Kezdjük a legfontosabb hírrel: magyar idő szerda hajnalban bejelentették, hogy 2026-tól a Honda hivatalosan is visszatér motorgyártóként a Formula-1-be, méghozzá a Mercedesszel így szakító Aston Martin partnereként.
Arról, hogy mi állt a döntés hátterében az Aston Martin és a Honda részéről, itt, itt és itt írtunk, de elemeztük öt szempontot körbejárva azt is, hogy miért is jó döntés Lawrence Strollék szempontjából a japán gyártó. A hírről pedig a Formula Podcast egészen friss adásában is részletesen beszéltünk:
Bár 2026 még nagyon messze van, de persze kikerülhetetlenek voltak a versenyzői felállással kapcsolatos kérdések is. A Honda állítja: a korábbi beszólások ellenére nem gördítene akadályt Fernando Alonso Astonnál maradása elé, de beszéltek az érintettek arról is, hogy szeretnék, ha Yuki Tsunoda jelölt lehetne majd az egyik ülésre.
Formula Plusz rovatunkban áttekintettük a Jordanként induló istálló történetét a motorpartnerek szempontjából: a 36 év során ez lesz a tizedik (!) váltásuk – a teljes cikk itt olvasható.
Egy másik istálló jövőjével kapcsolatban is kiegyenesedtek a kérdőjelek, Helmut Marko ugyanis megerősítette, hogy nem adja el az AlphaTaurit a Red Bull: nem zárják be a faenzai központot sem, névváltás ugyanakkor elképzelhető – bővebben itt.
Ha pedig már Marko: szerinte Lewis Hamiltont az zavarja, hogy Max Verstappen miatt már nem ő a legjobban kereső pilóta az F1-es mezőnyben.
Eközben természetesen már a Monacói Nagydíjra is összpontosul a figyelem, amelynek programját – a hétvégi többi autósportos eseményének időrendjével együtt – itt lehet böngészni, a várható időjárásról pedig itt írtunk.
A fő fókusz a Mercedes fejlesztési csomagján lesz, amelyről már el is készültek az első lesifotók, amelyek tanúsága szerint szakít a zéró oldaldobozos koncepcióval a csapat – amely amúgy nem vár csodát az újítástól.
Szabályváltozás is életbe lép Monacóban: virtuális vagy igazi biztonsági autós fázis során a dupla sárga zászlós szakaszokon konkrét sebességlimit lép életbe már az F1-es Monacói Nagydíjtól – részletek ide kattintva.
Monaco jelentheti az első fő esélyt Fernando Alonso számára – bővebben itt.
A versenyzők egy része amúgy a szokásos jótékonysági futballmeccsel hangolt a hétvégére, amely Charles Leclerc kihagyott zicceréről és Carlos Sainz nem-sérüléséről maradt emlékezetes.
Végezetül egy F1-en kívüli hír: a Hyundainál, Abiteboul mellett kötött ki a Williamstől távozó technikai igazgató – itt olvashatók a részletek.