Nico Hülkenberg úgy érzi, már tavaly év végén megoldotta a problémái egy részét a Sauber, s az autójuk a Las Vegas-i fejlesztés óta nagyot lépett előre – igaz, így is tisztában van vele, hogy bizonyos tekintetben átmeneti szezon lesz számukra az idei a Formula-1-ben az Audi beszállása előtt.
A 2025-ös évad során már nem a Haas, hanem a Sauber versenyzője lesz Hülkenberg, aki így jövőre az Audi első F1-es pilótája is lesz majd. Nem ismeretlen a német számára a hinwili közeg, hiszen 2013-ban már versenyzett náluk: az F1 75 elnevezésű keddi show előtti sajtóbeszélgetésen el is árulta a Formula.hu jelenlétében, hogy előjöttek régi emlékek, bár azt is hozzátette, hogy némileg megváltozott a versenycsapat az elmúlt évtizedben.
Kívülről versenyképességi szempontból visszalépés lehet Hülkenberg számára a csapatváltás, hiszen tavaly a Haas gyakran az alsóház legjobbja volt, míg a Stake a konstruktőri sereghajtóként végzett. Nem elég, hogy az autó tempója a leggyengébb volt a mezőnyben az idény jó részében, eleinte még a bokszkiállásokkal is jócskán meggyűlt a bajuk.
Hülkenberg azonban úgy érzi, hogy a gondok egy részét már tavaly megoldotta a Sauber, az autó pedig – amelyben a szezonzáró utáni gumiteszten maga is beleülhetett – valójában nem is annyira rossz, mint azt gondolhatnánk:
„Ezek a problémák nyilvánvalóan főként a tavalyi szezon első negyedében jelentkeztek, és szerintem igazából a legtöbbön már tavaly átdolgozták magukat, de mindig van tér fejlődésre” – mondta el a rutinos pilóta. „Úgy vélem, működési szempontból elég jól mentek a dolgok a végére.”
„Nyilván az autó teljesítmény más tészta, de azután, hogy részt vettem a teszten Abu Dhabiban, ha nem is lepődtem meg, de szerintem az autó teljesítménye nem volt annyira rossz, nem volt annyira messze, mint amihez előtte hozzászoktam.”
„Szerintem a Las Vegasba vitt fejlesztésük nagy előrelépést jelentett számukra, és látni lehetett, hogy jó irányba halad a tendencia, és nyilván ezt próbáljuk meg folytatni ebben az idényben is.”
Átmeneti év jön az F1-ben
Hülkenberg azt ugyanakkor nem tagadta, hogy a 2025-ös szezon részben az Audi érkezése előtti átállásról fog szólni: „Úgy gondolom, bizonyos szempontból ez egy építkezős év. Szerintem a célunk az, hogy versenyképesek legyünk és nyilván a lehető legtöbb pontot szerezzük, de nem szabad elfelejtenünk, honnan jöttünk tavaly, és ez eléggé nehéz kiindulási pont.”
„A csapat és én is hajtottunk a tél során, de persze jelenleg csak találgatni tudunk, hol állunk, hol áll mindenki más. Számunkra az a mottó, hogy hajtsuk le a fejünket, hajtsunk keményen, dolgozzunk keményen, és hozzunk ki mindenből a maximumot a pályán és azon kívül is, és csapjunk minden adódó lehetőségre.”
„Egyértelmű, hogy hosszú út áll előttünk, most kezdődött a folyamat, és persze a kulisszák mögött sok minden zajlik már a jövő évet tekintve, ami nyilván a nagy dolog és izgalmas, főleg nekem. Az, hogy németként lehetek egy német gyártóval és gyári csapattal… szóval igen, sok mindent várok, ahogy azt is, hogy hamarosan elrajtoljon az évad.”