Egy szivárgás miatt nem terhelhette maximális nyomással a féket az utolsó körökben Lando Norris a Formula-1-es Kínai Nagydíjon – árulta el a McLaren csapatfőnöke, Andrea Stella.
Norris a vasárnapi futam jelentős részében kényelmesen tartotta a második helyét a csapattárs Oscar Piastri mögött, a végjátékban azonban problémái adódtak a fékekkel, amely miatt a britnek egyre óvatosabban kellett bánnia a fékpedállal.
A világbajnokságot két forduló után vezető pilóta végül kitartott a második pozícióban, Andrea Stella, a McLaren csapatvezetője pedig nem is győzte méltatni őt: elmondása szerint Norris is kellett ahhoz, hogy ne kiesés legyen a vége a problémáknak.
De pontosan milyen jellegű volt a gond? Stella ugyan konkrét választ nem adott erre Sanghajban a Formula.hu jelenlétében, de néhány részletet elárult:
„Értjük, mi volt a probléma, amit szellemi tulajdoni okokból nem árulhatok el. De alapvetően az egyik alkatrész szivárgásával volt kapcsolatos, nem a fékvezetékben, hanem máshol, és főként azt kellett tenni, hogy korlátozzuk a legnagyobb féknyomást.”
„Lehetett fékezni, de csak nagyon-nagyon finoman. Szóval ami 100 méteres féktáv volt, most 200 méteressé vált, a vége felé pedig már 300 méteres, mert Landónak el kellett emelnie a gázt, bevitorlázni egy bizonyos sebességre, és utána alkalmaznia a finom féknyomást” – magyarázta a wokingiak első embere.
„Ez azért volt, hogy elkerüljük, hogy túl gyors legyen a szivárgás. El kellett kerülnünk a féknyomás csúcsértékét, így Landónak egyre kisebb csúcsnyomással kellett fékeznie.”
„Az utolsó körökben olyan pontig jutott ez, hogy hosszú ideig csak gázelvétellel gurult be a kanyarokba, és aztán csak minimális féknyomással fékezte meg az autót a kanyarodáshoz.”