Christian Horner szerint már most érdemes foglalkozni az F1 jövőbeni motorformulájával, és a fenntartható üzemanyagok lehetővé tehetik a V10-esek visszatérését, mely egy izgalmas koncepció, és érdemes megvizsgálni. Max Verstappen támogatja az ötletet, de óvatosságra int, és úgy véli, az FIA elnökének visszafogottabban kellene nyilatkoznia a témában.
Mióta az FIA elnöke, Mohammed Ben Sulayem úgy fogalmazott, hogy a fenntartható üzemanyagoknak köszönhetően a 2026-ost követő technikai szabályrendszerben akár vissza is térhetnének az üvöltő V10-es motorok, a sportág számos szereplőke véleményt nyilvánított a témában – és vannak, akik kimondottan üdvözölnék a lépést.
Miközben a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint korai még a 2026-ost követő szabályrendszerről beszélni, Red Bull-os „kollégája”, Christian Horner szerint foglalkozni kell a témával, és több szempontból is elképzelhetőnek tartja a terv megvalósítását:
„Ha arra gondolunk, milyen legyen az F1 jövőbeni motorja e következő generáció után, különösen a fenntartható üzemanyagok nyithatnak meg mindenféle lehetőséget” – idézi Hornert a RacingNews365. „Akár akartuk, akár nem, egy rendkívül drága és nagyon összetett motorhoz jutottunk el 2026-tól.”
„A bennem élő purista imádná, ha felelősségteljes módon, fenntartható üzemanyaggal visszatérhetnénk a V10-esekhez, és ezzel újra életre kelne a Formula–1 ikonikus hangja” – folytatta Horner. „Ez egy érdekes koncepció, és mindenképpen érdemes megvizsgálni a jelenlegi szabályozási ciklus után.”
A négyszeres világbajnok Max Verstappen szerint az ötlet jó, a megvalósíthatóság kérdése viszont felmerült benne, ahogy azt a Viaplay mikrofonja előtt kifejtette – azt pedig elmondása szerint nem bánná, ha az FIA elnöke megfontoltabban nyilatkozna: „Szerintem mindenkinek jobb lenne, ha nem mondana ki ennyi mindent hangosan, és az ilyen ügyeket inkább a háttérben rendeznék.”