Komoly átszervezésen ment keresztül a szezont szörnyen kezdő Alpine. A vezetőség döntésének értelmében 2025 végétől beszüntetik a Viry-Chatillonban található F1-es motorgyártói részleg munkáját, így 2026-tól Mercedes-motorokkal fog versenyezni a francia istálló. Emellett Oliver Oakes idén kinevezett csapatfőnök arról is beszámolt, hogy nem csupán a motorközpontban történtek átalakítások, hanem a csapat enstone-i bázisán is, ahol a korábbi 1100 alkalmazott helyett immár csak 900-an dolgoznak. A franciák vezére szerint az év végén bravúrosan megszerzett konstruktőri bajnoki hatodik hely is azt bizonyítja, hogy jó döntést hoztak.
„Akkor nem csak Viry került átrendezésre, Enstone-ban is ugyanezt csináltuk. Szerintem bebizonyítottuk, hogy ez volt a helyes döntés. Minden F1-es csapat igyekszik jobbá válni, valamint hatékonyabbá is. A költségsapka világában meg kell bizonyosodnod arról, hogy a megfelelően helyezed el az erőforrásaidat. Ennek az volt a fő pillére, hogy a legfontosabb dologra fókuszáltunk, ami az volt, hogy egy jó versenyautót építsünk” – idézi az Autosport az Alpine csapatfőnökét.
„Az F1-ben mindenki az alkalmazottak számáról beszél. Mindenki másképp számolja azt, hogy ki esik a költségsapka alá, ki esik azon kívülre, hogy magadnak gyártod a váltót és a felfüggesztést, vagy sem. Most azt mondhatom, hogy mi a kisebb alakulatok közé tartozunk, ahhoz képest, hogy mi magunk építjük az egész autót.”
„Enstone már régóta megvan, a falaknak több történelme van az F1-ben, mint a legtöbb gyárnak. Megfelelő mennyiségű erőforrással rendelkezünk ott. A fő erőforrást ma a jó emberek jelentik, és rengeteg nagyszerű emberünk van ott” – fogalmazott Oakes.