DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. február 24. hétfő
F1

Erre fókuszált új F1-es autójával a Mercedes

Idén szeretnének következetesebben harcba szállni a győzelmekért, ennek érdekében pedig igyekeztek orvosolni a W15-ös gyenge pontjait.

A lassú kanyarokban és a gumihőmérsékletek változásából adódó következetlen viselkedés terén igyekezett elsősorban fejlődést elérni a W16-ossal a Mercedes – árulta el a technikai igazgató James Allison. A szakember és Toto Wolff is arról beszélt: idén rendszeresebben akarnak harcba szállni a győzelmekért a Formula-1-ben.

Tavaly ugyan négy futamot is megnyert a Mercedes az F1-ben, a teljesítményük azonban meglehetősen hullámzó volt, ami azt eredményezte, hogy pusztán a negyedik helyet kaparintották meg a konstruktőri világbajnoki értékelésben.

Nem meglepő, hogy Toto Wolff csapatvezető szerint a kiegyensúlyozott teljesítmény elérése volt a fő céljuk a hétfőn leleplezett 2025-ös autóval, a W16-ossal:

f1-mercedes-w16-1



„Mindenki keményen dolgozott a csapatban a tél során Brackley-ben és Brixworthben egyaránt. A tavalyi évben rendkívüli volt a versengés a pályán, és bár számos győzelmet arattunk, mind arra koncentrálunk, hogy következetesebben szállhassunk harcba értünk. Értünk el előrelépéseket a holtszezonban, de csak Ausztráliában az első versenyen tudjuk meg, hol is állunk.”

 

Mely területekre koncentráltak a Mercedesnél?

Az Ezüst Nyilak technikai igazgatója, James Allison részletesebben is kifejtette, hogy mire helyezték a hangsúlyt a W16-os tervezésénél és fejlesztésénél: „Azzal, hogy ez a negyedik éve a karosszéria-szabályoknak, az autók már érettebb fázisban járnak. Nehezebben jönnek a nagy köridőnyereségek, de arra koncentráltunk, hogy azokon a területeken lépjünk előre, amelyek tavaly visszafogtak minket.”

„Az elsődleges fókuszunk azon volt, hogy orvosoljuk, hogy a W15-ös nehezen akart elfordulni a lassú kanyarokban, valamint azt, hogy a gumik hőmérsékletében való ingadozás következetlenné tette az autó viselkedését egyik edzésről a másikra.”

„Ez a fókusz vezetett ahhoz, hogy szinte minden látható aerodinamikai felületen változtattunk, új az első futómű, és további változtatásokat eszközöltünk a W16-os felszíne alatt, hogy megoldjuk az elődje nagyobb kihívást jelentő jellemzőit. Elégedettek vagyunk a tél folyamán elért fejlődésünkkel, és várjuk, hogy meglássuk, hol állunk a többiekhez képest.”

f1-mercedes-w16-2

Míg a karosszéria tehát láthatóan átalakult, a motorok fejlesztése továbbra is be van fagyasztva az F1-ben – igaz, a Mercedes AMG erőforrásrészlegét irányító Hywel Thomas szerint ezen a téren is tudtak javulni:

„Megbízhatósági és néhány kalibrációs fejlesztésre figyeltünk, hogy minden egyes utolsó cseppnyi teljesítményt kipréseljünk az erőforrásból, és a legjobb lehetőségeket biztosítsuk magunk számára idén. Szép előrelépést értünk el, és remélhetőleg ez hozzáad a pályán nyújtott teljesítményhez.”

 

Bajnoki esélyt remél a Mercedes

Ami a várakozásokat illeti, Wolff kiélezett világbajnoki harcra számít – aminek remélhetőleg a Mercedes is részese lesz: „Rendkívül versenyképes szezon lesz, tavaly is láthattuk, mennyire szoros a mezőny. Nem tudtuk megmondani egyik futamról a másikra, hogy ki lesz ott az élbolyban, és arra számítanék, hogy az idei év még kiélezettebb lesz. A legjobbunkat kell nyújtanunk, ha a bajnokságért akarunk harcolni ebben az idényben.”

„A kezdetektől fogva kemény küzdelem lesz a bajnokságban” – vette át a szót főnökétől Allison. „A szabályrendszer ezen fázisában az autók teljesítménye közeledik egymáshoz. Sok győztes lesz, és elképzelhető, hogy még több csapatot láthatunk felállni a dobogó legfelső fokára, mint a tavalyi négy.”

A 2025-ös F1-es Mercedest egyébként kedden járatják be filmforgatási nap keretein belül Bahreinben, ahol szerdától péntekig már a hivatalos tesztet rendezik: azon egyébként elsőként Andrea Kimi Antonelli ülhet be a volán mögé az első nap délelőttjén, majd felváltva osztoznak az etapokon George Russell-lel.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: