Max Verstappen reméli, hogy az F1 ismét egyenlő feltételek mellett működik a közelmúltban történt trükközések után, amelyek miatt az FIA több vizsgálatra is kényszerült.
Az elmúlt hónapokban reflektorfénybe került a McLaren hátsó szárnya, amely nagy sebességnél meghajlott, látszólag egy kis „DRS-szerű” nyílást hozva létre, ami a csapat riválisainak szemöldökét is felkavarta. A felháborodás fokozódásával a McLaren eltávolította a szárnyat.
Emellett a Red Bull részéről olyan vádak is elhangzottak, hogy a McLaren és a Mercedes vizet fecskendezett a gumik szelepein keresztül, hogy segítsen hűteni a gumit és ezzel hosszabb élettartamot biztosítson nekik. Azonban ezt az állítást cáfolták, miután az FIA megvizsgálta az ügyet.
Az év elején a McLaren és a Mercedes hajlékonynak tűnő első szárnyai kerültek középpontba, de az FIA azokat is szabályosnak minősítette – igaz, azóta minden autót szigorúbban ellenőriz.
Majd múlt héten az FIA-nak – látszólag a Red Bull panasza nyomán – technikai utasítást kellett kiadnia, hogy betiltsa az autók alján lévő kopólemezek körüli trükközést – állítólag a Ferrari, a Mercedes és a Haas is azok között a csapatok között van, akiket rajtakaptak.
A Red Bull ellen pedig szintén vizsgálat indult, miután kiderült, hogy egy olyan eszközt használt, amivel képes lehetett hasmagasságot módosítani az időmérő és a futam között, tiltott időszakban. Az FIA ezt is megvizsgálta, és nem talált arra utaló bizonyítékot, hogy a csapat valóban módosított volna a parc fermé alatt.
Verstappen egyenlő feltételeket vár
A négyszeres F1-es bajnok Verstappen most abban bízik, hogy a sorozatos technikai felülvizsgálatok után minden autó egyenlő feltételekkel indul a hátralévő futamokon.
„Austin óta fejlesztettünk az autón” – idézi Verstappen szavait a Racingnews365.com. „De Austinban a sprinten és a főfutamon még mindig hiányzott a tempónk, és Mexikó egy gyenge verseny volt.”
A holland ezután megjegyezte: „Néhány dolog remélhetőleg megváltozott azóta, nem feltétlenül a mi oldalunkról. És remélem, hogy most, az utolsó futamokon láthatjuk az egyes autók teljes versenyteljesítményét.”