A bahreini hőség és gumigyilkos aszfalt miatt Max Verstappen szerint hátrányban lesz a Red Bull a McLarenhez képest a 2025-ös Formula-1-es idény negyedik állomásán.
Verstappen egy hete egy parádés pole-kör után megnyerte a vasárnapi futamot is Japánban, ennek köszönhetően egyetlen pontra megközelítette Lando Norrist a vb-tabella élén. Mindezek ellenére a címvédő már Suzukában hangsúlyozta, hogy nem oldották meg az RB21-essel kapcsolatos problémáikat, többre van szükségük a vb-esélyhez.
A hétvégi F1-es Bahreini Nagydíj egy újabb jó fokmérő lehet arra vonatkozóan, hogyan is állnak az erőviszonyok. Norris például arra számít a suzukai tapasztalatai alapján, hogy a több lassabb kanyar révén Verstappenék számára előnyös lehet a szahíri pálya.
A regnáló világbajnok ugyanakkor nem a vonalvezetésből, hanem a hőmérsékletből és az aszfalt felületéből kiindulva épp arra számít, hogy Bahreinben jobban kidomborodik majd a Red Bull idei fő gyenge pontja, azaz a gumikezelés:
„Itt súlyosabb lesz. Ausztráliában az első etapban megsemmisültünk a túlmelegedés és általánosságban a gumikopás miatt, ugyanez igaz volt Kínára és bizonyos mértékig Suzukában is. De ott nem lehetett előzni. Lando közelített az első etap végén, és tudtam, hogy jön, de a saját tempómban vezetett, és segített az is, hogy sokat csökkent aznap a pálya hőmérséklete.”
„Itt nyilván forróság lesz. Éjszaka versenyzünk, addigra kicsit hűl, de így is meleg lesz, agresszív az aszfalt is, szóval papíron az alapján, amit eddig láttunk a szezonban, ez nem ideális számunkra a McLarennel szemben. De rajtunk áll, hogy próbáljunk javítani az autón és a gumi viselkedésén” – jegyezte meg Verstappen a csütörtöki médianapon a Formula.hu jelenlétében.
Amikor felvetették neki, hogy a múltban a Red Bull jól működött melegebb körülmények között, Verstappen úgy reflektált, hogy változnak az autók és a csapatok is, így semmit sem jelent, milyen tulajdonságokkal bírtak mondjuk 2023-ban.