Véget ért a vizsgálat Max Verstappen Q3-as incidensének ügyében: az utolsó gyorskörökre készülve George Russell nagy tempóban érkezett meg Verstappen mögé, aki jóval lassabban haladt a pályán, és ez veszélyhelyzetet teremtett, ráadásul hátráltatta a brit versenyzőt a köre optimális előkészítésében – s végül csak 55 ezreddel kapott ki a hollandtól.
A sportfelügyelők meghallgatták mindkét versenyzőt, közleményük értelmében a telemetriától kezdve számos videófelvételen át a köridőkig mindent figyelembe vettek, s végül arra jutottak, hogy Verstappen rajtbüntetést érdemel az esetért.
A döntés hátterében az áll, hogy Verstappen jócskán lassabban ment a deltaidő által előírt sebességnél, s mint arra a közlemény szerint maga Russell is rámutatott, egy gyors kanyarban az ideális íven haladt lassú tempóban.
A sportfelügyelők hangsúlyozták, hogy a szokásos 3 rajthelyes büntetés helyett azért csak egy hellyel sorolják hátrébb Verstappent – azaz épp Russell mögé –, mert két enyhítő körülményt is találtak: egyrészt hogy az incidens nem gyorskörön történt, másrészt pedig mivel Russell egyértelműen látta Verstappent. Ennek ellenére mivel Verstappen is látta a tükörben Russellt, s a deltaidőn kívül az ideális íven hűtötte abroncsait, a büntetést és egy büntetőpont kiszabását látták indokoltnak.