DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. február 6. csütörtök
F1

Máris teszten mérték össze Doohant és Colapintót?

Az Alpine is tesztelt a napokban Barcelonában egy korábbi F1-es autóval – Briatore pedig csak az argentin tartalékversenyzőjükről posztolt…

A jelek és a hírek szerint Jack Doohan és Franco Colapinto is autóba ült a napokban Barcelonában, ahol az Alpine 2023-as versenygépét vihette pályára a két fiatal.

Kedden és szerdán a Pirelli bonyolított le gumitesztet a McLarennel és a Ferrarival – itt vezethette a 2024-es masina módosított verzióját Lewis Hamilton –, ám úgy tűnik, nem csak ez a két csapat volt jelen az F1-es Spanyol Nagydíjnak otthont adó helyszínen.

f1-doohan-alpine-1



A Motorsport.com olasz verziója számolt be róla először, hogy kedden Hamilton, Charles Leclerc és Lando Norris mellett a pályán volt Doohan is. Az Alpine újonca az A523-assal, azaz a két évvel ezelőtti géppel körözött – amely szponzorok nélküli karbonfekete festést kapott –, vagyis a franciák korábbi autós tesztet (az angol rövidítés alapján TPC-tesztet) teljesítettek a katalán pályán.

Az Alpine semmilyen információt vagy képet nem osztott meg a privát gyakorlásról, az idézett lap is csak annyit írt, hogy a tavaly a szezonzárón már egy nagydíjat teljesítő Doohan teljesítette a tervezett programot.

Ami aggodalommal töltheti el Doohant, hogy nem ő ült egyedül autóba az Alpine-nal szerződésben álló pilóták közül. A vezérigazgatói tanácsadóként dolgozó Flavio Briatore ugyanis szerda este Instagram-sztoriban tett közzé egy rövid videót arról, ahogy Franco Colapinto kiszáll ugyancsak egy karbonfekete fényezésű autóból Barcelonában (az alábbi képet ebből a videóból vágtuk ki).

f1-colapinto-alpine-video-briatore

A Williamsnél tavaly Logan Sargeant menesztése után berobbanó argentint néhány hete szerezte meg teszt- és tartalékpilótának az Alpine – ahol amúgy Paul Aron és Ryo Hirakawa is betölti ezt a posztot –, de a híresztelések egyből arról szóltak, hogy csak idő kérdése lehet, amíg versenyzői üléshez nem jut, méghozzá Doohan kárára.

Doohan kapcsán utazó tudósítónk, Mészáros Sándor is beszélt olyan paddock-értesülésekről, miszerint az ő szerződése csak öt-hat nagydíjra szól fixen Pierre Gasly csapattársaként, és maga Briatore is nyilatkozott arról, hogy csak azt garantálja, hogy a bejelentett párossal vágnak neki a 2025-ös idénynek, utána „meglátják, mi lesz”.

Bár Colapinto tesztjéről sem látott napvilágot hivatalos információ, de ha valóban ő és Doohan is vezethette az A523-ast, az közvetlen összehasonlítási alapot jelenthetett az Alpine számára – és az is beszédes lehet, hogy Briatore csak az argentin pilótáról posztolt, az ausztrálról nem.

Fontos adalék még, hogy mivel Colapinto csak tartalékos, rá nem vonatkoznak korlátozások a TPC-teszteket illetően, annyi kört és kilométert tesznek meg vele, amennyit csak akarnak, míg Doohan szerződtetett versenyzőként legfeljebb négy napot és 1000 kilométert vezethet (Gaslyval együtt számolva) 2021 és 2023 közötti F1-es masinákkal.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: