Vowles még a tavalyi szezon során árulta el a nyilvánosságnak, hogy leesett az álla, amikor meglátta, hogy a Williamsnél egy gigantikus méretű Excel-fájlt használnak az autó egyes alkatrészeinek nyomon követésére.
A Mercedestől érkező csapatfőnök nem ehhez volt szokva korábbi munkaadójánál, ahol a legmodernebb célszoftvereket használtak az említett célra. Vowles nem hezitált sokat, és korán meghozta azt a döntést, hogy át kell alakítania a csapat működését.
Az Excelről célszoftverekre való átállás azonban nem volt egy gyors és zökkenőmentes folyamat, mely számos bosszúságot okozott az istálló számára 2024-ben, a csapatvezetés azonban végig a hosszú távú, stratégiai célokat látta maga előtt.
„Nem használunk Excel-táblázatot” – felelte Vowles arra a kérdésre, hogy megszabadultak-e a korábban említett fájltól.
„Nagy változást értünk el azzal, hogy olyan eszközöket implementáltunk, amit valójában használnunk kell. ERP (vállalatirányítási rendszer), MRP (anyagszükséglet-tervezés) és PLM (termékéletciklus-menedzsment) rendszereket használunk. Ezekkel a rendszerekkel tudjuk, hogy milyen alkatrészek állnak rendelkezésünkre, azok hol vannak tárolva, milyen anyagból készültek stb.”
„Eljutottunk oda, hogy benchmark-rendszereket használunk. Természetesen még sok munkánk van, hiszen az ilyen rendszerek bevezetése sok fájdalommal is jár. Nem üzemelünk még teljes gőzzel, de 2025 során minden a helyére kerül.”
„Az eredeti kérdésre válaszolva – egyszerűen nem lehet úgy működni, hogy az embereknek kelljen tudni minden egyes alkatrész elhelyezkedését, ami az autó felépítéséhez szükséges. Most folyamatokra és a struktúrára támaszkodunk. Mindig van egy kis fájdalom, ami az ilyen rendszerek bevezetésével jár, de a most bemutatott autó jó bizonyítéka annak, hogy merre tartunk” – tette hozzá a Williams csapatfőnöke.