DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 1. kedd
Hírösszefoglaló

Újít a Ferrari és a Mercedes, Schumacher jönne: a keddi F1-es hírek

Ezek voltak a nap legfontosabb hírei ma az F1-ben: íme a Formula.hu szokásos esti hírösszefoglaló cikke, benne minden lényeges információval.

A nap egyik érdekessége mindenképpen az, hogy Mick Schumacher készen áll az F1-es visszatérésre. A németet rendszeresen dicséri Toto Wolff csapatvezető, és folyamatosak azok a pletykák is, miszerint a Mercedes-főnök igyekszik beprotezsálni védencét valahova. Bár a pletykákban az AlphaTauri is felmerült, a Red Bull ellenállt a híresztelések szerint, a legtöbbször pedig a Williams jön szóba opcióként – még úgy is, hogy akár az évad közben leváltanák az olykor megvillanó, de többször is hibázó újoncot, Logan Sargeantet. Schumachert a német RTL kérdezte arról, hogy készen állna-e újra F1-es autóba ülni: „Mindig készen állok. Higgyétek el: rendkívül keményen dolgozok azon, hogy remélhetőleg rövidesen újra autóba ülhessek. Legkésőbb jövőre el kell jönnie ennek az időnek. Biztos vagyok benne, hogy valami kialakul a közeljövőben” – fogalmazott a fiatal pilóta.

Újabb nagy fejlesztések jönnek a Mercedesnél és a Ferrarinál is. Mint azt Toto Wolff elárulta, még két csomaggal készülnek a nyári szünetig hátralévő négy európai futamra a csillagosok, amelyek közül a Brit Nagydíjon érkező fejlesztések lesznek az igazán jelentősek. A Ferrari viszont már a jövő hétvégi Osztrák Nagydíjra hoz magával több új alkatrészt: a csapat szerint az eddigi újítások beváltak, úgyhogy folyamatosan jönnek az újabbak, mert nem akarnak egy-egy nagy csomaggal előállni, inkább lépésről lépésre haladnak.

Ha már Ferrari, Fred Vasseur csapatfőnök arról is beszélt, hogy mi alapján hozta meg döntéseit az istálló a Kanadai Nagydíjon, miért alkalmazott csapatutasítást, és mi történt Charles Leclerc Q2-es kiesésénél. Az interjú során (ami itt olvasható), azt is elmondta, hogy a mai nap során tartottak egy értekezletet ez utóbbi témáról házon belül.

f1-ferrari-canada



Érdekes dolgot mondott Esteban Ocon, aki természetesen világbajnok akar lenni, és úgy véli, hogy azonos autóban természetesen egyenrangú ellenfele lenne Max Verstappennek. „Határozottan. Úgy képzelem, Verstappennel küzdenék a világbajnokságért, ha azonos autóval rendelkeznénk. Max most hihetetlen munkát végez, dominál a Red Bullal. De nem érdekel, ki az ellenfél, harcolni akarok a bajnokságért. Mindig hittem magamban. Hosszú út áll előttünk, de a célom, hogy világbajnok legyek, semmi más” – jelentette ki a DAZN csatornának Ocon.

A szóba kerülő Verstappent egyébként Martin Brundle is emlegette: ő arról beszélt, hogy mivel a Red Bull nem akar belviszályt, ezért szerinte a csapat támogatni fogja Sergio Perezt. „A Red Bull számára az lenne a legoptimálisabb forgatókönyv, ha Perez minden futamon a második helyen érne célba – közel Verstappenhez –, azokat a versenyeket pedig megnyeri, ahol épp nem megy a hollandnak. A gondja az most a Red Bullnak, ahogyan azt Gasly és Albon példája is megmutatta, hogy a fiatalok egyszerűen eltűnnek a süllyesztőben Max sebessége mellett, ráadásul a csapat sem engedheti meg magának, hogy Perez gyengén teljesítsen, hiszen az Aston, a Mercedes és a Ferrari is kezd felzárkózni rájuk” – mondta a Sky Sports szakírója.

A Perez-témához kötődik Daniel Ricciardo mondata is, aki azt mondta, hogy szerinte meseszerű lenne számára, ha a Red Bull aktív F1-es pilótájaként vonulhatna vissza. „Számomra meseszerű befejezés lenne, ha a Red Bullnál, mint versenyző fejezhetném be a karrierem, de persze ez nem kizárólag rajtam áll. De majd meglátjuk, mit hoz az élet. Minden bizonnyal fel kell építenem magam, hogy számításba kerüljek, de jó érzés újra itt lenni” – mondta az ausztrál.

Precedenst akartak teremteni Lando Norris büntetésével: így véli a McLaren csapata. „Közvetlenül a verseny után beszéltünk a felügyelőkkel, mert úgy gondoltuk, ez a sebesség biztonsági autós vagy még akár VSC-fázis során sem jelent kihágást. Elképzelhető, hogy a felügyelők új viszonyítási alapot akartak teremteni. Folytatni fogjuk a beszélgetést velük. Végső soron bízunk az ítéletükben, de újra felül fogjuk vizsgálni Lando viselkedését, mert a futam után nagyon meglepődött, hogy ez büntetést ért. Értjük a stewardok álláspontját, értjük, hogy talán precedenst akartak teremteni, hogy másképp értelmezik a safety car alatti vezetést. Ha ez a hozzáállás, rendben van, de kicsit kár, hogy érintettek vagyunk ebben, az új precedens teremtésében” – nyilatkozta Andrea Stella csapatfőnök.

„Most gyorsabb vagyok Lewisnál” – hazugságvizsgálóra kötötték George Russellt. Voltak persze más jellegű kérdések is, így például Russell elmondta, hogy Toto Wolffot tartja-e a legjobb főnökének, hazudott-e már neki valaha, ütközött-e szándékosan egy versenyzőtársának, élvezi-e, hogy híres, zavarja-e, hogy Lando Norrisnak több követője van Instagramon – de arra is fény derült, hogy valójában nem PowerPoint-prezentációval, hanem egy Word-dokumentummal házalt anno Wolffnál. Részletek ide kattintva!

Kanyarokon át tartó csata végén kötött ki egyszerre a menekülőúton Kevin Magnussen és Nyck de Vries az F1-es Kanadai Nagydíjon, de egyikük sem hibáztatta a másikat. Magnussen egyenesen úgy fogalmazott, hogy „Ki vagyok én, hogy panaszkodjak emiatt?” – részletek ezen a linken!

Írtunk egy cikket az őrült F1-es júliusról, ahol öt versenyhétvége alatt négy futamot, és két sprintet is rendeznek majd, és arról is beszámoltunk, hogy visszavette az uralmat a bokszban a Ferraritól a Red Bull – ez itt tekinthető meg!

crazy

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: