Az eredményre nézve azt látjuk, hogy az ausztrál elsőség után kettős győzelemmel zárta a McLaren a Kínai Nagydíjat, és a csapat előnye már 25 pont a konstruktőri összetettben. A sanghaji futam azonban nem volt sima a csapat számára Lando Norris oldalán: a futam utolsó harmadában fékhiba jelentkezett a #4-es számú autón, a csapat rádióüzenetei tükrözték, ahogy a probléma egyre súlyosbodott.
Az egyik késői kommunikációban már kritikus hibát emlegetett a csapat, Norris Piastrinál két-három-négy másodperccel lassabban gurult körbe a pályán, de addig kiépített előnye elengedő volt, hogy a kockás zászlóig George Russell előtt maradjon. Ha Norris nem követi a csapat utasításait és nem fékez egyre óvatosabban, a fékhiba kiesést is eredményezhetett volna – mondta Andrea Stella csapatfőnök.
„Ez a futam feszültebb volt annál, mint tűnhetett” – mondta Stella a riportereknek a leintés után. „15-20 körrel a vége előtt egy probléma kezdett jelentkezni Landónál a fékpedálon. Lando nagyon jó munkát végzett a csapattal együtt, hogy menedzselje ezt a problémát, alkalmazkodott a vezetési stílusával, így nem vált végzetessé a meghibásodás. Nem volt feszültség nélküli ez az egy-kettes siker.”
Nem a fékprobléma jelentette az egyedüli aggályt a McLaren számára, a csapatvezető elmondása szerint attól is tartottak, hogy nem tudják egy kiállással végigvinni a nagydíjat, vagy a riválisok kényszerítenek ki egy stratégiai döntést:
„Idegesek voltunk, mert tudtuk, hogy jelentős a szemcsésedés, és nem volt világos, hogy kettő vagy egy kiállás lesz belőle. Ha az ellenfeleink megosztják a stratégiát, akkor mit válasszunk mi?” – tette fel a költői kérdést Stella. Az első hatosból végül csak Lewis Hamilton választott kétkiállásos taktikát, de a szombati sprintgyőztes nem volt versenyben a McLarenekkel.
Norris: Szerencsés vagyok, hogy befejeztem a futamot
Lando Norris futam vége nyilatkozatában arról beszélt, a fékhiba a legfélelmetesebb technikai probléma, hiszen ha fékerő hirtelen elszáll, hatalmas baleset is a pakliban van.
„Ijesztő volt: a lehető legrosszabb, ami történhet, hogy nem működnek a fékek. Az utolsó körökben három-négy másodpercet vesztettem, így aggasztó volt, de túléltük” – mondta Norris.
Egy másik interjúban úgy fogalmazott: „A következő körben elkapott volna (Russell). Szerencsém volt. Szerencsés vagyok, hogy befejeztem a mai futamot, és ilyet nem mondok szívesen. A fékeket gyűlöli az ember, de szükség van rájuk, életet menthetnek. Meredek volt az utolsó pár kör, mert fékek állapota körről körre romlott, az utolsó néhány során három-négy másodperccel lassabb voltam. Elég ideges voltam” – mondta a Skynak Norris, aki a váratlan problémán felülkerekedve végül a dobogón ünnepelhetett.