Szürke zónák, a határok átlépése – a McLaren megoldásairól mondta ezt az F1-es Katari Nagydíjon Pierre Wache, a Red Bull technikai igazgatója a Racingnews365.comnak.
Wache szerint ezek a megoldások minden mérnököt mozgatnak, de vannak esetek, amik túlmennek a határon.
„Szerintem annyira nehéz fejleszteni, hogy mérnökként nagyon vonzó lehet néhány szürke zóna. De ha megnézzük a McLaren hátsó szárnyát, akkor bocsánat, de az több, mint szürke, és futamokon keresztül használták. Anélkül nem nyernek Bakuban, és a konstruktőri bajnokságunk is teljesen más lenne” – mondta Wache.
Amikor az ellenőrzésre, a szabályok betartatására kérdeztek rá, egy érdekes példával mutatta be, hogy miről van szó:
„Ha két kamerával méri a sebességedet a rendőr, akkor azon a két ponton kell szabályosan haladni, a kettő között viszont bármennyivel mehetsz, ha nincs átlagsebességet ellenőrző rendszer. A technikai szabályoknál bizonyítani kell, hogy korrekt vagy” – tette hozzá.
„Hogy ez része-e a játéknak? Igen, igen, igen, de közben azért határok is vannak. Ha a rendőr nem látja, az nem jelenti azt, hogy szabályos. Ami a Ferrarival történt a múltban, az például túlmegy a határon. Frusztráló számunkra, amikor a rendőr nem végzi a munkáját…” – magyarázta.
Amikor rákérdeztek nála arra, hogy ez akkor egy kicsit túlment-e az egészséges határokon, egyértelműen válaszolt:
„Eléggé, igen. Egy ponton ez van. Azt akarjuk, hogy egyenlő feltételek mellett versenyezhessünk, és bár egy jó ötlet az jó ötlet, de ha túlmegy a határon, akkor nem helyes.”