E sorok írásakor a Mercedes képviselői épp a sportfelügyelőknél járnak, hogy számot adjanak arról a nem mindennapi hibáról, amivel George Russell szembesült az F1-es Bahreini Nagydíjon: a brit versenyző akarata ellenére kinyitotta a DRS-t egy ponton, amiről a leintés után így nyilatkozott:
„Mindenféle problémánk volt, gyakorlatilag újraindítást kellett csinálnunk a DRS-en. A rádió gombját nyomtam meg, és a DRS nyílt ki. Rögtön bezártam és visszavettem, nem nyertem vele semmit. Többet veszítettem, mint amennyit nyertem, csak a másodperc törtrészére volt nyitva” – mondta még az autóból kiszállva.
Aztán a Sky kamerái előtt Russell részletezte a történteket: „Műszaki probléma okozta, le is lassítottam. Valószínűleg kevesebb mint egy másodpercig volt nyitva. Nem tudom, mi váltotta ki. Mindenféle gond volt a jeladóval és a jelátvitellel az autó felé” – mondta, majd így folytatta:
„Őszintén szólva nem tudok pontos választ adni, mert mindent elvesztettem a kormánykerékről is, nem volt semmilyen adatom. Minden eltűnt, így az utolsó etapban komolyan hátrányba kerültem” – fejtette ki a brit, majd aláhúzta, hogy szerinte nem érdemel büntetést a történtekért: „Kivételesen szigorú lenne, ha ennek bármilyen következménye lenne.”
Toto Wolff a Skynak nyilatkozva felhozta a 2018-as bakui esetet, amikor több versenyzőt is vizsgáltak azért, mert akkor használták a DRS-t, amikor nem lett volna szabad, de végül nem szankcionáltak senkit. Majd hozzátette: „Kinyílt, majd bezárult. Nem származott belőle előny. A rendszer meghibásodott, reméljük, rendben lesz minden.”
„Még nem tudjuk, mi okozta. Talán az autóban lévő kábelköteg, vagy esetleg az F1 rendszerének hibája váltotta ki, amitől a mi rendszerünk megbolondult.”
Természetesen azonnal beszámolunk róla, amint valamilyen fejlemény történik az ügyben.