A Honda Racing Corporation elnöke, Koji Watanabe elismerte: komoly kihívást jelent számukra a 2026-os Formula-1-es motorszabályok szerinti erőforrás kifejlesztése, mivel minden elemében megújul jövőre a hajtáslánc.
A Honda ugyan 2021 végén hivatalosan kiszállt az F1-ből, de a Red Bull technikai partnereként valójában jelenleg is jelen vannak a száguldó cirkuszban. 2026-ban viszont ténylegesen, gyári státuszban is „visszatérnek”, azonban immár nem az energiaitalosok, hanem az Aston Martin partnereiként.
Az Astonnál óriásiak a várakozások a 2026-os szezonnal kapcsolatban, hiszen a teljesen új technikai szabályok nagy esélyt kínálhatnak számukra, tavasszal munkába áll náluk minden idők legsikeresebb F1-es tervezője, Adrian Newey, nem mellesleg a Honda-partnerség révén immár gyári státuszba kerül a csapat is.
A japán motorgyártó, pontosabban a versenyzésért felelős részleg, a HRC elnöke, Koji Watanabe azonban elismerte, hogy komoly kihívást jelentenek számukra a jövő évi motorszabályok:
„Nem annyira egyszerű. Küszködünk. Most igyekszünk a legjobbunkat nyújtani, hogy jövőre felmutathassuk az eredményeket” – idézi Watanabe szavait a PlanetF1.com szaklap, amelynek kérdése, miszerint pontosan mely aspektusa jelent nehézséget számukra az erőforrás fejlesztésére, így felelt a HRC-vezér:
„Minden új. Új a motor, 355 kW-os, egy nagyon kompaktra van szükségünk. Emellett a könnyű akkumulátort sem egyszerű fejleszteni. És ott van a kis motor nagy motorerővel. Minden rendkívül nehéz, de próbálunk minden tőlünk telhetőt megtenni.”
Ki hogyan állhat a 2026-os F1-es motorjával?
Fontos persze hangsúlyozni, hogy Watanabe szavai csupán azt jelentik, hogy nehéz feladatot jelent a 2026-os hajtáslánc fejlesztése, nem pedig azt, hogy rosszul állnak, pláne nem azt, hogy nem lesz a jövő év elején egyből versenyképes a Honda erőforrása.
Watanabéhoz hasonló nyilatkozatot tett már például Christian Horner Red Bull-főnök is, aki rendre hangsúlyozza, mekkora kihívást jelent számukra a Ford támogatásával a saját motor fejlesztése, s mivel „újoncok” ezen a téren, nagy hátrányban vannak az évtizedes rutinnal rendelkező riválisokkal szemben.
Nyilván jelen fázisban igazából csak találgatni lehet arról, hogy ki hogyan áll a saját motorja fejlesztésével, de például a Red Bull Ford Powertrains mellett a teljesen újonnan beszálló Audi kapcsán is terjengenek olyan pletykák, hogy nem feltétlenül állnak jól.
Az általános vélekedés szerint egyébként a hibrid V6-osok 2014-es megérkezéséhez hasonlóan most is a Mercedes állhat a legjobban – de persze ha ez így van, még az sem jelentene semmit, hiszen még bő egy évet kell várnunk arra, hogy debütáljanak az új motorok és autók.