Közleményt adott ki az Audi azzal az elmúlt héten nagy visszhangot kiváltó felvetéssel kapcsolatban, hogy az FIA esetlegesen eltörölné a 2026-os motorszabályokat, és a jelenlegi szabályciklust meghosszabbítva az évtized vége felé úhra bevezethetik a V10-es erőforrásokat – fenntartható üzemanyaggal.
Természetesen várható volt, hogy nem mindenki lelkesedik az ötletért, és talán az sem meglepő, hogy elsőként a Volkswagen-csoport történetének első F1-es projektje, az Audi irányából érkezett határozott ellenvetés:
„A közelgő szabályváltozások, beleértve a 2026-ra tervezett új hibrid erőforrásokra vonatkozó szabályt is, kulcsszerepet játszottak az Audi azon döntésében, hogy beszálljon a Formula–1-be. Ezek a motorszabályok ugyanazt a technikai fejlődést tükrözik, melyek az Audi közúti autóinak innovatív fejlődésében szerepet játszanak.”
A német Auto Motor und Sport a múlt héten tett közzé egy meglepő értesülést, mely szerint nemcsak egyre komolyabban veszik a V10-es motorok visszatérésének tervét, de az egyik lehetséges forgatókönyv szerint akár teljesen törölhetik is a 2026-os szabályokat.
Az F1-es Kínai Nagydíj vasárnapján az FIA együléses szériákért felelős igazgatója, Nikolas Tombazis egy médiás kerekasztal-beszélgetésen megerősítette, hogy a háttérben valóban zajlanak egyeztetések a V10-esek visszatéréséről – de az egyelőre másodlagos, hogy erre mikor kerülhetne sor.
Tombazis hangsúlyozta, hogy nincs konkrét javaslat még – viszont szavaival egyértelmű utalást tett arra, hogy valóban felmerülhet az is a kései időpont ellenére, hogy tényleg törlik a 2026-os motorszabályokat, de kizárólag abban az esetben, ha minden fél egyetért:
„Ha kilencen mellette vannak, egy ember pedig ellen, akkor azzal az eggyel tisztességtelenül bánnánk, és mindig igyekszünk őt megvédeni. Nem fogjuk egyszerűen a többség akaratát nézni. Próbálunk konszenzust kialakítani, ha pedig ez megbukik, akkor maradunk ott, ahol vagyunk.”