DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Nem bízott a Mercedesben, majdnem pórul járt Russell

Majdnem beáldozta a Las Vegas-i hétvégére szánt friss motorját George Russell, mivel nem hitt abban, hogy gyors lehet a Mercedes ezen a pályán – mekkorát tévedett.

Az egész hétvégén szárnyalt a Mercedes – különösen George Russell kezei között – a Formula-1 Las Vegas-i fordulóján. A brit pilóta végül magabiztosan futamgyőzelemre tudta váltani az időmérőn megszerzett pole-pozícióját, ez idei második diadala volt a versenyeken. A Mercedes versenyzője a leintést követő sajtótájékoztatón elárulta, hogy egyáltalán nem számított ilyen erős teljesítményre a csapatától a hétvége előtt – olyannyira, hogy majdnem beáldozta friss motorját Las Vegasban a következő futam érdekében.

„Az utolsó három futamra ráfordulva Katart vettem célba, olyannyira, hogy ki akartam cserélni a friss motoromat egy régire, hogy tartalékolhassam a friss motort Katarra. Most eléggé örülök, hogy mégsem csináltuk ezt” – idézi Russellt a RaceFans.

„Nagyon elégedett voltam, hogy tegnap sikerült megszerezni a pole-t, ma pedig szerintem az első menetben sikerült megnyernünk a versenyt. Őszintén szólva, az első menetünk lenyűgöző volt. Onnantól kezdve tudtam, hogy csak úgy veszíthetjük el a győzelmet, ha túlszemcsésednek és felnyílnak az abroncsaim. Csak menedzselnem kellett a tempómat, illetve a gumikat bizonyos kanyarokban, és hazahozni a győzelmet” – értékelt a brit.



A mercedeses ismét elmondta, hogy az autójuk általában a puklis aszfaltcsíkokon szenved, így a jó pályaminőségű Las Vegasban ideálisan be tudták állítani a versenygépet – ez pedig meg is látszott a teljesítményükön.

„Nem titok, hogy küszködünk a hepehupás pályákon, és eléggé meg kell emelnünk az autót. Sokkal puhábbá kell tennünk. Aztán oda jutunk, hogy nincs egyáltalán leszorítóerőnk, nem felejtettük el hirtelen, hogy hogy kell beállítani az autót, csak néhány pálya azt követeli meg tőlünk, hogy olyan ablakba rakjuk az autót, amiben nem szeret lenni.”

„Az ilyen pályákon, amik relatíve simák, elég alacsonyra tudjuk rakni az autót, elég merev. Ha csak kevés pukli van, vagy egyáltalán nincs, akkor szárnyalunk” – fogalmazott Russell.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: