Ismét már az első szakaszban búcsúzott Liam Lawson, ráadásul a Formula-1-es Kínai Nagydíj sprintidőmérőjén konkrétan a legutolsó helyen végzett: az új-zélandi azzal magyarázta az újabb korai kiesést, hogy az SQ1-ben nem tudta megfelelően visszahűteni az abroncsait a második gyorsköre előtt.
Lawson számára eddig katasztrofálisan alakul a Red Bull-os kaland, hiszen Melbourne-ben is kizúgott az első etapban, majd a futamon szinte végig a sereghajtók között haladt, mígnem a visszatérő esőben hibázott és falnak ütközött.
A vesszőfutás egyelőre Kínában is folytatódik, hiszen utolsó lett a sprintidőmérőn – pedig a pilóta szerint nem indult rosszul az edzése:
„Leszaladtam a pályáról, szóval igen, nyilván kár érte” – értékelt a Sky F1 kameráinak. „Úgy gondolom, az elején nem volt annyira rossz: az első köröm rendben volt, aztán próbáltunk onnan építkezni, de kint maradtunk, hogy próbáljuk a pályán lehűteni a gumikat.”
„Hogy őszinte legyek, szenvedtem azzal, hogy lejjebb vigyem a hőmérsékletüket, így a második körömet túl meleg gumikon kezdtem meg, a kör során pedig egyszerűen küszködtem. Frusztráló.”
„Tényleg kár érte, mert szerintem őszintén jól kezdjük az időmérőt: az első köröm sem volt lenyűgöző, de viszonylag oké volt, szóval frusztráló ilyesmi miatt kiesni. A tempónk alapján sokkal előrébb kellene lennünk, mint ahol vagyunk. Természetesen ott van a holnapi sprintfutam, hogy kipróbáljunk és tanuljunk pár dolgot, aztán pedig az időmérő is. Jobb munkát akarunk végezni ebben.”
Marko: Több időt kell adni Lawsonnak
A Red Bull F1-es csapatvezetője, Christian Horner is a gumivisszahűtési nehézségeket emelte ki Lawson sprintidőmérője kapcsán, de bízik benne, hogy szombatra összeszedi magát a pilóta: „Ez csak azt mutatja, hogy mennyire közel van egymáshoz a mezőny. Le fogja porolni magát, és a holnapi egy új nap…”
A Red Bull mindig szigorú és kíméletlen tanácsadója, Helmut Marko is egyelőre türelmesen nyilatkozott Lawson kapcsán a Motorsport holland kiadásának:
„Jól kezdett az első időmérős körével, aztán sajnos elveszítette az autót, és így csak az az egy köre lett. Igen, szomorú, de körökre van szüksége, és el kell kapnia a ritmust, hogy megmutathassa a benne rejlő potenciált. Úgy vélem, több időt kell adnunk neki. Melbourne-t és ezt a pályát sem ismerte” – mutatott rá Marko, hozzátéve, hogy a másodikként végző Max Verstappennél is látszik, hogy nehezen vezethető az autójuk.