Hiába teljesen más elmondása szerint a Ferrari vezethetősége és karakterisztikája, mint a Mercedes, amelyhez szokott az elmúlt évtizedben, Lewis Hamilton úgy érzi, a mostani bahreini Formula-1-es teszt szolgált hosszú ideje a legbiztatóbb benyomásokkal számára.
A háromnapos szahíri gyakorláson láthattuk először Hamiltont ferraris színekben a teljes mezőnnyel együtt körözni, és nem alakult rosszul a 40 éves pilóta számára a teszt, hiszen az összesített köridőlistán a második helyen zárt.
A hétszeres világbajnok ugyanakkor nem akar messzemenő következtetéseket levonni az eddigi tapasztalataiból – pedig azok rég voltak ennyire biztatók:
„Úgy gondolom, talán az előző nagyjából négy évben megtanultam, hogy nem sok következtetést lehet levonni az első jelekből” – mondta el még a pénteki tesztnap félidejében a Formula.hu jelenlétében.
„Határozottan úgy vélem, főleg az autók generációjánál sokkal könnyebb volt hamarabb megmondani a korai érzések alapján, hogy hol állsz. De azt mondanám, hogy ez a legpozitívabb érzés, amivel hosszú ideje találkoztam, ennyit tudok most mondani.”
„Igazán kulcsfontosságú néhány nap ez, amikor autóba ülhetünk” – tette hozzá Hamilton. „Csak arra koncentrálunk, hogy a lehető legjobb munkát végezzük azzal, amink van, és megértsük a csomagunkat.”
„Nyilván én is egyre többet tanulok arról, hogyan szeret dolgozni a csapat, és végrehajtunk itt-ott apró módosításokat, hogy javítsuk a hatékonyságomat és annak hatékonyságát, ahogy együtt dolgozunk. Úgyhogy ez mind nagyon biztató.”
Miben más az F1-es Ferrari?
Mivel Hamilton 12 éven át Mercedest vezetett, sőt egész F1-es karrierje során az ő erőforrásaikkal versenyzett, adódott a kérdés, hogy miben mások a Ferrari autói (amelyekből néhány korábbit szintén vezethetett privát teszteken).
„Először is, nagyon jól vannak megépítve és jelentősen eltérnek karakterisztikában. Ahelyett, hogy csak beültem volna és ugyanazzal találkoztam volna, frissítő érzés volt, hogy valami újat kellett tanulnom” – fogalmazott a brit.
„Másképp kell vezetni az autót, másképp kell megközelíteni a kanyarokat, más tónusa van a motornak, más az érzet, más a vezethetőség, és olyan sokáig vezettem Mercedest, ami egy nagyszerű motor. Remek látni, hogy a Ferrarinak is nagyszerű a hajtáslánca.”
„Emiatt is töltök időt a motorrészleg mérnökeivel, és tanulom a folyamatokat a megbízhatóság és a motorerő kapcsán. Ez önmagában egy folyamat, de egyelőre minden nagyszerű.”
Korán ért véget Hamilton tesztje
Azért nem volt teljesen zökkenőmentes Hamilton számára a bahreini teszt, ugyanis az utolsó napon korábban befejezték a munkát: a Ferrari közlése szerint „elővigyázatosságból” döntöttek így, miután „anomáliát észleltek a telemetria kapcsán”.
Hamilton amúgy a kevés tesztidő ellenére is hangsúlyozta, hogy továbbra sem lett rajongója a tesztelésnek, nem vágyik több napra – miközben elődje, Carlos Sainz épp emiatt szólalt fel pénteken –, de egyúttal hálás a Scuderiának a korábbi autós TPC-tesztekért.