Kérdőjel volt az AMR25 már a bahreini tesztelés során is, ahol a csapat jellegtelen három napot teljesített. Az Ausztrál Nagydíjon első két szabadedzésén a középmezőnyben végzett a két Aston Martin, a mérvadóbb második tréningen Lance Stroll kilencedik, Fernando Alonso 13. pozícióban.
A helyszíni tudósítóknak a második edzést követő tévés gyorsinterjúk álltak rendelkezésre, hogy a versenyzőknél puhatolózzanak, hol tart jelenleg az Aston Martin. Fernando Alonso esetében a riporterek megszokhatták, hogy a szabadedzések után ritkán közlékeny, ezúttal viszont a szokásosnál is elzárkózóbb volt, sőt egyenesen barátságtalan.
„Semmit nem tanultunk, de ha valamit meg is tanulok, nem fogom elmondani nektek” – kezdett rögtön nyers felütéssel a kétszeres világbajnok spanyol. Ennek megfelelően folytatta:
„Azért jövünk ide, mert kötelező. De igazán nincs miről beszélni. Épp kiszálltunk az autóból, ahogy szoktunk. 24 pénteki napunk lesz, mint ez, amikor kérdezhettek bármit, semmire nem fogok válaszolni” – mondta a nap során 50 kört teljesítő Alonso a tévékamerák előtt.
„Mindent át kell néznem a csapatommal és privát körülmények közt megbeszélni a mai napot. Köröket teljesítettünk, az autó megy, a motor működik, a fékek rendben vannak, a sebességváltó sebességeket vált, szóval megvagyunk” – adott még egy semmitmondó választ, mielőtt berekesztette az interjút.
Jó beállítással kezdte az Aston Martin az ausztrál hétvégét?
A csapatfőnökként első nagydíját teljesítő Andy Cowell szavaiból az olvasható ki, hogy a csapat már Bahreinben jó beállítást talált az Ausztrál Nagydíjra, ezért lendületben kezdték a hétvégét.
„Bahrein jó helyszínt biztosított sok kísérletezésre, habár az időjárás kicsit akadályozott minket. Átrágtuk magunkat minden adaton, kidolgoztuk a legjobb beállítást erre a pályára. Ma reggel néhány kísérletet végeztünk az autókkal, sikerült mindkét gumikeveréket használnunk. A piros zászló miatt mindenki elveszített egy kis pályaidőt” – mondta Cowell pénteken.