a hétszeres bajnok. Russell pedig egyenesen kijelentette, Piastri megérdemelte volna a dobogót. „Volt néhány megkérdőjelezhető védekezés Charles-tól helyenként, egyszerűen nem tudtam elmenni mellette” – ejtette el az ötödik helyezett. Megszólalása bővebben itt található meg.

Egész hétvégén hiányzott néhány tizedmásodperc az Astonnál: a kétszeres F1-es világbajnok szerint elképzelhető, hogy lemaradtak a fejlesztési versenyben – részletek itt. „Szerintem a hetedik hely kicsit jobb is, mint a ma mutatott tempónk. Elfogadjuk a pontokat, jobb ez az eredmény, mint amilyen a tempónk. Megpróbálunk javulni Magyarországra” – mondta Alonso.

A Gasly és Stroll gondoskodott a Brit Nagydíj balhéjáról. A francia egyenlőtlenséget emleget: Ausztriában éppen pályaelhagyások miatt büntették őt. Stroll pedig nem érti a büntetést – részletek.

Ugyanaz a nóta a Scuderiánál a gyenge nagydíj után: Leclerc és Sainz szerint is még mindig túl kiszámíthatatlan az SF-23-as viselkedése. „Nagyon szeles volt az idő, megint roppant trükkös volt vezetni az autót, rendkívül nehéz volt konzisztensnek maradni ilyen körülmények között… Egyértelműen küszködtünk a kigyorsításokon hátszélben. Nem tudtunk a gázra lépni, emellett a keményebb gumi is megnehezítette a csatákat és mindent” – fogalmazta meg a spanyol. A sztoriról bővebben itt írtunk.

A három szabadedzés meglepetésembere, Alex Albon a nyolcadik helyen zárta a Brit Nagydíjat. A thai-brit pilóta szerint még a csapat sem érti, hogyan gyorsult ennyit az FW45-ös – részletek.

Verstappen közel száz pont előnyben, nagyot ugrott a McLaren – így áll a világbajnokság az F1-es Brit Nagydíj után.

Mai téma volt a McLaren és a Red Bull közti hasonlóság is. Andrea Stella nem tagadta, inspirációt merítettek az energiaitalosoktól – ezt mondta a csapatfőnök. A McLaren egy másodperces javulása arra készteti Toto Wolff csapatát, hogy ismét tüzetesen kielemezzék a Red Bullt – hátha kiszúrnak valamit, ami őket is gyorsabbá teszi. Erről itt írtunk.

Korábban látott megoldás jelenik majd meg újra az F1-ben a 2026-os motorszabályokkal: a Mercedes szakembere szerint előre kalkuláltak az üzemanyag-égetés visszatérésével.

F2, F3, WEC, DTM

Domináns teljesítménnyel nyerte meg Victor Martins az F2-esek főfutamát, Theo Pourchaire pedig kihasználta bajnoki riválisa hibáját és hat pontra zárkózott a bajnokságban. Ez történt a Formula-2-ben.

A Formula-3-ban Oliver Goethe első futamgyőzelmét aratta, valamint Bahrein óta első pontjait szerezte. Fornarolinak be kellett érnie a második hellyel, míg Martí a dobogó alsó fokára állhatott fel – beszámoló.

Monzában vágott vissza a Toyota a Ferrarinak. A vörösök hazai versenyén a #7-es Toyota győzött a WEC-ben, miközben a Peugeot felfért a dobogóra. A GTE Am kategória bajnoki címe már el is dőlt – összefoglaló a hatórás futamról itt olvasható.

A DTM Norisringen tarott második futamán Thomas Preining és a Porsche szerzett győzelmét: az osztrák egy rámenős előzéssel fosztotta meg a vezetéstől a BMW-s René Rastot. A futamon környezetvédő tüntetők jelentek meg, ezért késett a rajt.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: